Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CLXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har sett dr Quinn på tv4play och nu ser jag nyhetsmorgon. Har filat och smort in fötterna. Det känns så fräscht med mjuka och lavendeldoftande fötter. :)
Funderar på om jag ska ta en buss nånstans och promenera där det är mer natur. Är så less på gatorna här.
 
Trött på blåst! Solen sken när jag joggade men fy vilka isvindar.
Men nu är 7,3 km avverkade och resten av dagen blir i soffan med skidor, trav, ödesmatch för HV och Melodifestivalen.
CFC088D5-688B-4A48-99B6-27B65E709913.jpeg
 
Röjt fram köksbänken igen, eldar i vedspisen för att motverka lite kalldrag från blåsten. Nu snart lite kaffe och sen ner i källaren för att måla trädgårdsmöbler inför utesäsongen. Vi lagade upp två gamla träsoffor som jag verkligen ser fram emot att få ut i trädgården. :)
 
Har varit ute med hunden, duschat och ätit frukost och hänger mest här. Ska städa lite, baka havrebröd och gå en långpromenad med grannen och hunden senare. Det blåser rätt mycket så får se om det blir skog.... känns inte bra där.
 
Det blåser små:devil: här nu men inatt var det stor:devil:, jag trodde huset var på väg att blåsa bort! 💨

Dvs när jag klev upp var det bara att börja elda... vinden bryr sig inte om att runda mitt hus utan drar rakt igenom :meh:

Min lilla stuga är skapligt välisolerad men blåst kyler rätt ordentligt ändå! :(
Här har det ju inte blåst så förfärligt, men det märktes ändå stor skillnad på inomhustemperatur i morse mot när det är lugnt ute...
 
Glömde att be företaget skicka hästtillskott till "rätt" utlämningsställe (de skickar till närmaste om jag inte ändrar till jobborten), men det blev rätt lyckat ändå för det finns ett trevligt motionsspår i den lilla byn. Hunden blev jätteglad över att få lite omväxling och en massa nya "tidningar" att läsa. Han sover som en stock nu.... :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
69 574
Senast: Glimra
·
  • Låst
Tjatter Laserkisse (st)hjälper matte bädda:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 095
Senast: bumpo
·
Mat Följer ett program där man kommer hem till privatpersoner som gör en 3-rätters meny. Det programmet finns i Sverige också i nästan samma...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
4 522
Senast: hastflicka
·
Mat Jag kommer jobba mycket delade pass framöver och inte åka hem på uppehållet. Men jag vet inte hur jag ska lägga upp maten... Imorgon...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
6 513
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp