Vad gör vi? Del CXCVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Väntar på att rulla iväg mamma på röntgen. Jag hade handlat på vägen in så vi hade flaskvatten, mackor och lite godis med oss. Jag vet att man alltid får vänta flera timmar på akuten. Konstigt det inte finns automater här. Kaffet var ur funktion men det gick att få te.
 
Väntar på att rulla iväg mamma på röntgen. Jag hade handlat på vägen in så vi hade flaskvatten, mackor och lite godis med oss. Jag vet att man alltid får vänta flera timmar på akuten. Konstigt det inte finns automater här. Kaffet var ur funktion men det gick att få te.
Här hade de automat när jag satt som anhörig 2020.
 
Suck.. ACn läcker på åtminstone två ställen. Kommer kosta ca 8000 att laga och fylla på. Verkstan har tid först om en månad. Kul..
Tur i oturen att det inte blev någon torktumlare, nu går alla pengar till bilen istället.
Kolla om det kan gå på försäkringen. Det gjorde det för mig!
 
Hemma från ett i mitt tycke onödigt besök på VC och bortslösade 275 kr. Läkaren konstaterade att jag har lågt hemoglobin och blodbrist (vilket min diabetesläkare konstaterade och därför ville att jag skulle gå till VC). Hon ville kolla upp både järn och hemoglobin så måste tillbaka dit imorgon för att ta prover. Har även lågt blodtryck 100/50 och eftersom jag äter blodtryckssänkande medicin pga av diabetes och hypertyreos så ska jag kolla det tre gånger om dagen och eventuellt minska dosen beroende på blodtrycket. Eventuellt kommer läkaren sedan att skriva ut järntabletter vid behov. Allting känns lite onödigt mtp att folk som verkligen behöver träffa läkare inte kan det pga högt tryck.

Ont i ryggen men det är bara muskulärt så har tagit en paraflex och ska se om det hjälper. Slängt in en tvätt, lakan, eftersom det annars inte skulle hunnit torka pga litet torkskåp.
 
Hemma från ett i mitt tycke onödigt besök på VC och bortslösade 275 kr. Läkaren konstaterade att jag har lågt hemoglobin och blodbrist (vilket min diabetesläkare konstaterade och därför ville att jag skulle gå till VC). Hon ville kolla upp både järn och hemoglobin så måste tillbaka dit imorgon för att ta prover. Har även lågt blodtryck 100/50 och eftersom jag äter blodtryckssänkande medicin pga av diabetes och hypertyreos så ska jag kolla det tre gånger om dagen och eventuellt minska dosen beroende på blodtrycket. Eventuellt kommer läkaren sedan att skriva ut järntabletter vid behov. Allting känns lite onödigt mtp att folk som verkligen behöver träffa läkare inte kan det pga högt tryck.

Ont i ryggen men det är bara muskulärt så har tagit en paraflex och ska se om det hjälper. Slängt in en tvätt, lakan, eftersom det annars inte skulle hunnit torka pga litet torkskåp.
Varför skulle det varit ett onödigt besök? Du är anemisk, ska du vänta tills du behöver åka ambulans istället för att försöka mota Olle i grind?
 
Varför skulle det varit ett onödigt besök? Du är anemisk, ska du vänta tills du behöver åka ambulans istället för att försöka mota Olle i grind?

Det intressanta är att jag ju tuppade av några gånger och hamnade på akuten (onödigt). Trots att mitt blodtryck var helt ok när personalen i ambulansen kollade så sa läkaren att det trots det kunde varit blodtrycksfall.

Jag tänker mer på att det finns flera här på buke som har haft stora problem att boka tid hos läkare när de verkligen behöver det och jag som känns ok får tid på mycket kort varsel.
 
Det intressanta är att jag ju tuppade av några gånger och hamnade på akuten (onödigt). Trots att mitt blodtryck var helt ok när personalen i ambulansen kollade så sa läkaren att det trots det kunde varit blodtrycksfall.

Jag tänker mer på att det finns flera här på buke som har haft stora problem att boka tid hos läkare när de verkligen behöver det och jag som känns ok får tid på mycket kort varsel.
Jag sitter på akuten med en mamma som två gånger åkt ambulans. Första gången var hon en hårsmån från döden i sepsis och det var på håret att hon överlevde. Hon fick ligga inne i sex veckor. Andra gången hon åkte in var med blödande magsår och även då akut, hade inte min systerdotter hittat henne vet vi inte hur det hade gått.

Nu är vi här för andra gången och hon tyckte även första gången var onödigt. Nu pratas det om ev inläggning för observation då något är fel men de vet inte vad eller varför.

Gör vad vården säger åt dig och sluta dumma dig! Du hjälper ingen utan tar upp onödiga resurser om du väntar tills du blir riktigt dålig! :mad:
 
Hemma från ett i mitt tycke onödigt besök på VC och bortslösade 275 kr. Läkaren konstaterade att jag har lågt hemoglobin och blodbrist (vilket min diabetesläkare konstaterade och därför ville att jag skulle gå till VC). Hon ville kolla upp både järn och hemoglobin så måste tillbaka dit imorgon för att ta prover. Har även lågt blodtryck 100/50 och eftersom jag äter blodtryckssänkande medicin pga av diabetes och hypertyreos så ska jag kolla det tre gånger om dagen och eventuellt minska dosen beroende på blodtrycket. Eventuellt kommer läkaren sedan att skriva ut järntabletter vid behov. Allting känns lite onödigt mtp att folk som verkligen behöver träffa läkare inte kan det pga högt tryck.

Ont i ryggen men det är bara muskulärt så har tagit en paraflex och ska se om det hjälper. Slängt in en tvätt, lakan, eftersom det annars inte skulle hunnit torka pga litet torkskåp.
Jag förstår inte varför du upplever besöket onödigt :confused:? Det är väl jättebra att allt kollas upp!
 
Får världens ågren över att inte veta hur det blir med min sjukskrivning. Om Försäkringskassan går med på det eller ej. Och när, om? får jag ersättning? Suck, önskar att jag inte var så beroende av pengar.. Tänk så mycket enklare allting skulle bli!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
70 030
Senast: Scata
·
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
66 242
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
70 887
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
2
Svar
25
· Visningar
1 555
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp