Vad gör vi? Del CXCV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är bedrövligt dålig på att måla naglarna, mina naglar är av kass kvalitet och hatar att ha nagellack. Måste ändå vara sjukt imponerad av nagellack som går att klistra på! Det går rätt fort och till och med jag klarar av det. Det bästa av allt? Det håller en vecka (trots att jag grävt i jord och varit allmänt oförsiktig) och naglarna mår jättebra av det. 🥳 Jag har gjort nya nu, de kommer hålla minst en vecka. 😁
Visa bifogad fil 144057
Snygg klocka och snygga ringar!
Säker fina naglar också, men det vet jag inget om eftersom jag inte kan något om det alls, men ser ju trevligt ut :D

Jag passar verkligen inte i målade naglar. Hur kan det komma sig att vissa verkligen klär i ringar, armband, målade naglar osv och andra inte?
 
Nastan vaken ... i dag ska jag sta ute i mulet, ca 12*C vader i fyra timmar. Det kommer att regna ocksa. Det blir kul. 🤔 Oh well, har man lagt upp det sa sjalv sa ar det inte mycket att saga. Dags att starta dagen!:p
 
Satte på tevatten innan jag gick ut så det är varmt nu. Hönsen väntade på mig nedanför trappan och följde snällt med mig ner till hönshuset där jag plockade med mig fem ägg. Nu har alla utom jag fått mat så ska ta mitt te och grönpepparpatésmörgås med gurka och sluta fundera varför jag är så vinglig, troligen näringsbrist. Kan förklara varför jag är så frusen med. :meh:
 
Satte på tevatten innan jag gick ut så det är varmt nu. Hönsen väntade på mig nedanför trappan och följde snällt med mig ner till hönshuset där jag plockade med mig fem ägg. Nu har alla utom jag fått mat så ska ta mitt te och grönpepparpatésmörgås med gurka och sluta fundera varför jag är så vinglig, troligen näringsbrist. Kan förklara varför jag är så frusen med. :meh:
Du får äta ordentligt ju! :heart
Vad är grönpepparpaté? Har aldrig hört talas om :)
 
Jag hade också behövt snygga kavajer. Vill ha dom lite ovensize, med axelvaddar men vill samtidigt inte se ut som en ladugårdsdörr. Antar att det är svårare att uppnå när man är tjock. Hade gärna haft en oversize modell men som inte blir som en "påse" i ryggen. Typ liiiiite figursydd baktill liksom och gärna sprund. Lyckas aldrig hitta den perfekta kavajen :rage:
Kavaj och klänning är så snyggt tycker jag!

Älskar kavaj! Har en drös, i lite olika material och stilar. Snyggt till klänning, byxor, kjol.. :D:up:
 
Stressade med att städa stora karet. Käka middag
Nu in till stan och Ukk
Är Diayari Mahmoud ikväll. Jag behöver lyssna på något roligt efter all stress och ångest
Ska möta upp en kompis efteråt. Han har köpt fisk åt mig på Örebro Storauktion idag
 
Du får äta ordentligt ju! :heart
Vad är grönpepparpaté? Har aldrig hört talas om :)
En grövre leverpastej med grönpeppar.
1714234828999.png


Druckit över 0.5 l te, ätit en skiva råglevain med valnötter, paté, ättiksgurka och frukt. Är mätt så det får räcka för idag, orkar inte mer.
 
Kollar efter hårinpackning, men det finns så himmla mycket att välja på. Men tror mitt hår skulle uppskatta lite kärlek!
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Jag passar verkligen inte i målade naglar. Hur kan det komma sig att vissa verkligen klär i ringar, armband, målade naglar osv och andra inte?
Jag funkar inte i målade naglar.Men det beror i mitt fall på att jag har korta prinskorvsfingrar med små naglar. Blir inte bra att markera prinskorvarna med färg :D :D
Och eftersom jag i princp saknar hals så är halsband inget heller. Varken korta, eller längre som ska vara mellan brösten, de sitter illa när det bara finns ett bröst.

Det är därför jag gått in för stora örhängen istället :up:
 
Haft jordens slappdag med sovmorgon och brunch framför serie med sambo och hundar. Bara släpat mig ner och tagit in min häst, mockat etc och kört 40 min robothäst.
Tycker så mycket om vår helg-granne som idag var i stallet och umgicks en stund. Kul!
Nu en lååååång, varm dusch! Sen pinsa och film! 😍
 
Vad jag är trött nu! Har pysslat omkring och städat och möblerat om och varit i rörelse nästan hela dagen i dag. Känner mig rätt klar med dagen faktiskt. Har inte satt upp ena tavlan så det får jag väl göra men orkar nog inte i kväll Skulle behöva så lite rädisor, men orkar nog inte det heller. Tror det klarar sig till i morgon faktiskt. Är lite hungrig men det är inte så länge sedan jag åt så det får allt vänta lite.

Blir döingserien i kväll i alla fall. Och te, har köpte jordgubbste och citronte, en mugg av varje hade suttit fint!
 
Jag funkar inte i målade naglar.Men det beror i mitt fall på att jag har korta prinskorvsfingrar med små naglar. Blir inte bra att markera prinskorvarna med färg :D :D
Och eftersom jag i princp saknar hals så är halsband inget heller. Varken korta, eller längre som ska vara mellan brösten, de sitter illa när det bara finns ett bröst.

Det är därför jag gått in för stora örhängen istället :up:
Mina fingrar är också korta och tjocka så det känns dumt att markera dem också :D

Halsband har jag, men inte örhängen så ofta. Ska nog sätta på mig ett par igen, är länge sedan. gillar små diskreta örhängen. :D
 
Jag fick onekligen ett ryck! Köpt mer löjrom, handlat blommor och hann förbi konstnärshandeln också.
Kom hem och städade medicinskåpet (skulle kunna börja beckna på plattan 😅 ), skafferiet, badrumsskåpet samt skåpet i hallen. Riktigt gött att ha det gjort.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
69 610
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 778
Skola & Jobb Jag har bytt arbetsgivare ett par gånger i livet och det har varit lite olika. En chef tycker jag var lite väl ful när hon mer eller...
2
Svar
34
· Visningar
1 965
Senast: RedQueen
·
Hemmet Finns intresse av en sån tråd? Vi kanske kan ge varandra tips, idéer och pepp? Jag har fått tips om ett hus som jag ska titta på om 2...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
6 481

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Guldfasanerna
  • Kemisk kastration?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp