Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXCII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Paus nu
 

Bifogade filer

  • 20240216_205623.jpg
    20240216_205623.jpg
    183,3 KB · Visningar: 110
Har betalat med kreditkort, så är kundtjänst så tråkiga att ha att göra med som det verkat hittills har jag iaf möjligheten att reklamera den trasiga buren via det. Men surt. Och praktiskt lite bökigt.
 
Min semla var verkligen jättegod, men magen gillade inte grädden (med laktos) och vaniljkrämen och allt det söta gissar jag. Fick sådan gallstenssmärta som jag inte fått på länge nu, men jisses vad ont det gör! Vandrade omkring här som en osalig ande, fokuserade på andning och att vrida runt på händerna för att fokusera bort från smärtan, men efter en stund kom jag på att jag ju HAR medicin som kan ta udden av "anfallet". Tog den och efter en stund kunde jag lägga mig i sängen och vila bort den sista udden av värkanfallet. Det är vid sådana här tillfällen man vet att man lever! :rofl:

Har annars promenerat med spionen i regnet, han är inte road av vattenpölarna som vanligt och inte heller av att hans snöhög smälter, jag å andra sidan tycker det är skönt med barmark igen, och varmgrader så att jag slipper frysa dödens. I morgon blir det sol sägs det och då tänkte jag gå till den "stora" skogen här med honom, förhoppningsvis blir det en trevlig runda utan is. Tänkte även baka ett bröd till och slänga i frysen, samt några middagar och göra samma med. annars bara en helg att ta det lugnt och satsa på återhämtning.
 
Nyduschad har jag krupit ner i en nybäddad säng och ska nu njuta av lyxen att ligga och läsa precis hur länge jag vill, utan att bry mig om hur sent det blir (men med tanke på hur trött jag är efter veckan lär det inte bli mer livat än att jag slocknar vid typ 23:30 😅). Imorgon har jag något så pass ovanligt som en helt oplanerad lördag och SOM jag ser fram emot det! Återhämtning here I come 💪
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har fått melatonin utskrivet. 3 mg. Jag förstår inte varför då jag inte tycker jag har så stora problem med sömnen. Men jag brukar...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
6 348
Senast: Rosett
·
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
65 955
Senast: Mia_R
·
Mat Nu känner jag att det får vara slut med chips och godis i princip varje kväll 🙈 Vi äter middag runt 17-18, när dottern somnat och man...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
3 705
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Jag har alltid kunnat sova lite mindre 6-7 h och funkat hyfsat med det. Nu har jag haft en sjukdom och behandling som lett till en annan...
Svar
16
· Visningar
766

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp