Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CLVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
😂 I de lugnaste vatten..
en av mina förra hundar var så genomgod. Hon hade liksom inte ens försvar i kroppen. Tom uppfödaren tyckte det var en ovanligt bussig hund och kallade henne Hygglo pga det.
Men en sak insåg jag provocerade henne så hon totalt tappade det. En lite bichon som skällde, morrade och hängde sig i kopplet så den höll på att strypas under sina attacker mot folk och djur. Lille Hygglo gav sig på den en gång och vrålade och fräste. Den skulle bara dö. Så fort hon såg den så väcktes något och hon bara avgrundsvrålade. Hon var ju alltid tyst, glad och lite mesig. 🤷‍♀️
Man blir förvånad ibland. 😅
Vi har så mkt djurliv med hjortar, vildsvin, rådjur, rävar, harar etc så nära. Så hundarna är vana och reagerar inte. För de lantisarna är väl bilar och folk konstigare. :laugh:
Haha ja visst blir man lite imponerad när de visar att de minsann kan, de också! 💪

Det där med bilar och folk, och lantishundar... min stora hund visar sig vara totalt livsfarlig på landet, eftersom han är så nyfiken på vem det är som kommer i bilen (kan ju vara nån man känner! eller att man får åka med en sväng!) att han ställer sig mitt i vägen och bara tycker det är bra att bilen kommer närmre 😃 Att jag säger "men för guds skull kom här nu!" tycker han är korkat. Det motverkar ju syftet helt 🤨
 
Nu spammar jag i tråden men den här dagen sög musten ur mig. Vilsam semester på landet var det ja 😅 Första delen var i och för sig härlig, en lång, lång promenad med bad för stora vovven.

Men sen fick lillen ett gräsfrö i ögat som försvann inåt, och ett tag senare dök han upp och såg ut som en bullterrier i ansiktet (inte bra när man är en Whippet-Greyhound). Det blev mycket oro och flera digitala veterinärbesök idag, men nu är förhoppningsvis allt okej eller på rätt väg att bli det. Klockan två inatt ska jag dubbelkolla att svullnaden inte blivit värre och att han andas utan problem.

Är så oändligt tacksam för snälla och kompetenta veterinärer ❤️ Och för pannkakor efter en lång dag.
 
Nu är bilen tillbaka och min mormor har hämtat sin :)
Rent objektivt så är nog hennes trevligare att köra men jag föredrar denna. Den här är mycket snällare att växla med, hennes protesterade och ville inte växla utan koppling. Den här är nöjd även utan kopplingen så vi är bra vänner.

Av någon anledning hade hon stängt av farthållaren? Mycket oklart varför. Hon, eller egentligen mest passageraren, hade också tyckt att bilen var trasig eftersom att sätet var varmt. Jag vet inte varför men min mamma vill ha sätet varmt och det är bara hon som åkt i passagerarsätet senaste tiden, så sätesvärmaren var på. De hade inte hittat knappen där man stänger av den och därför var bilen trasig :laugh:
 
Känner att jag borde besöka staden idag eller imorgon och se vad de hittar på på bluesfestivalen. Har, efter 6 år här, fortfarande inte fattat vad den går ut på. Verkar dock inkludera både musik och mycket människor så jag vet inte om det är en så bra idè att besöka den. Kanske tar med en hund och tar en vända upp på berget bara för att kunna säga att jag varit där, så kan jag fly ut i skogen sen :p

Not quite borde jag också besöka, har aldrig varit där trots typ cykelavstånd dit. Men med tanke på att det här nog blir min sista sommar här så tänker jag passa på att se vad de hittar på här egentligen. Har väldigt bra koll på skogarna häromkring dock, så har full koll på flyktvägar från dessa påhitt :angel:
 
Känner att jag borde besöka staden idag eller imorgon och se vad de hittar på på bluesfestivalen. Har, efter 6 år här, fortfarande inte fattat vad den går ut på. Verkar dock inkludera både musik och mycket människor så jag vet inte om det är en så bra idè att besöka den. Kanske tar med en hund och tar en vända upp på berget bara för att kunna säga att jag varit där, så kan jag fly ut i skogen sen :p

Not quite borde jag också besöka, har aldrig varit där trots typ cykelavstånd dit. Men med tanke på att det här nog blir min sista sommar här så tänker jag passa på att se vad de hittar på här egentligen. Har väldigt bra koll på skogarna häromkring dock, så har full koll på flyktvägar från dessa påhitt :angel:
Hur gammal är du ca? Jag har fått mig att du är typ 13-14 år och tänkte oj kör du redan bil och går på festival. :o😅
 
Hur gammal är du ca? Jag har fått mig att du är typ 13-14 år och tänkte oj kör du redan bil och går på festival. :o😅
Var 13 år när jag kom hit, är 16 år nu så övningskör sedan en tid tillbaka. Gå på festival är väl lite att ta i dock, funderar på att besöka staden där det är något påhitt bara för att se vad det är. Kommer antagligen ångra det efter max fem minuter pga folk :bag:
Flyttade inte hemifrån som 13-14 åring heller (tyvärr, hade gärna gjort det).
 
Var 13 år när jag kom hit, är 16 år nu så övningskör sedan en tid tillbaka. Gå på festival är väl lite att ta i dock, funderar på att besöka staden där det är något påhitt bara för att se vad det är. Kommer antagligen ångra det efter max fem minuter pga folk :bag:
Flyttade inte hemifrån som 13-14 åring heller (tyvärr, hade gärna gjort det).
Aha, då är jag med :D
Det är kanske jättetrevligt, en stund iaf. gillar inte heller för mkt folk :p
 
Ligger i sängen och tittar på 8 out of 10 cats does countdown. Och äter glassbåt.

Eller snarare, min säng verkar ha ätit 90% av glassbåten :cautious: nåja! Spräckligt brunvitt påslakan var nog alltid planen?

Äsch. Utekväll svinkul och jag får inte bara titta på Jon Richardson, jag kan nog dessutom med största sannolikhet se exakt samma avsnitt imorn bitti :D:sneaky:
 
Nu är bilen tillbaka och min mormor har hämtat sin :)
Rent objektivt så är nog hennes trevligare att köra men jag föredrar denna. Den här är mycket snällare att växla med, hennes protesterade och ville inte växla utan koppling. Den här är nöjd även utan kopplingen så vi är bra vänner.

Av någon anledning hade hon stängt av farthållaren? Mycket oklart varför. Hon, eller egentligen mest passageraren, hade också tyckt att bilen var trasig eftersom att sätet var varmt. Jag vet inte varför men min mamma vill ha sätet varmt och det är bara hon som åkt i passagerarsätet senaste tiden, så sätesvärmaren var på. De hade inte hittat knappen där man stänger av den och därför var bilen trasig :laugh:
Varför växlar du utan att använda kopplingen :confused:?? Är det något nytt fenomen som jag helt har missat....?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
63 080
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
67 318
Senast: Scata
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 384
Svar
2 006
· Visningar
70 627

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp