Vad gör vi? Del CV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Väcktes av katten vid halv sex genom att hon klev på mig :meh: stapplade sovande upp, gav sovande mat, stapplade tillbaka till sängen fortfarande sovande och -var plötsligt vaken. Kollade lite nyheter på plattan men tröttnade på all corona och somnade om istället.

Har en stor påse grytbitar hemma (lamm) och tänkte göra dillkött. Men är dödshungrig och sugen på sushi. Sitter och väntar ut att klockan ska bli tre och min tobaksaffär ska stänga så jag inte frestas att gå in och köpa cola och choklad på vägen till sushistället.
 
Wahlgrens värld går i repris på TV just nu och så hör jag Bianca säga "alltså, det är ALLTID okej att sno grannens tvättid! Så länge det är jag som snor den!"

:rofl: :rofl:
 
Hemma med sushi. Lite spooky. Strålande solsken en lördagseftermiddag och det är zombie apokalyps i Bollnäs. Inte en människa ute - det brukar alltid vara folk som promenerar runt - och alla restauranger är stängda eller tomma. Alltså det är inga bekräftade fall av corona i Bollnäs, inga misstänkta fall av corona i Bollnäs, ingen död av corona i Bollnäs (kommun ska tilläggas). Inte många konstaterade fall (av smittade/misstänkta) i hela Gävleborg. Det här kommer slå hårt mot butiksägarna, restauranger och övriga företag i regionen. :crazy:
 
Hemma med sushi. Lite spooky. Strålande solsken en lördagseftermiddag och det är zombie apokalyps i Bollnäs. Inte en människa ute - det brukar alltid vara folk som promenerar runt - och alla restauranger är stängda eller tomma. Alltså det är inga bekräftade fall av corona i Bollnäs, inga misstänkta fall av corona i Bollnäs, ingen död av corona i Bollnäs (kommun ska tilläggas). Inte många konstaterade fall (av smittade/misstänkta) i hela Gävleborg. Det här kommer slå hårt mot butiksägarna, restauranger och övriga företag i regionen. :crazy:

Vi får väl se om EPA-ungarna håller sig lugna också :D
 
Jag sitter nu med dagens forsta kopp kaffe. Trots Lordag och sovmorgon vaknade jag 4:30, och fortsatte vakna varje halvtimma for att somna om i en kvart innan jag vaknade igen. I dag regnar det vilket ar bra da jag tankt stada bilen innuti och tvatta fonstren pa insidan ... Men forst ska jag dricka upp kaffet!
 
Alltså ibland är man bra dum...... :crazy: Jag har kört en hel kyckling i crock-potten hela dagen, tillsammans med buljongtärning och massor av timjan. När kyckling kokar i crock-pot blir det hyfsat mycket vätska på botten. Så jag fiskar upp kycklingen, kokar kamutvete, tar fram sallad och upptäcker att jag inte har en endaste pulversås, och inget att göra en kall sås på heller.....

Seriöst. Här står jag med världens godaste buljong från kycklingen och tycker att jag inte har något att göra sås på...... O_o Så....kokar upp buljong, häller i lite soja, matlagningsgrädde, salt och peppar, reder med lite potatismjöl och - voila - har en RIKTIGT delikat sås :) ! Sås har länge varit min lite svaga sida, tycker jag, vilket ju är dumt. Det BLIR ju bra när jag faktiskt ger mig på det!
 
Alltså ibland är man bra dum...... :crazy: Jag har kört en hel kyckling i crock-potten hela dagen, tillsammans med buljongtärning och massor av timjan. När kyckling kokar i crock-pot blir det hyfsat mycket vätska på botten. Så jag fiskar upp kycklingen, kokar kamutvete, tar fram sallad och upptäcker att jag inte har en endaste pulversås, och inget att göra en kall sås på heller.....

Seriöst. Här står jag med världens godaste buljong från kycklingen och tycker att jag inte har något att göra sås på...... O_o Så....kokar upp buljong, häller i lite soja, matlagningsgrädde, salt och peppar, reder med lite potatismjöl och - voila - har en RIKTIGT delikat sås :) ! Sås har länge varit min lite svaga sida, tycker jag, vilket ju är dumt. Det BLIR ju bra när jag faktiskt ger mig på det!
Skysås är ett måste vi vår familj - alltid gott! :d
 
Alltså ibland är man bra dum...... :crazy: Jag har kört en hel kyckling i crock-potten hela dagen, tillsammans med buljongtärning och massor av timjan. När kyckling kokar i crock-pot blir det hyfsat mycket vätska på botten. Så jag fiskar upp kycklingen, kokar kamutvete, tar fram sallad och upptäcker att jag inte har en endaste pulversås, och inget att göra en kall sås på heller.....

Seriöst. Här står jag med världens godaste buljong från kycklingen och tycker att jag inte har något att göra sås på...... O_o Så....kokar upp buljong, häller i lite soja, matlagningsgrädde, salt och peppar, reder med lite potatismjöl och - voila - har en RIKTIGT delikat sås :) ! Sås har länge varit min lite svaga sida, tycker jag, vilket ju är dumt. Det BLIR ju bra när jag faktiskt ger mig på det!

Jag tycker sås blir bra om man fokuserar på den. Försöker jag göra något annat samtidigt blir den oftast inte bra.

Edit: Ja, jag står ju inte och stirrar på rödvinssåsen när den reducerar... det tar ju någon timme eller så! :laugh:
 
Alltså ibland är man bra dum...... :crazy: Jag har kört en hel kyckling i crock-potten hela dagen, tillsammans med buljongtärning och massor av timjan. När kyckling kokar i crock-pot blir det hyfsat mycket vätska på botten. Så jag fiskar upp kycklingen, kokar kamutvete, tar fram sallad och upptäcker att jag inte har en endaste pulversås, och inget att göra en kall sås på heller.....

Seriöst. Här står jag med världens godaste buljong från kycklingen och tycker att jag inte har något att göra sås på...... O_o Så....kokar upp buljong, häller i lite soja, matlagningsgrädde, salt och peppar, reder med lite potatismjöl och - voila - har en RIKTIGT delikat sås :) ! Sås har länge varit min lite svaga sida, tycker jag, vilket ju är dumt. Det BLIR ju bra när jag faktiskt ger mig på det!
Tror aldrig ens jag köpt en pulversås, en riktig sås är ju så enkel och mycket godare att göra. :up:
 
Blev plötsligt sugen på kebab och pommes. Tror jag. Inte säker.
Slöar i soffan intill sovande son. Hans farmor, en kusin (i samma ålder som han själv) och farbröder har varit här på besök så han blev helt slut när de åkte, stackarn :p.
 
Har ont i nacken och funderar på att ringa till vården på måndag. Fick paraflex utskrivet för den men det hjälper inte och nu har det snart gått 3 veckor sedan... känns inge bra...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Hej, jag har varit arbetslös nu ett bra tag och känner mig värdelös som aldrig får nåt riktigt jobb. För 3 år sen läste ja till...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
5 418
Senast: escodobe
·
Katthälsa Är det fortfarande något man ”ska” göra på sina katter? Och som följdfråga, hur gör man?? Min gamla katt fick FORL tidigt och vi la...
Svar
7
· Visningar
523
Senast: tott
·
IT & mobiler Mitt viktigaste Instagramkonto har blivit avstängt, helt utan förvarning. Jag påstås ha brutit mot någon regel. Har ingen aning om...
Svar
18
· Visningar
1 471
Senast: Wille
·
Skola & Jobb Jag har bytt arbetsgivare ett par gånger i livet och det har varit lite olika. En chef tycker jag var lite väl ful när hon mer eller...
2
Svar
34
· Visningar
1 906
Senast: RedQueen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp