Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är hemma med lite halsont. Får inte vara på jobbet, jobbar på sjukhus. Förstår naturligtvis varför men är frustrerad känner mig inte speciellt sjuk. Och jag vet att jag skulle behövas på sjukhuset. Hade det varit som vanligt hade jag varit på jobbet. Men men bara ta ett andetag och försöka finna mig i att jag måste vara hemma.
Hat dessutom haft semester i 14 dagar så mina arbetskamrater har jaft mycket att göra. Det dåliga samvetet gnager och jag kan inte bara här.
 
Pluggar och jobbar, eller nej vänta jag tittade visst på pinterest.... :angel: Sjukt svårt det här med att jobba på distans, jag finns tillgänglig för eleverna men det är en som har ställt en fråga på 2h... Inte så att jag sliter ihjäl mig direkt. :meh: Men ska jag skriva upp det som arbetstid? Jag hann ju med att göra klart seminarieuppgiften och kikat på andra saker.
 
Pluggar och jobbar, eller nej vänta jag tittade visst på pinterest.... :angel: Sjukt svårt det här med att jobba på distans, jag finns tillgänglig för eleverna men det är en som har ställt en fråga på 2h... Inte så att jag sliter ihjäl mig direkt. :meh: Men ska jag skriva upp det som arbetstid? Jag hann ju med att göra klart seminarieuppgiften och kikat på andra saker.
Om det är meningen att du ska vara tillgänglig för eleverna, och du faktiskt är det, så borde det väl ses som arbetstid? :D
 
Igår blev jag ombedd att täcka upp på min gamla avdelning från och med nu och jag måste säga att vad SKÖNT det är att vara bäst på någonting igen. Min nya roll har varit snurrig sedan dag ett och jag har känt att jag inte kan någonting, och varken gör nytta för mig själv eller bolaget. Nu får jag vara rockstjärna igen. Härligt.

Jag läste för övrigt en artikel om värderingar runtom i världen och att norden ligger längst upp till höger på värderingskartan där vi prioriterar individualism och självförverkligande. I relation till de flesta andra som värderar överlevnad och tradition. Mamma kallar det "vi som föddes på toppen av Maslows behovstrappa". Jag kallar oss "SE MIG!"-generationen.
 
Simba sover mitt i röran
20200325_104634.jpg
 
Ut och luncha hästar. Ska känna efter hur kallt det blåser så jag kan bestämma mig för overall, vanliga ridbyxor eller tjockare ridbyxor med långkalsonger under när jag ska rida på lunchrasten sen 😅
 
Gick upp vid 6 när sambon åkte till jobbet, tände en brasa och åt frukost i lugn och ro 🥰. Strax före 8 slog det mig att jag kanske skulle våga åka till CG och handla?! Jo men då får jag åka nu innan det blir en massa folk, så det fick bli att åka utan handlingsnota men det gick ju det med, det bästa var ju att slippa så mycket folk som möjligt! 😆.
Nästan hemma, utmed asfaltsvägen var visst en karl akut pissnödig. Pissa gärna ute meeen inte precis vid vägen kanske så man behöver se allt....🥴
🙄.
 
Det är min tur att vara på jobbet. Har varit kaos och panik sedan jag anlände efter 11km löpning till jobbet kl 9:30. 🙄 Vår hyresvärd har noll koll kokosboll och fattar inte att vi har STÄNGT. Stängt betyder larmat. De klampade rätt in ungefär 10 minuter innan jag hann till jobbet. Securitasbilen vrålade förbi mig och jag såg att den stannade vid jobbet :eek: Panik! Inbrott! men nej bara klantiga hyresvärdar som inte lyssnar och fattar när vi meddelar att det är stängt nu, går inte att klampa runt hursomhelst. 20 tusen kostar den missen.
Mitt i allt det visste jag att jag hade brådis in för att hämta en huvudnyckel och springa till en annan byggnad 1km bort. Leverans av stolar som vi avstyrde för två veckor sedan. Trodde vi. Kontaktpersonen hade vabbat i två veckor, och inte sett mailen. Alltså kom stolarna nu. Från det att kollegan ringde mig i panik om det hann jag klä på mig och springa till jobbet 11km på lite över en timme.
Fixar in de där förbenade (fula jättedyra) stolarna iaf.

Men det är inte slut där! Nehejdå! För hyresvärden har beställt elbesiktning, så det kommer en vimsig elgubbe bara sådär och typ hej jag ska kolla er el jag kommer inte in. Ringer kollega, ingen info, ringer hyresvärd - ja just det men måste vi meddela varje gång? JA ni måste meddela varje gång speciellt nu när skolan är stängd, ni har inte nycklar så ni kommer in när vi stänger ner passersystemet! :banghead: Så fick gå runt med herr vimsig elkillen i en halvtimme för att han skulle kolla elen.

Är ganska grinig och trött nu. :mad: Funderar på att gå och äta på MAX i dag. Har rabattkuponger, kan trösta mig med lyxshake. :d
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Hej, jag har varit arbetslös nu ett bra tag och känner mig värdelös som aldrig får nåt riktigt jobb. För 3 år sen läste ja till...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
5 607
Senast: escodobe
·
Katthälsa Är det fortfarande något man ”ska” göra på sina katter? Och som följdfråga, hur gör man?? Min gamla katt fick FORL tidigt och vi la...
Svar
7
· Visningar
591
Senast: tott
·
IT & mobiler Mitt viktigaste Instagramkonto har blivit avstängt, helt utan förvarning. Jag påstås ha brutit mot någon regel. Har ingen aning om...
Svar
18
· Visningar
1 502
Senast: Wille
·
Skola & Jobb Jag har bytt arbetsgivare ett par gånger i livet och det har varit lite olika. En chef tycker jag var lite väl ful när hon mer eller...
2
Svar
34
· Visningar
2 013
Senast: RedQueen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tråden för spår
  • Akvarietråden IV
  • Magsjuk hund

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp