Vad gör vi? Del CLXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Funderar över våren och in på sommaren. Ser ut att bli fler event med gästtränare. Kul! En som jag bara träffat men aldrig ridit för.
Men tänkte även ta in ekipage utifrån från andra stall. En till två funkar ju bra. Men fler än det samtidigt om man kör heldagar blir ju mer pyssel. Vill inte ha externa ryttare och hästar i de befintliga stallet! Pga smittorisk och vill ha det lugnt.
Men på något sätt borde det nog gå att orda för några till. Gränsa av någon hage till flera småhagar kanske? Har så mycket tankar och funderingar och tänker hur andra gör. Men antingen är de platserna utformade ganska annorlunda så svårt att jämföra. Eller så har man bara rätt och slätt fått en hage/ruta och that’s it men man vill ju kunna erbjuda lite mer än så också 🤔
 
I gar kvall brot forkylningen ut.🤧 Sa nu sitter jag har vid mitt skrivbord, vaken men med bommul i huvudet (lite gratt ludd, kanske :p) och ikladd pyjamas, morgonrock, och stor filt. STOR filt. Har lar jag sitta resten av dagen och hoppas att bummuls kanslan slapper. KANSKE jag orkar gora en deg att baka i morgon.
 
Funderar över våren och in på sommaren. Ser ut att bli fler event med gästtränare. Kul! En som jag bara träffat men aldrig ridit för.
Men tänkte även ta in ekipage utifrån från andra stall. En till två funkar ju bra. Men fler än det samtidigt om man kör heldagar blir ju mer pyssel. Vill inte ha externa ryttare och hästar i de befintliga stallet! Pga smittorisk och vill ha det lugnt.
Men på något sätt borde det nog gå att orda för några till. Gränsa av någon hage till flera småhagar kanske? Har så mycket tankar och funderingar och tänker hur andra gör. Men antingen är de platserna utformade ganska annorlunda så svårt att jämföra. Eller så har man bara rätt och slätt fått en hage/ruta och that’s it men man vill ju kunna erbjuda lite mer än så också 🤔
För en endagsträning hade jag varit jättenöjd med en ruta att ställa hästen i! Bara jag slipper ha häst på transporten eller gå runt och hålla känns det som lyx! Ser gärna att rutorna är avdelade med korridorer och inte bara enkel tråd, men i övrigt inte så kräsen.

Som ryttare ser jag gärna att det går att gå på toa och värma mat enkelt (eller erbjuds typ grillad korv och kaffe under dagen så kan jag ta med en smörgås själv)
 
Haft en väldigt produktiv dag idag. Började med en lite lagom lång frukost och friidrott. Sen har vi handlat, bakat bröd, lagat två maträtter som ska med när vi åker på skidresa till veckan. Kollat ikapp på alla annan sport och kollat på hockey.
Nu har vi ätit middag och väntar på melodifestivalen!
 
Jag ar "tabbd" sa jag knappt kan andas :cautious: men bomullen har slappt nagot ... MEN efter 3 timmar i skrivbords stolen ar jag sa uttrakad att jag nog maste resa mig och gora nagot. 🙄 Kanske aka med Maken nar han aker for att handla och kopa rag mjol och baka? Jag har nu en ny grej jag verkligen "villhover" men atminstone i dag (i morgon i sjalva verket) far min gamla "duch oven" duga.
 
Höll på att frysa ihjäl och blåsa bort när jag var och handlade idag. Frös så jag kröp ner i sängen för att värma mig och somnade naturligtvis. Skönt med en katt som agerar värmedyna och inte har något emot att sova bort dagen. Ätit haute cuisine middag - micrad varmkorv med bröd - och funderar på att gå och lägga mig igen så min dygnsrytm inte blir helt upp och ner, vilket den gärna blir på helgerna.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
70 570
Senast: Glimra
·
Fordon Jag har nu fått veta att det är termostathuset på peugeoten som läcker. Det kostar drygt 6000 att laga. Jag var i kontakt med en som...
2
Svar
30
· Visningar
2 757
Senast: Wille
·
  • Låst
Tjatter Laserkisse (st)hjälper matte bädda:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 611
Senast: bumpo
·
Mat Följer ett program där man kommer hem till privatpersoner som gör en 3-rätters meny. Det programmet finns i Sverige också i nästan samma...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
4 690
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra blötmat
  • Valp 2024
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

  • Nybörjarponny!
  • Dressyrsnack 17
  • Föl 2023

Omröstningar

Tillbaka
Upp