Vad gör vi? Del CIX

Ska tack och lov inte ha ut fler nu.
Men hur länge brukar det blöda egentligen? kompress i 20 min, sen när bedövning släppte för då brukade det blöda mer igen sa de. Nu har bedövningen nästan släppt iofs, men blev klar för 40 - 50 min sedan och set har blött sen dess..
Äter du några mediciner som kan göra att det blöder mer? T.ex ibuprofen kan väl öka blödningsrisken.
 
Jag blir galen! Ringde ju för att få pappren på servicen. Han skulle ringa upp, men ringde inte. Jag ringer igen och får prata med en annan kille. Han säger att nej, ingen service är gjord. Jag blir arg (är det så konstigt, de hade lovat att bilen skulle vara servad i onsdags), han skrattar och lägger på.

:banghead::banghead::banghead::banghead:
 
Eldar och försöker orka fixa kaffe.
Det susar i öronen av nånting och knäet värker.
Säkert mindre än förra veckan men tack vare smärtlindringen så gör det ju mer ont när effekten avtar
 
Besökt bäbis nummer två i bekantskapskretsen. Även detta en bastant ung man, stadiga 4 månader som kunde sätta sig upp själv och kullrade lyckligt när han fick "stå" på skötbordet. :love: På tre timmar hann han äta två gånger, bajsa lika många gånger, bli arg och glad igen lite om vartannat. En charmant liten person som var fullt mutbar med napp, roligt färgad mjukiskatt, eller beundrande ord.

Jag fjäskade in mig med hemmagjorda kakor och marmeladkonfekt, samt två portioner thai. Mat är vägen in i den nyblivna förälderns hjärta. :D
 
Gillar min nya penna!!!!
1575306433817.png
 
Blir tokig. Julknytis imorgon, hade totalt glömt bort det tills idag. Orkar bara inte gå till affären och sedan göra mandelmusslor som var tänkt. Jag har inte mycket hemma. Det jag kunde göra är min goda pastasallad men den har parmaskinka i sig och flera på knytis är muslimer så det går bort. Bugger, bugger, bugger. Har verkligen ingen lust att köpa dyra bakelser eller liknande på kondis.
 
Blir tokig. Julknytis imorgon, hade totalt glömt bort det tills idag. Orkar bara inte gå till affären och sedan göra mandelmusslor som var tänkt. Jag har inte mycket hemma. Det jag kunde göra är min goda pastasallad men den har parmaskinka i sig och flera på knytis är muslimer så det går bort. Bugger, bugger, bugger. Har verkligen ingen lust att köpa dyra bakelser eller liknande på kondis.
Hur blir pastasalladen om du serverar parmaskinkan vid sidan av, så att de som vill ha kan ta?
 


Ska strax ha telefonmöte. Ätit pepparkaka - som typ varenda kväll sedan mitten av november. Dricker te. Försöker samla tankarna och vara fokuserad och aktiv så vi kan få till ett snabbt och effektivt möte.
 
Jahopp. Klarade starka 2 dygn utan att logga in på Buke :rofl:
Joråsåååatt eeee...?
På tal om beroende. En nyinflyttad familj har klagat tills styrelsen att det luktar för mkt röka i trapphuset. Tydligen störande anser de. Nu måste JAG i egenskap av styrelseperson ta detta med den ungdomliga grannen. Problemet är att min högsta prio är TYSTNAD. Och det verkar onekligen som att det är tystare ju mer det röks. Är rädd att en minskning av rökat kommer innebära en höjning av musiken och mer energiska fester. Min inställning till hela grejen är mer "Väck inte den björn som sover".

Sitter i schäslongen och prokrastinerar över mitt nästa drag i fråga...
Har målat hela dagen och har ett lätt begynnande ryggskott. Överväger att döva mig själv med ett glas vin. I-landsproblemet är att jag inte har ngt husvin hemma utan mest dyra årgångsviner som jag tänkt spara/lagra.
Kanske offrar en Chateau Quinsac fastän jag hade tänkt spara alla 2014.
 
Jahopp. Klarade starka 2 dygn utan att logga in på Buke :rofl:
Joråsåååatt eeee...?
På tal om beroende. En nyinflyttad familj har klagat tills styrelsen att det luktar för mkt röka i trapphuset. Tydligen störande anser de. Nu måste JAG i egenskap av styrelseperson ta detta med den ungdomliga grannen. Problemet är att min högsta prio är TYSTNAD. Och det verkar onekligen som att det är tystare ju mer det röks. Är rädd att en minskning av rökat kommer innebära en höjning av musiken och mer energiska fester. Min inställning till hela grejen är mer "Väck inte den björn som sover".

Sitter i schäslongen och prokrastinerar över mitt nästa drag i fråga...
Har målat hela dagen och har ett lätt begynnande ryggskott. Överväger att döva mig själv med ett glas vin. I-landsproblemet är att jag inte har ngt husvin hemma utan mest dyra årgångsviner som jag tänkt spara/lagra.
Kanske offrar en Chateau Quinsac fastän jag hade tänkt spara alla 2014.
Jag gillar att det dessutom är du som ska ta det allvarliga samtalet. :D morsekod genom taket kanske kan fungera?
 

Liknande trådar

Samhälle Vad gör ni personligen för att minska ert beroende av importerad eller miljöfarlig energi? Min plan är att klara mig främst på...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 533
Senast: manda
·
Hemmet Är det någon som har erfarenhet av gasolkamin och vill berätta om hur det funkar? Eller etanolkamin? Eller annat alternativ som inte är...
2
Svar
29
· Visningar
1 282
Senast: farin
·
Kläder & Bli fin Jag har något kryp som tuggar på mina yllekläder. Om det är mal eller pälsänger vet jag inte. Nu hade tydligen sambon drabbats också, en...
Svar
16
· Visningar
1 125
Senast: Stergo
·
Hemmet Ja nu är det så att jag ska ärva sommarstugan, den är från 1955 och 60kvm boendeyta. Har öppen spis i källaren och "uppe". Den sitter...
2
Svar
20
· Visningar
1 113
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Hundrädda
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp