Vad gör vi? Del CXCVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nä, maskinförsäkringen täcker bara upp till 10 år eller 15000 mil. Vår är strax över 10 år och har gått 19000..
Ja, men det beror nog på varför den gått sönder också. I mitt fall berodde det på ett stenskott och då tog försäkringen det. Det var alltså en skada och inte slitage.
 
Nu är jag hemma från sjukhuset 😍 Egentligen behöver jag observeras några dagar till, då jag för något dygn sedan fick en allergisk reaktion på antibiotika, men vi kom överens om att det nog är säkrast för allt och alla att jag kommer hem. Får övervaka febern och utslagen som en hök! Hoppas innerligt att jag inte tar vägglössen med hem 😬
 
Ja, men det beror nog på varför den gått sönder också. I mitt fall berodde det på ett stenskott och då tog försäkringen det. Det var alltså en skada och inte slitage.
Förmodligen kommer de hävda ålder. Men värt att försöka!
Vi har även hört av oss till firman som sålde den. Vi har bara haft bilen fem månader (de gav garanti i tre).

Dumt av oss att inte testköra ACn i december kanske, men gjort är gjort..
 
Jag måste lära mig att säga nej och lära mig att jag inte kan hjälpa alla.
Visst känns det bra att ställa upp och hjälpa till men den här veckan har varit galen. Dock väldigt positiv!😊
Har lagt in komp och semester i lönesystemet.
Får jobba två dagar längre än har räknade med men det är fint att vara inkluderad.
Nu ska jag hålla mig vaken till hockeyn.
IMG_8309.jpeg
 
Jag vet inte om det bara är pga autism som gör att jag är ovanligt korkad med sånt här eller om vården är sjukt otydlig??

Fick hem ett brev då jag har gjort en andningsregistrering för sömnapné

Dom inleder brevet med att säga att min registrering så helt normal ut och att jag inte har någon "snarksjukdom"

Sen listar dom 8 olika behandlingar jag kan få för detta.

Alltså va?? Varför skickar man detta till mig om testet va helt normalt? Jag fattar ingenting
 
Förmodligen kommer de hävda ålder. Men värt att försöka!
Vi har även hört av oss till firman som sålde den. Vi har bara haft bilen fem månader (de gav garanti i tre).

Dumt av oss att inte testköra ACn i december kanske, men gjort är gjort..
Det misstaget gjorde vi också... vi gjorde aldrig nånting åt det fast vi hade småbarn då. I min bil har jag acn avstängd.
 
Jag vet inte om det bara är pga autism som gör att jag är ovanligt korkad med sånt här eller om vården är sjukt otydlig??

Fick hem ett brev då jag har gjort en andningsregistrering för sömnapné

Dom inleder brevet med att säga att min registrering så helt normal ut och att jag inte har någon "snarksjukdom"

Sen listar dom 8 olika behandlingar jag kan få för detta.

Alltså va?? Varför skickar man detta till mig om testet va helt normalt? Jag fattar ingenting
Det låter lite märkligt. Jag hade nog tolkat det som att de erbjuder behandling trots att du inte fick någon officiell diagnos, men även det låter ju ganska konstigt.
 
Jag äter ostbågar och myser under en filt medan regnet står som spön i backen utanför fönstret. Har haft en riktigt bra arbetsdag, för första gången på flera veckor känns det som, och känner att jag så smått börjar kunna släppa ner axlarna och andas ordentligt igen. En arbetsdag kvar, sedan ska jag vara ledig ledig ledig och strunta i allt vad jobb heter i 13 sköna dagar 😍
 
Oj, ja det var ju verkligen konstigt. Känns som att det bara är de som skrivit brevet som kan svara, förmodligen har det blivit något simpelt fel helt enkelt.

Min mamma tolkade det som att det bara va ett standardsvar (behandlingarna alltså) och så är det kanske, jag antar att det normala är att man kollar sömnapné för att man antingen snarkar mycket (det gör jag inte) eller att någon märkt att man har uppehåll (ingen har sagt det) så jag är väl inte den vanligaste patienten så sätt. Kändes ändå märkligt, är dock tacksam att jag inte har sömnapné
 
Sitter med huvudvärk och svidande ögon. Idag informerades vi om att vår avdelning ska omorganiseras, efter ett år av atg höra att det inte kommer bli något sådant. Inte nog med det, men de har typ redan delat in oss, med namn, i de nya rollerna. Utan att ha pratat med oss, utan förhandling (men de menar ju att inget är skrivet i sten...) och utan tydlighet i vad de olika rollerna kommer innebära rent praktiskt. Kan väl tillägga att om rollen de tilldelat mig är ens i närheten av den gängse definitionen är det typ så långt ifrån det jag vill göra eller gör idag som man kan komma, och tar bort i princip allt som jag tycker är kul i min nuvarande roll... 🤢😓
 
Fil med krossad kardemummaskorpa i = riktigt gott :) !
Har duschat och njuter av kvällen.
Lyckades få till en enkel och god pastarätt till kvällsmat, och blev samtidigt av med lite vispad vispgrädde och purjolök som hade legat i kylen ett tag. För övrigt hade jag i bacon och creme fraiche och rörde ihop såsen med tagliatelle. Inte dumt :up: !
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
70 091
Senast: Scata
·
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
66 267
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
70 970
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
2
Svar
25
· Visningar
1 558
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp