Vad gör vi? Del CLXXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Näst sista plåten i ugnen! Precisionsarbete är inte riktigt min grej, som jag darrade på handen när jag skulle fylla i sylt, hamnade lite... eh... där det inte skulle vara! Men jag gissar att de i alla fall går att äta, spionhunden har i alla fall övervakat arbetet och anser att det är onödigt att ha dem i ugnen när de ändå ska direkt i hans mage, onödig omväg ju.

In your dreams, doggo!
 
< snip>
Lite roande, jag fick olivolja gjord av en italiensk bonde från hans egna olivträd och lagrad parmesan från en artisan ostproducent. Och liknande olivolja från en annan syster. Så nu har jag två liter+ riktig kvalitetsolja. Jag som nästan inte använder olivolja längre av hälsoskäl, eller parmesan.

Det regnar och åskar det, men vi är hemma, torra och myser. Gud vad det är fantastiskt med tystnad och att vara själv.

Varfor anvander man INTE olivolja av hasoskal? Vad gor att den inte ar positive for halsan?
 
I dag var jag uppe vid 5am. Aldeles for tidigt, men familje dramat gor att jag inte kan sova ordentligt. Nu ar klockan 7:30 och jag har skickat tillbaka barnbarn till sangen en gang redan, men jag misstanker att de kommer snart igen, normalt ar de riktiga sjusovare.

Familje drama ar aldrig kul ... men i gar kvall sa 4-aringen, "Today is a magical day!" Sa de ar atminstone lite distraherade nar de ar har och i gar skrattade de oavbrutet igen, precis som innan dramat borjade.:heart

Jag sitter och laddar med kaffe pa morgonen (SA HIMLA GOTT) fast magen inte gillar det, men jag maste ladda upp for att baka rabarber muffins med barnen da jag i ett svagt ogonblick lovade att gora det i gar. All matlagning med dem ar ett oandligt kladd ... tur det ar Maken som stadar koket efter oss. :p:cool:
 
Varfor anvander man INTE olivolja av hasoskal? Vad gor att den inte ar positive for halsan?

Mer att jag inte använder olivolja pga min diet, eg bara ren protein och grönsaker. När jag lagar mat är det otroligt gott men inte att steka i. Med ett gott bröd och solmogna tomater är det allt man behöver.
 

Grattis!

1690728440901.png
 
Mer att jag inte använder olivolja pga min diet, eg bara ren protein och grönsaker. När jag lagar mat är det otroligt gott men inte att steka i. Med ett gott bröd och solmogna tomater är det allt man behöver.

Jag koper olivolja fran en vingard i narheten som ocksa har en olivodling och olivpressar. Jag valjer bade en mycket mild och mjuk olja och en pressad fran en annan sorts oliver och lite mer omogna som smakar nastan som om det var peppar i oljan. och av halsoskal :p forsoker jag fa in en matsked de flesta dagar i veckan.:cool:
 
Grattis @bumpo ! 💐

I pantarfrågan måste jag erkänna att jag aldrig ens tänkt på ( :bag: :laugh: ) att det kan ansamlas kassar eller säckar med pant. Jag brukar nog samla på mig en eller tre pantflaskor om året. Ni har öppnat mitt sinne för en ny företeelse. Det borde inte vara svårt att räkna ut baserat på dryckesavdelningars storlek i affärer men där hade jag tydligen gått bet. :angel:

Jag har lågtryckssovit (åska!) lyssnat på ljudbok, gosat katt, och i förmiddags zoomat med ashramvänner. Tack tekniken! En i Australien en i Kina en i UK, en i Nepal och så jag härifrån. Mycket inspirerande.

Nu försöker jag hämta kraft till att värma middag. Smaka den nysyrade gurkan kanske.

I morgon måste jag ta reda på vem som kan hjälpa mig att fixa ett trasigt tippskyddshjul på rullstolen. Sjukt nöjd att det pajade när jag använt den klart för den gången!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Matte har sjukstuga och Isis leker klätterapa.
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
64 981
Övr. Hund Ena hunden 13,5 år krafsar sönder mina mattor när han bäddar. Jag börjar undra om han inte vill ha något mjukare att ligga på och att...
2
Svar
27
· Visningar
2 060
Senast: SiZo
·
  • Låst
Tjatter Jag lagar mat och undrar när katten tänker komma in. Sådär såg hon ut när hon (st)jälpte mig bädda!
99 100 101
Svar
2 014
· Visningar
73 888
Svar
2 010
· Visningar
72 898

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Akvarietråden IV
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp