Vad gör vi, del 105

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är lite grinig eftersom 25-åringen fortfarande inte är tillräckligt bra i ögonen för att köra bil. Således lär vi inte träffas den här helgen heller.
Nästa vecka jobbar vi sjukt otajmat. (Jag jobbar måndag och tisdag. Han jobbar onsdag, torsdag och fredag. På helgen är vi lediga men dottern är hemma så det blir inte samma sak.)

Nåja, jag kan ju titta på Doobidoo och äta ryttarkaka även ensam men ändå :p

Vad trist! Ryttarkaka hade jag visst missat, var tvungen och googla haha...
 
I dag blir det en lang dag. Forst den vanliga skolbuss korningen, sedan ska jag tillbaka och hamta upp hogstadie elever for att ta dem till flygplatsen for att se dagen's del av helgen's "air show". Dar far jag vanta och ta dem tillbaka till skolan sa jag med nod och nappe hinner plocka upp mina forskoleelever och lagstadiet och kan avsluta med "de stora" hogstadium och gymnasium innan jag aker hem.

Sedan ska jag ivag med husbussen for helgen. Det ar dock bara nagon timma ivag. Det ar kul nar det hander grejor!
 
Är allvarligt grinig på gamla gnidna gubbjävlar som backar på en handskakning för att dem tror dem kan få ut mer pengar 😑 Förstörde min fredagsfeeling helt...
 
Sitter i trappan och funderar. Jag är själv hemma och borde hitta på något kul, istället städade jag båda toaletterna och rensade till och med vattenlåsen.
Jag tänkte sy lite men när jag väl värt klart med badrummet hade jag helt tappat sugen. Jag fastnade i trappan..
 
Kom precis hem från vårdcentralen. Har ingen direkt feber, men låg grundtemperatur så det säger inte så mycket, däremot rätt hög puls och en snabbsänka på 51. Det lyssnades på lungorna, och det lät tydligen inte som lunginflammation, mer slemmigt osv. Men med tanke på mitt allmäntillstånd (väger för dagen 45 kg... är kort, men jag brukar liksom väga 50 som absolut lägst när jag bantat), att jag står på medicin som sänker immunförsvaret och att jag varit dålig sjukt länge, så skrev läkaren ut en penicillinkur. Hoppas den kan hjälpa...
 
Så nu verkar bukefalos fungera hyggligt igen. Skönt! (Trodde det var min enhet som levde rövare först)

Hos kiropraktorn gick det bra. Han sa att det var bra att jag kom då samma problem hade kommit tillbaka annars.
Revbenen hade fastnat eller vad det nu hette och fast en bit upp mot nacken så inte konstigt att jag haft ont.
Känner mig dock lite mörbultad just nu.
Funderar på att sätta på bastu. Ska försöka vila kroppen och värme iform av bastu vore väl optimalt?
 
Jag har parkerat mig i soffan och käkar salta pinnar för det var det enda godis vi hade hemma. 🙄 övriga i familjen är på hockey och jag funderar på om jag orkar tända en brasa i kaminen.
 
Ger upp måleriet för idag!
Måste göra ändringar imorgon, ser massa fel men är för kladdigt nu 🤯🤯

0C65F8ED-F0A7-4CEA-A73B-C259A5DD8B0D.jpeg


Imorgon ska jag försöka ”lasera” cigarettrök. Har köpt förtunning och ska experimentera mig fram.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 892
Senast: bollen__
·
Kläder & Bli fin Vill ha kort hår! Och inte sådär "låtsaskort" typ till axlarna eller så, utan kort på riktigt. Har efter något år(!) av velande bestämt...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
6 279
Senast: zarmino
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 003
Samhälle Jahapp. Hur tänker ni? Betala eller reklam? Jag känner mig kluven och vill helst strunta i allt ihop. Facebook har blivit riktigt kasst...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
6 208
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Resultat på HD-röntgen
  • Annonsera mera hundar 2

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp