Vad gör vi? Del CLXXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ligger i sängen med extra filt. Filten fick jag som julklapp på den tiden när jag var väktare och skyddvakt, av Falck. 20-22 år sen… vidhåller att det är den bästa filten jag haft, nåt magiskt med den där fleecen.
En fd kollega säger precis samma sak. Inte som andra fleccefiltar.
 
Det är ju så vackert med alla snötäckta och frostiga träd 😍 och dimmigt lite av och till idag. Idag fick det bli max 10 min longering I den rätt tunga snön (igår lite skritt kravlöst och myste i snön 😍) med ett gäng övergångar mellan skritt och trav och pållan busade även till det med lite,lite galopp med 😍. Riktig kramsnö tyvärr så trots snösulor fick pållan ändå en stylta men så mycket lättare att få bort direkt 🙌. Ikväll medan jag fortsatte med studierna och började slå in årets första julklappar slappade sambon på soffan och såg på program om snöstormarna -95 och -98 ☺️ men nu sovtajm, natti! 🥱
 
Ligger i sängen efter en lååååång dag. Lång men trevlig!
Först jobba jobba jobba, sen hem och duscha och svida om till civila kläder, åka till chefen på förfest och sen sluta upp med resten av kollegorna på ett jättefint julbord i magisk miljö :heart
Nu är jag mätt som en nyäten boaorm och helt slut i kropp o knopp.
 
Jag var så himla kall nu ikväll och satte mig i den varma duschen en stund... men det duger liksom inte. Jag vill ha ett BAD! Så jag började fundera lite allvarligt på en tanke jag haft ett tag nu - att hyra ett rum på jobbet (hotell) en natt om någon vecka. Dels för att jag för första gången på tio år ska få bada i badkar ( :arghh: :love: ) men också för att se hur det funkar med kissekatten. Vi har ju aldrig bott borta förut och det här är liksom gångavstånd. Jag får superrabatt och det vore jättemysigt tror jag. 😅
Jag kan gå hem efter jobbet på Tisdag, packa lite och trava upp och checka in, sedan låsa dörren och bara dröna och lyxa - gå till gymet på morgonen, äta hotellfrukost och packa ihop i lugn och ro innan jag går till Onsdagens enda klient någon gång mitt på dagen.
Ju mer jag tänker på det desto mer attraktivt känns det. Om jag har tur får jag en VIP Gin&Tonic på rummet också. :D
 
Lång dag på jobbet och dessutom väldigt mycket att hålla koll på.
Fick jobba över två timmar vilket innebar att jag kom hem från stallet strax efter 21.30. Har sen packat upp och ner, duschat inkl tvättat håret och lite allmänt fix här hemma.
Nu ska jag äta en ganska sen kvällsmat och sen sova.
 
Kom på att jag hade kunnat önska mig en bädd till kattens ovala bur till någon julklapp, nu känns det som för sent :cautious:
Inte så lätt när man inte har en vanlig typisk rektangel utan den är oval och ganska stor... Men hon behöver en mjukare skönare bädd i den! :(
En filt eller nåt skulle kanske gå bra men hon behöver plats för att snurra runt, så en liten filt? 🤔
 
Liten uppdatering från mitt senaste inlägg om snubben som var här och hotade mig och hunden

Uppslutningen i vår lilla community och neighborhood watch har varit fantastisk.
Vänner har kommit förbi efter jobbet för att checka, vissa har skickat meddelanden. Mina chefer som bor några 100 meter ner på samma väg har tagit kvällspromenad förbi mitt hus varje kväll och igår meddelade dom mig att killen är bannad från vår arbetsplats (1 av 2 bensinstationer här på ön).

Sambon är fortfarande bortrest och ska komma hem Tisdag em men det blir nog Måndag för det hänger en cyklon ute till havs som beräknas landfall onsdag. Så de lär packa och åka direkt efter golfturneringen på söndag..

Jag mår bra. Sover dock på soffan, alla dörrar låsta och grindar barrikerade. Hoppar till för minsta ljud eller om hunden verkar höra nåt jag inte hör osv.
Ok men ändå inte typ.
Sover mer på dagen än natten
Usch så jobbigt. Har inte fattat, är det personligt eller är det en random dåre?
 
Det är ju så vackert med alla snötäckta och frostiga träd 😍 och dimmigt lite av och till idag. Idag fick det bli max 10 min longering I den rätt tunga snön (igår lite skritt kravlöst och myste i snön 😍) med ett gäng övergångar mellan skritt och trav och pållan busade även till det med lite,lite galopp med 😍. Riktig kramsnö tyvärr så trots snösulor fick pållan ändå en stylta men så mycket lättare att få bort direkt 🙌. Ikväll medan jag fortsatte med studierna och började slå in årets första julklappar slappade sambon på soffan och såg på program om snöstormarna -95 och -98 ☺️ men nu sovtajm, natti! 🥱
Den där 98. Var jag mitt upp i. Körde skoter åt hemtjänst med mat mm. Skrämmande va snå det var.
 
Den där 98. Var jag mitt upp i. Körde skoter åt hemtjänst med mat mm. Skrämmande va snå det var.

Oh jösses vilken upplevelse det låter som, ja helt galet såg det ut!
-95 var väl inte bara runt Göteborg utan missminner jag mig inte var det ju jättemycket hemma med ! Minns att jag var ju inte så gammal, under 10, och tittade ut på morgonen och hela gården var inbäddad i enorma mängder snö
 
Vaknat på tok för tidigt o jag är hungrig men vill inte kliva upp. Hade en fantastisk utekväll igår med god mat och mkt skratt men har ont i huvudet nu i efterhand. Drack bara ett glas men är allmänt ljud- och ljuskänslig så en full pub med karaoke o lite discoljus blev tufft, lätt värt det dock :)
Planen idag är julmarknad, får väl se om några timmar....
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid När jag var ungefär 12-13år gick jag något år eller två kurser i tävlingssimmning, det dödade effektivt all glädje även i den...
2
Svar
20
· Visningar
1 001
Senast: Badger
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
69 546
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
68 848
Skola & Jobb Jobbar som timvik idag men får knappt några timmar alls, så ekonomin är ju katastrof. Det har varit jättemycket strul från start med...
2
Svar
30
· Visningar
2 208
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp