Vad gör vi? del 2 - Kids Edition

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag var vi på liten utflykt. Vi är dåliga på sånt, lite för att det känns svårt just nu när hon är så vild och samtidigt knappt går att styra om.

Vi var till ett ställe vid Göta kanal och köpte glass, hon fick mellis i vagnen vilket gick okej. Sen skulle vi gå en liten promenad..kanalen på ena sidan och svindjupt och brant dike på andra. Hon blir galen av att sitta fast i vagnen, släpper man loss selen ställer hon sig upp i vagnen. Babblar HÖGT/halvskriker hela tiden (oftast glatt men ändå högt). Så hon fick gå ner på marken... Går/springer åt alla håll utom framåt, hittar stenar/fimpar/skräp på marken. Utbrott om man stoppar henne/står ivägen för hennes framfart/lyfter upp i famnen. Puh! Men alla överlevde.. 🤪 😅
 
Idag var vi på liten utflykt. Vi är dåliga på sånt, lite för att det känns svårt just nu när hon är så vild och samtidigt knappt går att styra om.

Vi var till ett ställe vid Göta kanal och köpte glass, hon fick mellis i vagnen vilket gick okej. Sen skulle vi gå en liten promenad..kanalen på ena sidan och svindjupt och brant dike på andra. Hon blir galen av att sitta fast i vagnen, släpper man loss selen ställer hon sig upp i vagnen. Babblar HÖGT/halvskriker hela tiden (oftast glatt men ändå högt). Så hon fick gå ner på marken... Går/springer åt alla håll utom framåt, hittar stenar/fimpar/skräp på marken. Utbrott om man stoppar henne/står ivägen för hennes framfart/lyfter upp i famnen. Puh! Men alla överlevde.. 🤪 😅
Meanwhile så satt min unge idag i 40 min framför mig på en stillastående ATV på tomgång och roade sig med att pilla lite på nyckelbenet samt titta på när pappan släpade stockar. Ja, han är ett väldigt beskedligt barn (även om han förstås också levererar high drama då och då :p )

Imponerad av er med mer vilda barn, ni är grymma!
 
Meanwhile så satt min unge idag i 40 min framför mig på en stillastående ATV på tomgång och roade sig med att pilla lite på nyckelbenet samt titta på när pappan släpade stockar. Ja, han är ett väldigt beskedligt barn (även om han förstås också levererar high drama då och då :p )

Imponerad av er med mer vilda barn, ni är grymma!
Men åh vilken dröm. 😩😅
 
Har precis tagit emot mitt minste barn, och de övriga 3 barnen sover fortfarande. En del felkörningar i Göteborg ledde till en rejäl omväg hem efter samtal med min exman som kan Göteborgs luriga vägar. Men vilken dag vi fick, äldsta sonen såg jag knappt men mellanpojkarna uppförde sig exemplariskt och hjälpte varandra när de köade själva :love:
 
Skulle ni lata eran 14aring aka iväg själv med tag till en vän? Det är en 5 timmars tagresa och hon blir hämtad pa stationen där. Hon är ansvarfull och jag litar helt pa henne och vet att hon klarar det bra. Men när jag nämt det för andra tittar dom konsigt pa mig och undrar hur jag kan lata henne göra det?

(vi har träffat föräldrarna till vännen, vännen har varit här en gang och dottern där en gang tidigare tillsammans med sin pappa).
 
Skulle ni lata eran 14aring aka iväg själv med tag till en vän? Det är en 5 timmars tagresa och hon blir hämtad pa stationen där. Hon är ansvarfull och jag litar helt pa henne och vet att hon klarar det bra. Men när jag nämt det för andra tittar dom konsigt pa mig och undrar hur jag kan lata henne göra det?

(vi har träffat föräldrarna till vännen, vännen har varit här en gang och dottern där en gang tidigare tillsammans med sin pappa).
Japp.
 
Skulle ni lata eran 14aring aka iväg själv med tag till en vän? Det är en 5 timmars tagresa och hon blir hämtad pa stationen där. Hon är ansvarfull och jag litar helt pa henne och vet att hon klarar det bra. Men när jag nämt det för andra tittar dom konsigt pa mig och undrar hur jag kan lata henne göra det?

(vi har träffat föräldrarna till vännen, vännen har varit här en gang och dottern där en gang tidigare tillsammans med sin pappa).

Ja
 
Skulle ni lata eran 14aring aka iväg själv med tag till en vän? Det är en 5 timmars tagresa och hon blir hämtad pa stationen där. Hon är ansvarfull och jag litar helt pa henne och vet att hon klarar det bra. Men när jag nämt det för andra tittar dom konsigt pa mig och undrar hur jag kan lata henne göra det?

(vi har träffat föräldrarna till vännen, vännen har varit här en gang och dottern där en gang tidigare tillsammans med sin pappa).

Ja, absolut.
 
Har börjat plocka ut figurdelar från barnens lego. Något barn har ryckt av armar, händer och huvud från i princip alla figurer så ett lugnt projekt idag är att leta fram alla. Nackdelen är att barnen har mängder med lego så omgång 1 har tagit 1,5 timme. 2 omgångar kvar.
 
Skulle ni lata eran 14aring aka iväg själv med tag till en vän? Det är en 5 timmars tagresa och hon blir hämtad pa stationen där. Hon är ansvarfull och jag litar helt pa henne och vet att hon klarar det bra. Men när jag nämt det för andra tittar dom konsigt pa mig och undrar hur jag kan lata henne göra det?

(vi har träffat föräldrarna till vännen, vännen har varit här en gang och dottern där en gang tidigare tillsammans med sin pappa).
Jag hade fått göra den resan när jag var 14! Tiderna har visserligen ändrats nu, men nu har man ju också tillgång till telefon på ett annat sätt också än då, ifall det blir tokigt!
 
Skulle ni lata eran 14aring aka iväg själv med tag till en vän? Det är en 5 timmars tagresa och hon blir hämtad pa stationen där. Hon är ansvarfull och jag litar helt pa henne och vet att hon klarar det bra. Men när jag nämt det för andra tittar dom konsigt pa mig och undrar hur jag kan lata henne göra det?

(vi har träffat föräldrarna till vännen, vännen har varit här en gang och dottern där en gang tidigare tillsammans med sin pappa).
Ja, med krav på fulladdad telefon vid avresa samt att se till att hålla den laddad (brukar väl gå att ladda på tåget) samt höra av sig när han är framme.
 
Idag har jag lyckats städa, duscha, bada minstingen, köra en tvätt, leka med barnen, laga en vettig middag, städa igenom huset igen på kvällen och svara ikapp på meddelanden. Hann till och med med tandtråd och fluorskölj idag. Ja, ni som vet vet! Jäkligt skönt att ligga i fas.

(Nåväl, fas är väl kanske en överdrift. Man har väl alltid en hög med ”borde” när man har hus och småttingar. Exempelvis att kontoret just nu är en horisontell garderob… Men, det viktigaste iaf!)
 
Helt utslagen ikväll. I lördags gick en närstående till mig bort, som funnits vid min sida hela livet. Idag tog vi farväl av en person som varit motsvarande i sambons liv genom livet, som inte har många dagar kvar.
På det en 4-åring som har tusen frågor om döden, en 3-åring som inte förstår varför vi är ledsna, och en högljudd 1-åring. Då alla våra anhöriga också är i sorg har vi ju liksom ingen att lämna över till för att sörja själva heller.

Vi har i alla fall gråtit ihop på altanen ikväll när barnen sov, och på ett vis skönt att vi förstår varandra precis i detta. Men fy vad tufft det är att hålla ihop om dagarna, och imorgon ska vi orka styra med kalas för alla barnen som har längtat efter att få fira sina födelsedagar. ❤️
 
Försöker vila. Igår blev det tvärstopp, slut i huvudet och slut i kroppen. En månad av konstant ledvärk och vad som känns som träningsvärk i benen har tagit ut sin rätt. Idag får sambon vara hemma och hjälpa till med lillen för jag orkar knappt bära honom. Är rädd att benen viker sig när vi går i trappan eller att min onda handled ska svika vid något kritiskt moment. Trodde att jag var bättre rustad fysiskt men det verkar inte så. Besviken och ledsen över att jag ställer till det för familjen. Hoppas att det bara kan bli bättre nu.
 
Helt utslagen ikväll. I lördags gick en närstående till mig bort, som funnits vid min sida hela livet. Idag tog vi farväl av en person som varit motsvarande i sambons liv genom livet, som inte har många dagar kvar.
På det en 4-åring som har tusen frågor om döden, en 3-åring som inte förstår varför vi är ledsna, och en högljudd 1-åring. Då alla våra anhöriga också är i sorg har vi ju liksom ingen att lämna över till för att sörja själva heller.

Vi har i alla fall gråtit ihop på altanen ikväll när barnen sov, och på ett vis skönt att vi förstår varandra precis i detta. Men fy vad tufft det är att hålla ihop om dagarna, och imorgon ska vi orka styra med kalas för alla barnen som har längtat efter att få fira sina födelsedagar. ❤️

Jag beklagar din förlust :heart
 
Skönt att höra att jag inte är en ansvarslös mamma som inte har ngr problem att lata henne aka.
Min granne tycker att jag är lite galen men hon är iof en mamma som tvättar, städar och packar väskan till sina utflyttade barn (18 och 22 ar gamla).
 
Försöker få lite trädgårdsarbete gjort när jag ser 1-åringen komma farandes ner för uppfarten surfandes på sin Brio-vagn och kraschar in i staketet.

Gud giv mig styrka 😅

Åh, dottern kom in till maken med sin Bobby-car häromdagen och bad honom hjälpa henne upp med den i klätterställningen igen, så att den skulle kunna åka rutschkana ned. "Men den här gången får den åka själv, för det var lite läskigt att köra ner..." :nailbiting:

Då har hon alltså fått upp den 1,5 meter på en stege i nya lekställningen helt på egen hand en gång redan, men det var väl lite jobbigt misstänker jag :meh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
77 78 79
Svar
1 562
· Visningar
82 642
Övr. Barn Jag blir tokig. Jag skrev ju i början av sommaren att vi hade löss, vi är fortfarande inte av med dom. Under tva perioder i sommar har...
Svar
16
· Visningar
1 343
Senast: turbofling
·
Småbarn Vad har ni för säng till era 4-5 åringar? Vi vill kunna ligga bredvid och sova där så juniorsäng går bort. Hade tänkt ställa en 105...
2
Svar
20
· Visningar
1 213
Senast: Praefatio
·
Småbarn Det här med talet. Hur kan det vara så olika? Vår första bubblade 3-ords meningar vid 18 månader. Vår andra fyller snart 2 år och har...
2
Svar
24
· Visningar
1 816
Senast: Mirtai
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Gråter du?
  • Dejtingtråden del 37
  • Vad läser du just nu?

Hund, Katt, Andra Djur

  • Resultat på HD-röntgen
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Hundhantering

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp