Vad gör vi? Del CLXXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja, det går bra att göra lemoncurd grottor (finns recept till och med) och, ja, det är MYCKET enkelt att göra kolasnittar (och väldigt goda blir de) :) !
Tack! Såg någon som bytt så jag kör på hallongrottrecept och byter bara ut :)
Har inte kollat in kolasnittarna ännu, men ska göra det, har inte bakat det så många gånger i mitt liv, och det är nog 20 år sedan senast, men ni har nog rätt :)

Har fixat med tvätten, plockat upp hundens leksaker, tagit ut smör, satt hörlurar och surfplatta på laddning och vattnat blommor. Är väl dags att baka nu med tanke på smöret :D
 
Jag har förstått att det är flera som vill veta om möblerna målades med färg eller rosévin. Jag kan nu bekräfta att det var färg, jämförde med en annan stol som inte målats :laugh:
 

Bifogade filer

  • 20230730_102737.jpg
    20230730_102737.jpg
    180,6 KB · Visningar: 64
Gissa om jag är trött i skallen efter att ha åkt med på två distrikt iväg idag med och MC som kryssar sig förbi mellan och allt gjorde mig liiite nervös från lastbilen. Kommer börja med landsväg före motorväg i alla fall till en början 😅.
 
Äntligen klar med klädkammaren och blev även en storstädning av badrummet med avlopp och skura badkaret. Så otroligt skönt! Dock känns det lite tokigt jag inte gjorde det igår när det var mulet hela dan, idag är det soligt och fint... men det är fortfarande sol så spela roll, är en lättnad jag äntligen fick det gjort!

Nu väntar jag på att golvet ska torka o sen blir det dusch. Efter det en promenad förbi lotten o svänga in till närbutiken för en glass :d
 
Hemma. Varit härligt men intensivt. Min bror har ett underbart hus vid vattnet granne med en hästgård och ett naturreservat. Tre syskon med respektive och barn, samt fader + hans fru. Vi var 16 i ålder 80 till 6.

Men så underbart att vara hemma i tystnaden och fridfullheten. Megara njuter ännu mer än jag. Min bror har två MCO och den yngsta var helt trollbunden av Megara och följde efter henne hela tiden, trots att hon fräste och slog honom med tassen. Försökte på alla sätt att bli vän.

Megara drack, gick på sin egen låda och fick sin mat. Tyvärr kräktes hon över pianot och heltäckningsmattan. Vilket inte är konstigt mtp att hon stal mozzarella, hushållsost, smör, lax, sås av majonnäs med lime, ingefära och sriracha, de andra katternas torrisar och käkade gräs som en ko.

Nu ligger hon på sin kattsäng efter att ha legat hoprullat i mitt knä en halvtimme och jag knattrar på datorn och väntar på att karrén ska tina. Glömde tyvärr att lägga den i kylen innan jag gick så den är djupfryst.

Lite roande, jag fick olivolja gjord av en italiensk bonde från hans egna olivträd och lagrad parmesan från en artisan ostproducent. Och liknande olivolja från en annan syster. Så nu har jag två liter+ riktig kvalitetsolja. Jag som nästan inte använder olivolja längre av hälsoskäl, eller parmesan.

Det regnar och åskar det, men vi är hemma, torra och myser. Gud vad det är fantastiskt med tystnad och att vara själv.
 
Bakar. Citrongrottor. Det luktar ljuvligt, svårt att se när de är klara tycker jag, det slog mig nyss varför jag alltid bränner mat och bakverk... Men första plåten blev inte bränd alls, även om jag drog över tiden med en eller två minuter. Har en plåt i ugnen nu igen och håller på med en ny sats, hallongrottor och med 2 tsk oboy i. Hade ingen kakao (bakar aldrig ju ;) i och för sig är oboyen nog ett år gammal nästan, dricker sällan oboy heller tydligen :D ), har ingen aning om hur det blir, mer än att de lär bli ännu svårare att "se" när de är klara med blotta ögat :D

Förlåt, jordgubbsgrottor, har ju fortfarande ingen hallonsylt, tycker knappt om det ens ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Matte har sjukstuga och Isis leker klätterapa.
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
65 042
Övr. Hund Ena hunden 13,5 år krafsar sönder mina mattor när han bäddar. Jag börjar undra om han inte vill ha något mjukare att ligga på och att...
2
Svar
27
· Visningar
2 069
Senast: SiZo
·
  • Låst
Tjatter Jag lagar mat och undrar när katten tänker komma in. Sådär såg hon ut när hon (st)jälpte mig bädda!
99 100 101
Svar
2 014
· Visningar
73 963
Svar
2 010
· Visningar
72 981

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp