Vad gör vi? Del CLXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Grämde mig lite över att jag skulle missa det bra priset (80 kr/kg) på osten vi brukar köpa (familjefavoriterna) när jag inte kände jag hade riktigt ork att åka in till stan och hämta varor på CG när jag knappt kan prata än heller...Och tur var det för bästa sambon åkte förbi ICA på vägen hem ikväll och kirrade samma ost för 65 kr/kg så 2,5 kg ost och två påsar riven ost för samma pris som en på CG, kirrat 😁. Efter Farmen (tack och lov att den där vidriga stollen fick sig en näsbränna ✌️) for jag bort till stallet igen för kvällsfodring, så mysigt 🥰 medan älsklingen slappade på soffan efter en lång arbetsdag ☺️. Sen dusch och så så Torpet, nu sovtajm 😴.
 
Har precis lagt mig i sängen. Somnade en stund tidigare idag och åt ganska nyligen glass, så det blir spännande att se när jag faktiskt somnar :cautious: Tänker försöka ligga här och göra något vettigt av tiden tills jag blir trött. Typ söka jobb, planera morgondagens shoppingrunda så att jag faktiskt får hem allt som behövs osv.

Funderar på om en blender är en investering eller ett onödigt inköp. Har sett att det finns såna där med "sportdrycksflaska" istället för vanlig behållare. I min tanke blir det då mindre disk och lättare att faktiskt göra smoothies och få med sig dem till tex jobb och så. Jag älskar smoothies men slutade eftersom det blev så mycket disk att det kändes ovärt det (och själva behållaren på den mixern var minimal). Skulle jag verkligen börja igen om jag köper en ny, mer praktisk variant än Rusta-varianten som fanns hemma för 15år sedan? Hm...
 
Snart dags att åka till jobbet. Vill inte.
Vi hade ett väldigt "otrevligt/obehagligt" möte där igår. Skulle ha varit om hur vi löser arbetsuppgifter vid en kollegas kommande sjukskrivning, men spårade ur. Så nu vet jag extra mycket/bekräftat ytterligare hur otacksamt och osmidiga vissa är. Jag fick mig själv massa kastat på mig som inte var sådant som mötet skulle handlat om, utan kunde tagits vid annat mindre okänsligt tillfälle.. Lär hitta något annan lösning. Annars får de bli som det bli, får väl leva på sparpengar. För det där är inte värt det längre att ens försöka jobba för...
 
På jobb.

Testar nya fleecevästen med värme men den verkar inte fungera. Så kommer skicka tilllbaks den.

Ska var alätt och nu är vi 3 som tittat på den och inte fattar hur vi får igång den. Så nope 2000,- tänker jag inte betala för den.

Den får åka tillbaks.

Är ganska ok idag. Känner mig fortfarande överväldigad med allt runtomkring men lite så börjar jag återhämta mig.
 
varit vaken hela natter med kramper. De har fortfarande inte släppt. Försöker få tag i min chef för att fråga om jag kan jobba hemifrån men han sover väl i vanlig ordning trots att hans arbetstid börjar klockan 8 :meh:
Hopplöst.
Sitter och småjobbar lite i väntan på besked.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Jag fick en jättehärlig bok om biologisk mångfald i trädgården i julklapp. Har ingen trädgård än, men en ganska stor balkong. Flyttade...
2
Svar
21
· Visningar
1 042
Senast: starcraft
·
Samhälle Efter att en kompis var med om en grej frågade jag chefen om hjärtstartare idag och det visade sig att det inte finns någon på mitt...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 414
Senast: lingonben
·
Hästvård Hösten 2022 köpte jag ett 3-årigt fullblod ifrån galoppbanan. Han var ue på veterinär besiktning och i första 7 månader gick jätte bra...
Svar
0
· Visningar
382
Skola & Jobb Efter en ovanligt strulig vecka på jobbet (industri) så började jag fundera på hur lite insatta folk, allmänheten, kunderna, är i hur...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
14 048
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp