Vad gör vi? Del CX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kriget om ljuset i fika rummen utspelades åter i morse. ÄR två damer ffa som vill sitta i mörker för det är "mysigt" och vi är en hel del som vill ha tänt. Eftersom damerna i fråga är rätt bitchiga har de fått som de velat helt enkelt genom att bli otrevliga om de inte fått det.

Game on :devil:

(själv tycker jag vi kan ha tänt ibland och släckt ibland så får alla som de vill ha det någon dag. Men det lönar sig inte att vara otrevlig mot mig sas..)
 
Kriget om ljuset i fika rummen utspelades åter i morse. ÄR två damer ffa som vill sitta i mörker för det är "mysigt" och vi är en hel del som vill ha tänt. Eftersom damerna i fråga är rätt bitchiga har de fått som de velat helt enkelt genom att bli otrevliga om de inte fått det.

Game on :devil:

Samma ständiga krig pågår på mitt jobb. Fast där vill jag ha tänt och många andra vill ha släckt - tänder jag på morgonen så är det oftast nån som snabbt är där och släcker.. Det hela slutar i 99 fall av 100 med att det är släckt..
 
Samma ständiga krig pågår på mitt jobb. Fast där vill jag ha tänt och många andra vill ha släckt - tänder jag på morgonen så är det oftast nån som snabbt är där och släcker.. Det hela slutar i 99 fall av 100 med att det är släckt..
ja, vad är grejen med att sitta i mörkret egentligen? Så här års?
Jag hade inga problem med det på mitt förra jobb, men då fanns det punktbelysning så man såg något och det faktiskt blev mysigt. Här blir det bara mörk, men "dagsljus" från fönstren, så någon sorts totalt skymningsskumrask..
Är man inte deprimerad så blir man
 
Mår illa...vet inte om det är nån magsjuka eller bara att jag är hungrig. För vill ju inte äta när jag är mår illa heller. Ond cirkel.
Måste försöka få i mig nåt för snart är det dags att åka till stallet och mocka och vänta på hovslagaren.
 
ja, vad är grejen med att sitta i mörkret egentligen? Så här års?
Jag hade inga problem med det på mitt förra jobb, men då fanns det punktbelysning så man såg något och det faktiskt blev mysigt. Här blir det bara mörk, men "dagsljus" från fönstren, så någon sorts totalt skymningsskumrask..
Är man inte deprimerad så blir man

Ingen aning, jag fattar inte alls utan blir mest ännu mer slut i huvudet av att sitta så. (Vi har också fönster, ett par stycken, i lunchrummet. Men det blir ju ändå mörkt när det tusan aldrig blir ljust ute ens.. :p ). Kollegorna tycker att det är skönt.. Nope, jag fattar verkligen inte!
 
I detta nu ligger jag ner på en bänk i skolans korridor. Alla lärare som går förbi tittar av någon anledning undrande på mig... :confused:

Blev nyss förhörd på ett extremt oklart test. På en fråga drog jag till med "Stefan Löfven" och började skratta pga det var en gissning från tomma intet. Läraren svarade "avslöjad, du visste inte egentligen. Men du får rätt för chansar man rätt så är det rätt, hade det varit skriftligt hade jag inte vetat om du chansade eller faktiskt visste". Sedan kom det tre frågor jag inte kunde och då började han skratta och sa "ok, you’re good". Oklart om jag faktiskt blev godkänd eller om han helt enkelt gav upp på att jag någonsin skulle klara det :rofl:
 
Bring it on! 🌲🌲🌲
Nu ska granen kläs!

7375E782-92CF-49A4-BC00-A000D039FEB4.jpeg
 
bokat tjänsteresa till huvudstaden i januari. Blir andra gången jag åker upp och bor på hotell, känns lite konstigt faktiskt, särskilt som mamma har huset kvar :D
Men när det är konferens är det ju aningens smidigare att bo på samma ställe.
 
Blir nog ingen kaka bakad idag (men borde verkligen.. Alternativt en omgång bullar till, för jag har nog det mesta utom smör hemma och några av grejerna går snart ut..och fika är ju gott..). Men jag har köpt en sladd iaf! :up: Och diskat! Nu ligger jag under filten igen, med en liten svart katt som småsnusar intill :heart .
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
84 85 86
Svar
1 708
· Visningar
50 635
Svar
2 002
· Visningar
62 855
Kultur Om man vill åka till Stockholm över dagen med ett barn, vad gör man då? Barnet i fråga är 7 år. Gärna relativt nära station, alt smidigt...
Svar
15
· Visningar
729
Senast: Blyger
·
Tjatter Oj, någon i kommunen har vunnit 173 miljoner. Inte dåligt! Undrar just vad man skulle göra med så mycket pengar.
4 5 6
Svar
112
· Visningar
5 694
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Att bjuda någon?
  • Bra hörlurar
  • Vad gör vi? Del CXCV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp