Vad gör vi? Del CX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Katten som löper har kissat i sängen igen. Det har hänt 10 olyckor på en vecka nu. KAN INTE DETTA TA SLUT NÅGON GÅNG? :arghh: Jag ORKAR INTE tvätta lakan, täcken, kuddar, sängkläder etc fler gånger på ett bra tag nu.

Avelskatt? Annars naturligtvis kastrering. Har du prövat chippa henne? Det kan hjälpa ibland och naturligtvis p-piller om det inte är för många tomma löp? Ta ungar på henne så fort du kan, har du en hane tillgänglig? Honkatter löper aldrig när man vill, en kompis katter skulle till Finland för date med otroligt vacker Birmahane. De vägrade löpa tills i oktober/november när det var storm när de åkte Finlandsfärjan med matte.

Försiktig bara så att inte beteendet sätter fast sig. Även om de flesta honkatter slutar strila när de inte löper längre.

OnT det snöar ute, vackert, katten ligger och snusar sött och jag smider mörka planer med klotång.
 
Avelskatt? Annars naturligtvis kastrering. Har du prövat chippa henne? Det kan hjälpa ibland och naturligtvis p-piller om det inte är för många tomma löp? Ta ungar på henne så fort du kan, har du en hane tillgänglig? Honkatter löper aldrig när man vill, en kompis katter skulle till Finland för date med otroligt vacker Birmahane. De vägrade löpa tills i oktober/november när det var storm när de åkte Finlandsfärjan med matte.

Försiktig bara så att inte beteendet sätter fast sig. Även om de flesta honkatter slutar strila när de inte löper längre.

OnT det snöar ute, vackert, katten ligger och snusar sött och jag smider mörka planer med klotång.
Nope. Ingen avelskatt. Pappas tjej hade henne innan de flyttade ihop, hon har alltid velat ha kattungar i alla fall en gång men inte hittat någon "passande" hane. Tror hon gav p-piller ett tag men de slutade säljas, och eftersom hon löper tre eller fyra gånger per år och max kissat i sängen 3 gånger på 4 år så har kastrering inte blivit av än.

Vi alla har fått nog nu, så det blir inga kattungar. Det blir en kastrering istället och så hoppas vi slippa fler olyckor efter det :)
 
Nope. Ingen avelskatt. Pappas tjej hade henne innan de flyttade ihop, hon har alltid velat ha kattungar i alla fall en gång men inte hittat någon "passande" hane. Tror hon gav p-piller ett tag men de slutade säljas, och eftersom hon löper tre eller fyra gånger per år och max kissat i sängen 3 gånger på 4 år så har kastrering inte blivit av än.

Vi alla har fått nog nu, så det blir inga kattungar. Det blir en kastrering istället och så hoppas vi slippa fler olyckor efter det :)
Du vet att ni kan få henne kastrerad även under löp?
 
Ja! Men 186 cm är stort! Mitt kallblod på 158 cm och typ 630 kg har alltid setts som stor, i detta stallet är han som en ponny typ. 😍

Hehe allt är relativt! 🤣. Har ridit några shires i den höjden och vad mäktigt det är! 😃. Märker dock att jag inte är van vid att rida storhästar längre 🤣; rider ju mest fjordhästar så när jag red stallets varmblod på 167 cm fick jag nästan svindel först 😅.
 
Jag ska strax äta och tänkte passa på att se Grey's anatomy.
Dottern borde komma hem snart så får vi se om hon också vill ha kvällsmat eller om hon ätit hos sin pappa.
 
Funderar på att ta en kopp te, kolla lite film och äta några pepparkakor så jag blir snällare. Har nog inte tillräckligt med pepparkakor när jag tänker efter och hundarna kommer också vilja ha, de tycker inte jag är snäll om jag äter upp alla själv. Damned if I do, damned if I don't. :cautious:
 
Jag lär få styra om min sista släktforskningsuppgift... :( Tänkte ju undersöka en ev snapphanekoppling i släkten, men har insett att det inte kommer att gå pga omöjligheten att ta sig längre bakåt än till 1700-talet. Så nu får jag tänka om..... :nailbiting:
 
Tittat på youtube-tutorials för att försöka lära mig att göra smokey eyes-sminkning :)! Är rätt nöjd med det för att ha varit ett första försök :up: !

860FE93B-EF86-4A7B-A4C5-1157196956C0.jpeg


Nu ska jag tvätta av allt och göra en lång, go hudvårdsrutin och en ansiktsmask eller tre :D!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
92 93 94
Svar
1 865
· Visningar
54 826
Senast: Sel
·
Svar
2 002
· Visningar
62 901
Kultur Om man vill åka till Stockholm över dagen med ett barn, vad gör man då? Barnet i fråga är 7 år. Gärna relativt nära station, alt smidigt...
Svar
15
· Visningar
731
Senast: Blyger
·
Tjatter Oj, någon i kommunen har vunnit 173 miljoner. Inte dåligt! Undrar just vad man skulle göra med så mycket pengar.
4 5 6
Svar
112
· Visningar
5 700
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Diarré
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp