Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CLVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har precis kommit hem efter en (nästan) heldag i Tyresta nationalpark. Det var första gången där för mig trots 19 år i Stockholm. Otroligt vacker skog och varierande biotoper. Lyckades dock med konststycket att halka till i leran, stuka foten och fara rakt med fejset före in i djup mossa. Jag hade till och med mossa i ögonfransarna.

Lite komiskt var det, för ett par tyska turister som gick bakom oss tyckte redan att jag var lite suspekt, för en dryg kvart tidigare hade de passerat mig när jag satt på huk bredvid en spång i ett kärr och plockade kantareller. Det var bara det att de enlig min sambo nog inte trodde att jag plockade kantareller, utan att jag satt och uträttade behov. :rofl:
 
Ska på Baby Baby Shower i morgon och håller på med det sista med presenterna. Som vanligt är jag inte klar som planerat och det ger en extra dimension av spänning att testa nya saker sådär kvällen innan det måste vara klart 🙈

Den här gången testar jag att skära ut dekorationer i kartong
16573040843167483860298176220295.jpg
 
Lång vecka känns det som, inte van att arbeta 🙈 Tydligen blivit lite lat på äldre dar 😂 Eller så har jag bara gått ned i varv efter en lång vinter och vår.

Men efter jobbet så åkte jag raka vägen till Trulemannen ❤️ 1.2 mil, var av 5-6 sprang han och lalla, skygga för buskar och blommor och lite annat knöl 🧐 Nej han är bara 9 år ung. Sen blev det dusch och hans nya favorit bot ryggvärmaren. Han gäspar massor när han står och filurar på gången en stund efter träning. Och i samma veva kom Mosters lilla älskling 🥰 Hon ville hälsa på den stora hästen eller Pappa hästen som hon säger ibland med ❤️ Han är så fin och försiktig med barn, finns ett kort på honom när han är 2 år tror jag det är när min lillebror borstar honom. Han inte direkt hästvan och var inte speciellt gammal då. Trule vet när det är dags att skärpa till sig.

Sen handla, tanka bilen, hem stekte pannkakor samtidigt som jag plocka i och ur diskmaskinen. Roboten fick köra sin dagliga runda med dammsugning. Känns som jag kan ta igen mig en stund på soffan nu när man hållit igång sedan 05.45 imorse.
IMG_20220708_161829951.jpg
 
Har precis tittat på Escape Room och tänkte titta på Escape room 2. skulle inte vilja påstå att den var asbra precis, nästan tvärtom rakt, men bra tidsfördriv. Och så ska jag äta något.
Knäckemacka med ägg eller risifrutti?
 
NU har jag officiellt tagit semester - även från egna tröttsamma projekt! Så skönt.

Jag tvekade länge men det sista som rykte var kattens klöspelare/träd. Det har stått kvar
sedan jag hastigt fick ta bort min katt i vintras, men jag börjar så sakteliga inse att det kommer inte att bli någon ny katt just nu. Det kändes väldigt sorgligt men samtidigt skönt att få allt rensat, på något sätt.

Dessutom i kaoset lyckades jag tappa bort mina nycklar - alltså PANIKEN när jag kom hem och insåg att jag inte hade dem med mig. Stod och rotade som bäst i ett sopkärl (pappersförpackningar, men ändå) i miljöhuset där jag var inne det sista jag gjorde innan jag stack hemifrån, när en granne kom in och försynt undrade om jag letade efter något. Eh, JA. Det visade sig att hen hade hittat nycklarna i dörrlåset till nämnda miljöhus och tagit hand om dem. Dagens jävla hjälte! :love:

I morgon ska jag åka någonstans där jag får se havet!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jobbar som vanligt. Kisse tyckte det var roligt när jag grävde kring rosorna:
100 101 102
Svar
2 024
· Visningar
58 839
Senast: Asko
·
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
65 456
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
69 187
Senast: Scata
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
70 316

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp