Vad gör vi? Del CXCV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kunde inte välja varken vilken mugg jag skulle ta eller vilket te så blev båda muggarna och citronte i ena och jordgubbste i andra. Har nog aldrig druckit jordgubbste förr, men älskar citronte! :)
Är lite frusen så tog på filt, men blev för varm så la den igen. Te blir nog bra värme i kroppen!

438216355_10160388412298877_8375906753633765101_n.jpg
 
Druckit kaffe. Varvar tv-tittande med att plocka undan saker som spritt ut sig över hela lägenheten, dammar och diskar litegrann. Sorterat tvätt och städat badrum.
 
Skulle titta på döingserien men fastnade på YT och lyssnar på Hollow Coves. Gillar deras musik, och den är ju inte lika gammal som det mesta annat. ;)

Teet gjorde mig varm, men huvudvärken har inte släppt så jag har tagit Alvedon och hoppas på att det ger sig innan jag ska sova.
Reflekterade innan i dag när jag och spionen stod på ballen och spanade, att sedan jag fått järnet förra veckan har dimman i hjärnan lättat. Det är lättare att tänka nu, det var som om hjärnan var blockerad förut, men nu återfått bränsle för att kunna fundera och lösa saker, minns några dagar före jag fick järn när jag skulle sätta ihop en sådan ställning med tre korgar till toaletten, att jag misslyckades helt med att göra det. Gav upp, frustrerad och tvär. Dagen efter järnet satte jag mig på golvet och byggde ihop den på några minuter helt lugnt.

Antar att det är därför jag också sitter och funderar på en massa nu :D Och snubblar omkring på YT, som jag gjorde förr men inte orkat på ett bra tag!
 
En stund barbacka kravlöst ikväll på härligaste hästen med pigg, rask skritt och lite,lite galopp var underbart 😍. Rätt längesen vi hade räkfrossa; ett kilo färska räkor och en krabbklo åt älsklingen, tillbehör och Smirnoff, det var riktigt gott 😋 och mysig filmkväll med älsklingen 🥰 som valde Där kräftorna sjunger och så bra den var! En bättre lördag 🥰.
 
Skulle titta på döingserien men fastnade på YT och lyssnar på Hollow Coves. Gillar deras musik, och den är ju inte lika gammal som det mesta annat. ;)

Teet gjorde mig varm, men huvudvärken har inte släppt så jag har tagit Alvedon och hoppas på att det ger sig innan jag ska sova.
Reflekterade innan i dag när jag och spionen stod på ballen och spanade, att sedan jag fått järnet förra veckan har dimman i hjärnan lättat. Det är lättare att tänka nu, det var som om hjärnan var blockerad förut, men nu återfått bränsle för att kunna fundera och lösa saker, minns några dagar före jag fick järn när jag skulle sätta ihop en sådan ställning med tre korgar till toaletten, att jag misslyckades helt med att göra det. Gav upp, frustrerad och tvär. Dagen efter järnet satte jag mig på golvet och byggde ihop den på några minuter helt lugnt.

Antar att det är därför jag också sitter och funderar på en massa nu :D Och snubblar omkring på YT, som jag gjorde förr men inte orkat på ett bra tag!

Varje gang du skriver "ballen" riktigt ryser jag. For mig betyder det nagot helt annat an balkong.:laugh:
 
Vaken onödigt tidigt och med en liten olustig känsla i kroppen. Blev lite för mycket att tänka på igår, ändå trevliga saker men det blev visst lite för mycket ändå.
Men solen skiner.
Ska nog ta och gå upp och sen kanske gå ut lite. Kul med ingen snö som omväxling 😅
 
Vaknat klockan 6 en sondagsmorgon. Min kropp verkar inte vilja ha mycket mer an 6 timmars somn, men jag onskar ofta att jag kunde sova langre. Vaknar valdigt alert och med en "att-gora" lista i huvudet ocksa, sa misstanker att stress/oro ligger bakom sovtiden, vilket ar lite trakigt.
Hursom, forsoker gora nagot bra av det hela - har tant ett ljus och satt pa lite klassisk musik, sa ska lasa i sangen ett tag innan jag paborjar dagen och att-gora listan
 
Har precis skrivit en lapp till grannarna som jag tänker lämna hos dem när det är dags att gå till jobbet om en stund. Inatt väckte de oss igen vid klockan 1. Sådär lagom när jag sovit tillräckligt mycket för att inte kunna somna om förrän vid 3-tiden och då på soffan istället för i sängen. Försökte skriva trevligt men ändå få fram att det vore bra om de dämpade volymen lite under natten... Det är långt ifrån första gången de väcker oss. Tvärt om sker det minst en gång i veckan och har gjort så sen vi flyttade in i höstas.

Känner mig inte direkt i form för att gå långpromenad till jobbet och sedan jobba 8 timmar... Men söndags-OB är trevligt när man jobbar i butik och med tanke på lönehelg borde det vara tillräckligt fullt upp för att jag inte ska hinna tänka på tröttheten.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
69 611
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 781
Skola & Jobb Jag har bytt arbetsgivare ett par gånger i livet och det har varit lite olika. En chef tycker jag var lite väl ful när hon mer eller...
2
Svar
34
· Visningar
1 965
Senast: RedQueen
·
Hemmet Finns intresse av en sån tråd? Vi kanske kan ge varandra tips, idéer och pepp? Jag har fått tips om ett hus som jag ska titta på om 2...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
6 481

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29
  • Lösa hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp