Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CV

Status
Stängd för vidare inlägg.
På tal om smittsamma sjukdomar och förr i tiden så har jag precis hittat en familj som lyckades ha två små barn som dog inom loppet av ett par månader år 1891. En 4-åring som dog av scharlakansfeber och en dotter på 9 månader som dog av hjärnhinneinflammation. Mamman i familjen dog några år senare, av tuberkulos.
Och då ska vi inte glömma att deras första barn, född 1885, dog endast 12 dagar gammal. Verkligen horribelt.
 
E99673EE-F080-4624-AE48-7C05DB639FD8.png

:rofl: :rofl:
 
Bugger, bugger, bugger. Upptäckte just att jag inte har några vitpepparkorn hemma (ingen peppar alls). Tänkte göra dillkött och hade just tinat lamm. Stoppade in påsen i frysen igen. Tänker inte gå och handla förrän min sorbet kommer på fredag. :meh:
 
Jag har köpt mig en ny kompis 🥰 En ångmaskin att ta ner tapeter med. Vi började blöta och skrapa och tänkte att vi hade att vi skulle skrapa sjögrästapeter till döddagar. Men med min nya kompis gick det fort, hallen uppe, trappen och nästan hela hallen ner. En lite fadäs bara när brandlarmet gick och Securitas ringde 🙈😂 man ska inte ånga bredvid brandlarmet .😇
Badrummet är numera utan väggar, tak och bara reglar till golv. :) Det kommer bli så bra! Jag har även hunnit rivit en garderob, en heltäckningsmatta och två plastgolv!
Sonens blivande rum ska "bara" måla taket och läggas in klickgolv, tapeten får duga ett par år. Dotterns blivande rum ska antingen tapetseras eller målas om, taket måste målas och klickgolv.
Ikväll åt vi pizza med kompisarna som har varit med och slitit hela dagen. 😍 Bäst med bra vänner!
 
Denna lördag som skulle bli något helt annat än vad den blev. Tagit en alvedon och det är inte ofta jag tar det.
Löst korsord ikväll vilket jag heller aldrig gör annars knappt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Hej, jag har varit arbetslös nu ett bra tag och känner mig värdelös som aldrig får nåt riktigt jobb. För 3 år sen läste ja till...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
5 595
Senast: escodobe
·
Katthälsa Är det fortfarande något man ”ska” göra på sina katter? Och som följdfråga, hur gör man?? Min gamla katt fick FORL tidigt och vi la...
Svar
7
· Visningar
591
Senast: tott
·
IT & mobiler Mitt viktigaste Instagramkonto har blivit avstängt, helt utan förvarning. Jag påstås ha brutit mot någon regel. Har ingen aning om...
Svar
18
· Visningar
1 502
Senast: Wille
·
Skola & Jobb Jag har bytt arbetsgivare ett par gånger i livet och det har varit lite olika. En chef tycker jag var lite väl ful när hon mer eller...
2
Svar
34
· Visningar
2 011
Senast: RedQueen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp