Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CLVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dags för kaffe för att kvickna till 🥱 Har problem med ryggen så sover som en kratta 😏 Skulle behöva att någon bände rätt hela skiten igen. Får kolla på det för just nu när man knappt tar sig ur sängen på morgonen 🙈
 
Sov till 6.40 iaf. Nu laddar jag för att åka till Västerås och äta födelsedagslunch med mammas familj. Vi tänkte att hennes morbror, 97 år, skulle slippa åka så långt i år så vi åker dit istället. Jag är glad rör det finns viltköttbullar på menyn och köttbullar på fin restaurang brukar vara 👌👌👌
 
Megastort grattis i efterskott @Ninnurur!

39fe516499b282445783ada65d899212.jpg
 
Smort sele och gått igenom all utrustning, försöker göra det en gång i veckan och se så allt är helt 👌 Idag såg allt snyggt och prydligt ut.

Stod och titta på min häst när jag hade släppt honom i hagen, först stod han och filosofera en stund antagligen vart han skulle gå. Sen satte han av i världens trav genom hagen 😍 Han har slutat upp med att galoppera nu när han ska någonstans, min högt ovetenskapliga teori är att han känner sig så pass stark och fräsch i kroppen igen att han väljer att använda travet igen precis som förr. Han kan faktiskt inte galoppera egentligen 😂 Han galopperar med frambenen och bakbenen travar han med, känns som en gunghäst det få gånger han slagit över i galopp framför vagn 🙈 Tur han är född travhäst.
Nu mer kaffe till mig och sen ska tvättmaskinen få arbeta, ligger efter delux med tvätten efter veckan 🙃
 
Alltid nyttigt med nya perspektiv. Det är klart att du skall söka. Att chefen inte vill släppa dig är bara positivt, betyder juatt du gör ett bra jobb (och säkert väl så det).

Lycka till! :)

Häkteschefen är min före detta kriminalvårdsinspektör och jag vet att han uppskattar mig och mitt jobb :) (Även om vi inte alltid tycker likadant om allt.)

Jag har många sidouppdrag så de har mycket användning av mig :D Vilket förstås även det andra verksamhetsstället skulle ha. (Bevakningsoperatör, klienthandläggare, regional häktessamordnare, larmchef, lokal Rakel-instruktör, röntgenutbildad, kontrollgrupp samt bärare av OC och batong.)
 
Klev upp vid 10. Drack kaffe ute i solen sittande i min hammock. Spelar nu peppig renässansmusik på högsta volym och ska starta upp dagens måleri!

Här bor jag! Fastän det är så litet finns egentligen allt jag behöver.

C1A970CB-8893-4C73-8D61-2411F8D56E1E.jpeg
 
Senast ändrad av en moderator:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
62 063
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
66 943
Senast: Scata
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 160
Svar
2 006
· Visningar
70 471

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp