Vad gör vi? Del CLXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter i sängen och dricker kaffe.
Mysiga planerad, sedan ridning ikväll!

Mycket irriterad på min ekonomiska planering den här månaden. Allt löser sig men det framstår istället som att jag inte planerat alls 😅 Nåja, pengar imorgon!
 
Såg precis på väderleksprognosen att det ska vara sol här nu. Dumt att vädret inte lyssnar på det bara :cautious: Det är så jämngrå himmel att det är mörkt inomhus, sådär mörkt att jag lika gärna hade kunnat lägga mig för att sova eftersom det känns som kväll. Känner inte riktigt för att ha lampor tända mitt på dagen heller.
 
Chefen svarar fortfarande inte. Förstår inte hur det kan vara så svårt. :banghead:
Stressar ihjäl mig över att han inte svarar och försöler hålla kramperna borta så gott det går.
Att din chef ens får vara kvar när han missköter sitt jobb så grovt på flera olika punkter är synnerligen problematiskt. Borde inte hans chef eller ledningen ha snappat upp det vid det här laget? :confused:
 
Att din chef ens får vara kvar när han missköter sitt jobb så grovt på flera olika punkter är synnerligen problematiskt. Borde inte hans chef eller ledningen ha snappat upp det vid det här laget? :confused:
Tja... antingen är han kvar för att det är krångligt och dyrt att sparka folk, för att den som anställde tycker det är jobbigt att inse att man gjort fel, eller så är det något annat.

På väg till jobbet nu, fortfarande inga svar från honom. Får gå långsamt och med ena foten vinklad konstant uppåt så går det halvbra. Tur det finns smärtstillande och muskelavslappnande. Dock jobbigt att gå 2,5km på det viset, känns som att alla glor och tycker jag är knäpp :bag:
 
Suttit i telefon och framför datorn hela förmiddagen. Igen.

Glad att jag sa ifrån att sammanställa inlagan till kommunen. Visst är det smickrande att alla tror att jag skulle vara bra på det. Men jag är ju TRÖTT och hjärndimmig. Filurar med kallelsen till årsmötet och annonseringen av vårt arrangemang också. Nu borde jag planera lunch.

Nån som vill byta kropp och liv med mig? :laugh: :laugh: :laugh:
 
Haft möte. Det var jobbigt men jag stod upp för mig själv, fick det jag ville ha sagt och jag grät inte, så jag är stolt över mig själv.
Får se hur det kommer att gå nu framöver. Jag är tveksam med tanke på hens reaktion idag, men jag ska gå in i det hela med ett öppet och positivt sinne och vara megaövertydlig i min kommunikation. Mer kan jag liksom inte göra.
 
Har ont i handen som jag knivade igår. Dock positivt att det iaf är vänster 😅
Tyvärr också ont i huvudet och allmänt dimmig. Jag ska iväg på ett möte vid 14 och måste skärpa till mig.
Ngt franskt nummer har ringt mig. Googlade och fick träff på Europaparlamentet, klart märkligt 😅
 
Hör två tonåringar på bussen:
- Jag siktar på Bryssel. Politik är det jag verkligen vill syssla med och jag gillar internationell politik. Så EU, det är mitt första val. Eller egentligen är det stadsminister men EU känns mer nåbart.

Vännen:
- Jaha. Jag siktar på inte kriminell. Det går sådär.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Jag fick en jättehärlig bok om biologisk mångfald i trädgården i julklapp. Har ingen trädgård än, men en ganska stor balkong. Flyttade...
2
Svar
21
· Visningar
1 042
Senast: starcraft
·
Samhälle Efter att en kompis var med om en grej frågade jag chefen om hjärtstartare idag och det visade sig att det inte finns någon på mitt...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 414
Senast: lingonben
·
Hästvård Hösten 2022 köpte jag ett 3-årigt fullblod ifrån galoppbanan. Han var ue på veterinär besiktning och i första 7 månader gick jätte bra...
Svar
0
· Visningar
382
Skola & Jobb Efter en ovanligt strulig vecka på jobbet (industri) så började jag fundera på hur lite insatta folk, allmänheten, kunderna, är i hur...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
14 048
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp