Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CLXXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ville se någon lättsam film så började kolla vad svt hade. Satte först på corpus christi men när de ca en minut in i filmen våldtog en person så kände jag bara att nej detta går inte. Så det blev Paddington som handlar om en Björn. Så gullig 🥹 Och blödig som jag är så grät jag lite då och då. Till en dubbad barnfilm 😂🙈
 
Hoppas ni alla haft en fin 3e advent 🥰🎀

Har jobbat vilket tog lite längre tid än förväntat, sen tog vi ner en julgran hos mamma och så stallet; fixade åt pållan som var mysig och la sitt huvud på min axel när jag hämtade in dem ❤. Sen blev det sent om sider äntligen middag; ryggbiff, krämig potatisgratäng och kall bea och ett glas Darkhorse rosevin till vår 11 årsdag igår till ära 🥰.
Såg nät programledarna släpptes ur buren och som alltid går den veckan så fort och det känns tomt utan musikhjälpen igen 🤗
 
Idag har jag och treåringen byggt pepparkakshus. Visst borde man få vuxenpoäng för det? Speciellt om man går emot allt ens inre säger om hur det ska dekoreras och låter treåringen styra med järnhand? :angel:

För styra med järnhand… det kan han :laugh:
Han ville sätta en stor marshmallow ståendes rakt ut från taket och när jag försökte förklara att den är för tung och kommer ramla ner sa han bestämt "Nej *godisklubba! Marshmallow inte ramla ner! *godisklubba, du hålla här!" och gav mig marshmallowen samtidigt som han pekade på taket 🤣
 
Måste gå och lägga mig. Helst för två timmar sedan. Näsan har gått från att vara täppt till att droppa. Eftersom jag ska fira jul med familjen så har jag beställt ett covid kitt för att kolla att det bara är en vanlig tråkig förkylning.
 
Insåg att serien 1790 fortfarande gick att se på SVT så nu håller jag på att se om den. Borde gå och lägga mig pga vansinnigt tidig uppstigning imorgon, men känner mig tyvärr för pigg...
 
Det har ar var julgran framifran Har finns det 3 paket till nagon annan an barnbarnen.

IMG_4562.JPG
 
Om bara några dagar (torsdag) blir jag helt själv hemma. Ända till den 9 januari. Delvis skönt, delvis stressigt (speciellt eftersom jag är så tramsigt mörkrädd). Jag har - än så länge bara i mitt huvud ;) - en lång lista med saker som jag kan göra, så egentligen borde jag inte bli speciellt sysslolös, om jag inte vill. Tänk om jag kunde komma igång att skriva på boken igen? Det har varit ett rätt långt uppehåll...
 
Om bara några dagar (torsdag) blir jag helt själv hemma. Ända till den 9 januari. Delvis skönt, delvis stressigt (speciellt eftersom jag är så tramsigt mörkrädd). Jag har - än så länge bara i mitt huvud ;) - en lång lista med saker som jag kan göra, så egentligen borde jag inte bli speciellt sysslolös, om jag inte vill. Tänk om jag kunde komma igång att skriva på boken igen? Det har varit ett rätt långt uppehåll...
Jag är lite nyfiken på dina böcker. Pma gärna titlar om du vill.
 
Jag sitter på jobbet och väntar på att få gå hem. Dagpersonalen kommer väl när som helst. Ska bli såå skönt att sova efter en rätt så tuff arbetsvecka med många nätter. Veckan som kommer jobbar jag bara tre nätter, men det är en massa annat som ska göras inkl en begravning på onsdag. Och så ska jag sätta igång gammelmärren som äntligen är på gång med sin senskada.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid När jag var ungefär 12-13år gick jag något år eller två kurser i tävlingssimmning, det dödade effektivt all glädje även i den...
2
Svar
20
· Visningar
1 092
Senast: Badger
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
70 684
Tjatter Jobbar som vanligt. Kisse tyckte det var roligt när jag grävde kring rosorna:
62 63 64
Svar
1 269
· Visningar
35 575
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
70 015

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp