Vad gör vi? Del CLXXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vaknade vid halv sju. Hade ont i huvet så jag gick upp och tog två Ipren. Vaknade åtta och hade fortfarande ont i huvudet.
Ätit frukost och tittar på Nyhetsmorgon.
Jag bestämde med mamma att vi skulle få en promenad tillsammans idag för vi har inte setts på länge pga att hon haft Covid och pappa fick det i veckan. Men den jävla snön vräker ner så vi får se.
 
Sitter och tittar på en krimserie. Behöver hämta mer te men har en sovande varm hund-kringla i knäet. Reser jag mig är det inte lika varmt och gosigt längre och jag stör honom i hans sovande.
Men jag behöver te.
Svårt detta.
Det går inte att locka tillbaka hunden?
Vilken serie tittar du på?
 
Min hjärna börjar bli läskig, har tappat ord och precis nu kom jag inte på ordet kardboreband. Vilket är ett ord jag inte borde glöma! För någon vecka sen kom jag inte på vad en kollega hette, såg hens bild framför mig men kunde inte komma på vad hen hette. Hen sitter på ett annat kontor.
 
Alltså, jag har så fina elever. 😍 Haft en sådan där energigivande dag på jobbet med positiva elever, mycket skratt och högt i tak. Älskar't! (Feel free att påminna mig om det nästa gång jag haft elever som betett sig som... ja... 😅)

Har dessutom gått hela dagen och trott att det är måndag, så när min kollega påpekade att det ju faktiskt var fredag så var det som att få en present. 😂
Vill bara säga att jag har många fantastiska elever, förra gången vi var på teater med en annan grupp var det magiskt. Och i gruppen som var med sist var det många som skötte sig otroligt bra och verkligen älskade teatern och upplevelsen.
 
Jag behöver en ny ugn men jag vill ha en så tyst ugn som möjligt men hur ska jag veta vilken ugn som låter minst
Och varför heter de omöjliga bokstavskombinationer som HBG278BS0S eller CSG856RC7 eller CS858GRB7S
Hur i hela h-vete ska jag komma ihåg vilken model som har vilket betyg
Ikea har en ugn som heter kulinarisk jag kanske ska köpa den bara för att den faktiskt har ett vettigt namn
 
Nämen, min gamla häst hälsade på mig i drömmen igen ❤. Älskade, saknade häst kom i hagen hos mamma och sprang mig till mötes och fyrade av två rejäla bakutsparkar😅. I drömmen red vi en sväng och det var så härligt, som jag mindes honom 😍❤. Men varför skötte jag inte honom själv längre i drömmen? Varför var han helt ensam i lagårn/stallet..? Mamma tog hand om honom och jag var inte nöjd- eh mamma har alltid hållt samma höga skötsel av djuren som jag så varför skulle jag behöva klaga på det?!? Får inte ihop det! Får heller inte ihop att ett typ tänk Bamses farmor-hus skulle finnas här; den såg vi på ritten hahahaha. Drömmar kan vara knasiga ibland 🙃🙂
 
Senast ändrad:
Kände mig halvskruttig igår, hade ont i händer och underben, blev bara en liten glögg och några mackor på ett underbart gott frukt- och nötbröd med en massa frön och till det grönpepparpaté, cornichons och Guldus, orkade inte dricka något vin.

La mig sedan med katterna, tittade lite på en serie, tog ett par magnecyl och en insomningstablett och sovit fantastiskt gott. Hundarna varit ute och de och katterna fått mat och vi lagt oss igen och bara njuter av lugnet. 🥰
 
Lilla herrn myser i knät, ääääntligen gos säger han! Dock ska jag iväg om en halvtimme. Såg det ska finnas häst o vagn på marknaden, planerar för en tur. Hoppas det är den fina nordsvensken som de kör ibland på event, jag är lite smått kär i han :love:
Just nu är det nyhetsmorgon. Äter kvarg, inte så gott men enklast möjliga. Ska äta nåt godare på marknaden. Ätbart är ju det mest intressanta där :angel::d
 
Kom på att jag hade kunnat önska mig en bädd till kattens ovala bur till någon julklapp, nu känns det som för sent :cautious:
Inte så lätt när man inte har en vanlig typisk rektangel utan den är oval och ganska stor... Men hon behöver en mjukare skönare bädd i den! :(
En filt eller nåt skulle kanske gå bra men hon behöver plats för att snurra runt, så en liten filt? 🤔
Min katt hade en bit skumgummimadrass i sin korg. Den gick att skära till rätt form. Fast det kanske blir för stort i en bur.
Du kan ju kolla på tygaffärer om de har tjock vadd man kan sätta ihop i flera lager och göra överdrag till.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid När jag var ungefär 12-13år gick jag något år eller två kurser i tävlingssimmning, det dödade effektivt all glädje även i den...
2
Svar
20
· Visningar
1 008
Senast: Badger
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
69 573
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
68 893
Skola & Jobb Jobbar som timvik idag men får knappt några timmar alls, så ekonomin är ju katastrof. Det har varit jättemycket strul från start med...
2
Svar
30
· Visningar
2 209
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kemisk kastration?
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp