Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CLXXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ska plocka in tvätten före jobbet. 3 dagars jobbvecka så jag går på jullov redan på torsdag. Jobbar visserligen mellandagar och sen ledig en vecka igen :D
 
Jahapp. Får se mig som tillräckligt frisk för att jobba idag. Pissväder ute och jag är allmänt opepp. Men det blir nog väldigt bra att komma till jobbet och känna att man gör lite nytta också. Igår när jag började få mer energi igen gick jag en stund runt här hemma med lätt ångest över att jag "aldrig gör något bra och aldrig får något vettigt gjort". Sambon fick (igen) påminna mig om att det är både bra och vettigt att vila när man är sjuk och att jag inte behöver flyga runt som en tornado konstant. Han kan ju råka ha rätt, meeeen... :meh:
 
Jobbdag. Längtar till julledigt (skulle helst vilja ha jullov).
Ser fram emot att fira jul hos sambons familj, kanske orimligt mycket. Jag som mest ville sitta själv på jul tidigare tyr mig nu helhjärtat till "svenssonjul" med hela familjen, eftersom de (är det ens möjligt) faktiskt verkar ha trevligt ihop och det inte spårar ur med bråk ens under högtider. Så jag är glad.

Hittat julklappar med. Även om vi köpte dem tillsammans och redan börjat använda dem (skor och kappa), men nu ligger det iaf lite (tomma) kartonger under granen 😅
 
Försöker planera julen där både jag och maken har skilda föräldrar, och 6 syskon tillsammans. Nu har vi förvånansvärt goda relationer och okomplicerade människor i våra familjer, som är nöjda med lite hur det än blir. Men det blir ändå väldigt mycket roddande och viljor att tillmötesgå. Jag förstår att minsta lilla friktion inom familjen, eller någon som vill ha det på just sitt sätt, leder till att julen blir en extremt stressig tid.
 
Jag skulle egentligen hålla en utbildning nu i veckan. Men även om förkylningen är på tillbakagång är jag långt ifrån i skick att prata i flera timmar. Så det får skjutas på till efter nyåret.

Så det här kommer att bli en lugn och stillsam vecka med all säkerhet. Man ska aldrig säga aldrig men jag tror inte att det kommer att dyka upp någon enda grej som behöver handpåläggning från min sida.
 
Svärfar till min 190 cm aningens atletiske make:
- Men, hur i hela fridens namn lyckades du flytta trädet tvärts genom hela huset?
- Det var @Voeux.
- …?

Vi har ett stort träd i kruka som väger jag vet inte hur mycket. Men svärfar har inte förstått att hans son har gift sig med en smått manisk kvinna som vill få saker gjort NU när hon får för sig nåt och är villig att riskera både liv och hälsa för att slippa vänta ett par timmar på hjälp. Men ja, hade ont några dagar sen 🙃 Var värt ändå 😅
 
Idag ska jag åka till mamma för att skjutsa henne till optikern i hennes grannstad. Hon har nya glasögon som inte fungerar som de ska. Hon ser inte på långt håll så jag har förbjudit henne att köra bil innan det är fixat.
Så tråkigt när hon lagt pengar på nya och det inte blir som man förväntat sig :(
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid När jag var ungefär 12-13år gick jag något år eller två kurser i tävlingssimmning, det dödade effektivt all glädje även i den...
2
Svar
20
· Visningar
1 092
Senast: Badger
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
70 682
Tjatter Jobbar som vanligt. Kisse tyckte det var roligt när jag grävde kring rosorna:
62 63 64
Svar
1 266
· Visningar
35 448
Senast: sthu
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
70 013

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp