Vad gör vi? Del CXCII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så skönt med ljusa mornar, men våren känns långt bort 😅

20240305_062143.jpg
 
Jag och min kollega är trötta. Han står och fipplar med en kontroll för våran enda fungerande elrullgardin. Läses med trött monoton röst för oss båda.

Han: Den är död?
Jag: Ja.
Han: Vadårå?
Jag: Antingen är det den eller batterien i rullen.
Han: Är det säkringen?
Jag: Va?
Han: Jag visste inte att det fanns batterier med säkring?
Jag: Va?
Han: Ja alltså det har jag inte sett förut *paus* ... eller va?
Jag: Eh. Batteriet har väl tagit slut?
Han: Var hittar man batterier med säkring då?
Jag: Nej... Batteri.
Han: Vanligt?
Jag: mmm
Han: Ja.

Byttes batteriet? Nej. :p
 
I dag tänkte jag städa, cykla en sväng, läsa ut en bok och titta på Vetenskapens värld och Din personlighet.
 
En kvart kvar att jobba!
Fått iväg en del ärenden och löst några problem, men nu känns det inte riktigt värt att dra igång något.

Det är lite sol ute idag med. Inte alls som igår men lite ljus letar sig ner mellan molnen. Ska nog gå ut och se om jag orkar greja lite till i växthuset.
 
Jaha. Inget schemabyte på jobbet. F-n också.
Arg på kollegan som vände kappan rätt vad det var så vi troligen blev två av sex som röstade för andra förslag.

Funderar på att kolla med facket. Tror inte bytet i nov var förhandlat. Det slängdes också in väldigt för vi skulle utöka personal och man hann knappt fundera på hur det skulle påverka livet.

Men då det ju uppenbarligen verkar som de som inte vill byta (utifrån förslagen som presenterats) vara i majoritet vet jag inte om det är idé att gå till facket. Men jag får prova.

Men en sak är säker. Vill chefen ha med mig på NÅGONTING utanför arbetstid så är det beordring som gäller.
 
Va? Ifrågasätter folk varför du är på jobbet? Är du sjuk och smittsam?
Nä, det är bara små saker hela tiden och jag är väl inte i topp form idag. Som gubben som alltid springer till omklädningsrummet om jag är på väg dit. Det käns lite jobbigt när man vet att det är en dag man måste byta om. Samma gubbe som säger fel. Sen är det test av larm idag och det är en sak som stressar upp mig. Det är bara en massa småsaker som sagt.
 
Tar ett par djupa andetag för att undvika ett potentiellt scenario där jag mailar min chef och ber hen fara och flyga :angel: Hen är en mycket speciell människa - fantastisk på många sätt, men väldigt speciell och egen. Det har tagit mig flera år att förstå hur hen fungerar, hur man bäst bemöter hen och vilka delar av hens beteende som det är bäst att bara ignorera. Men vissa dagar, som idag, tar det där egna och speciella över alldeles och jag sitter och svär framför datorn medan mail efter mail med div orimligt innehåll trillar in. Det är tur att hen betalar mig bra :angel:
 
Hur trött/tandläkar-traumatiserad är man när man inte kommer ihåg var bilen är på stormarknadsparkering? Fick öppna och leta efter blinkande lampor. 🙈
Tur att jag måste ta emot spis-reparatör sent imorgon och kan ta sovmorgon. 😍
Jag kommer ALDRIG ihåg var bilen är på stormarknadsparkering, eller valfri annan parkering för den delen. Finns det mer än 5 rader att välja på kan man räkna med att jag virrar runt som en yr höna tills jag gått förbi samtliga rader minst tre gånger. DÅ ungefär brukar jag hitta biljäveln (oftast i en helt annan ände av parkeringen än jag trodde att den stod i). Det bästa är att jag alltid försöker göra det lite sådär lagom casual, så att omvärlden inte ska tro att jag är den där personen som tappar bort sin egen bil på en sketen parkeringsplats. För det är jag ju inte! Jag bara, eh, ser till att få lite extra motion när jag ändå är där :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
61 482
Senast: Mia_R
·
Mat Nu känner jag att det får vara slut med chips och godis i princip varje kväll 🙈 Vi äter middag runt 17-18, när dottern somnat och man...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
3 299
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Jag har alltid kunnat sova lite mindre 6-7 h och funkat hyfsat med det. Nu har jag haft en sjukdom och behandling som lett till en annan...
Svar
16
· Visningar
675
Kropp & Själ Jag har ringt psykakuten två gånger idag, men båda gångerna har jag lagt på luren innan jag kommit fram. Jag tycker inte att mitt...
Svar
6
· Visningar
658
Senast: ginnies
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp