Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXCIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varit på spinning med syrran. Krupit ner i renbäddad säng och tittar på ett avsnitt av 30 grader i februari.
 
  • Gilla
Reactions: kma
Jag har egentligen inte varit rädd för cancer någonsin. Fick problem med värme, klåda och knöl i bröstet för två år sedan.
Då var det inte så speciellt kul ska jag säga, i synnerhet som läkaren också kände knölen och skrev akutremiss till ultraljud.

Lättnaden då jag fick beskedet att det inte var någon fara var obeskrivlig.
 
Vittjade brevlådan och hittade ett brev från trafikförsäkringsföreningen. I det skrev de att pappas båda veteranmotorcyklar tydligen varit oförsäkrade men påställda, och att det därför kommer att komma en faktura för detta. Summan kommer att öka med 100kr/dag tills dess att fordonen försäkras eller ställs av. (I vår vetskap har de varit avställda sedan 2020 när pappa fick cancerbeskedet och inte längre kunde framföra fordon. Och inga fakturor har kommit på försäkringar. Men tydligen inte då.)

Summan? Jo den nätta lilla summan av 22800kr - och tickande! 🤮

Det innebär ju att de uppenbarligen varit försäkringslösa i över ett halvår. Varför har inget skickats ut tidigare?! Får de ens göra så?!

Totalt panikångest här och min bror fick kasta sig iväg och leta rätt på papprena för att ställa av hojarna. Men alltså, 22’800kr?!? Givetvis ska jag ringa den, men det blir först på måndag pga deras öppettider…
 
Jag har ätit (för mycket) men gott, grillad entrecote, massor med körsbärstomater och rostat vörtbröd. Nu sitter jag i arbetsrummet och låtsas att jag inte hör att katten röjer på diskbänken. Orkar inte gå ut och bråka med henne. Förslag om att spruta vatten eller andra tvångsåtgärder undanbedes bestämt, (som det brukar heta i jobbannonser ;)).

När jag åt rostat bröd (med bregott) så var hon helt hopplös och försökte slå med tassen så jag tappade smörgåsen eller ställa sig på bakbenen när jag höll den högt över huvudet. Ja, knuffade faktiskt ner henne, men hon var uppe lika snabbt igen :meh:
 
Jag hade totalt struntat i mammografi under hela min (ansenliga) levnads tills jag i somras kände en knöl när jag läste om bröstcancer och samtidigt klämde lite. Trots att jag är mycket väl medveten om överlevnadssiffrorna så hickade jag ändå till. Och trots att läkaren som undersökte mig efter mammografin och gjorde en biopsi sa ca tio gånger att det är säkert ingenting så var jag ändå stressad tills jag fick hem brevet att det inte var något.

Så igenkänning på att man känner sig orolig tills man får svart på vitt.
Själv tycker jag det är jobbigt med täta bröst då man tydligen (när de som gjort undersökning) missar ”ofta” pga tätheten. Och då frågade jag om det fanns annan metod eller om man skulle ha oftare mammografi. Nej, dessutom var det inte lämpligt med mammografi oftare pga risker.
Så då får man ju vara mer uppmärksam själv.
 
Brorsans äldsta dotter (sex år) hade tydligen ledsnat på sina föräldrar och bara "jag åker och hälsar på Törnis".
Brorsan bara "det är du alldeles för liten för".
Barnet bara "men hur gammal måste jag vara då"?
Brorsan: "MINST 25!!"

:rofl:
 
Har haft en lugn dag i huvudvärkens tecken. Jobbade inte, men hade ett läkarbesök inbokat så det tog jag mig till i alla fall. där blev jag halvtidssjukskriven så jag ska väl få till att jobba 2,5 dagar (min tjänst är på 50 % så 50% av det är 10 timmar) i veckan. Störigt att jag ens ska behöva, första gången sjukskriven i mitt liv, 5 veckor nu. Blev sjukskriven 4 veckor när jag opererade magen (gastic sleeve) men var hemma en vecka och jobbade hemma en vecka och sedan på plats som vanligt, behövde inte mer än så tyckte jag. Har fått en sjukskrivning i väntan på sjukersättningen skulle gå igenom men den (sjukskrivningen) gick inte igenom eftersom det var på sjukskrivningstiden. Så, jag är HELT nybörjare i det här, 43 år gammal!
Känns konstigt. Känns fel. Känns som ett misslyckande. Samtidigt som det känns lite som en lättnad att få en chans att kunna orka med och komma tillbaka.

Har annars mest vilat och pratat med min syster och min ena son. Han har ju flyttat till henne eftersom han upplevde det som jobbigt att bo ensam och hon delar gärna hyra med en inneboende och så kan de hjälpa varandra vid behov. Nu har de skrivit ett kontrakt på ett hus de ska hyra tillsammans, så jag är jätteglad för deras skull! Mycket tänkande och planerande inför det ju :D

I dag har det också blivit en prommis med spionens kompis och hans husse. Det var kul. Vi pratade om filmer, har samma filmsmak ju! Finns hur många gamla filmer som helst när man nu börjar prata om dem faktiskt. Han skulle titta på filmer Twister i kväll så det gör jag nu också! En gammal favorit, första filmen jag och min man såg tillsammans!

Trött och hängig men ska se lite till på filmen medan jag äter en knäckemacka. Ska jobba två timmar i morgon och sedan tillbringa en timme hos psykoterapeuten...
 
Mannen från trafikredaktionen citerade Babben Larsson från Bäst i test när jag åkte till jobbet. Tyckte det var kul.
 
Jobbar. Har redan betat av allt som kom in igår eftermiddag. Det är ingen anstormning av ärenden jag kan ta direkt.. Jobbar bara en vecka till så det är ingen vits att jag drar igång en massa uppföljningar och sånt som ingen annan kommer ta över.

Nåja. Lugn dag på jobbet kan behövas det med.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
70 289
Senast: Glimra
·
Svar
2 004
· Visningar
69 055
Senast: Shaggy
·
  • Låst
Tjatter Jobbar som vanligt. Kisse tyckte det var roligt när jag grävde kring rosorna:
100 101 102
Svar
2 025
· Visningar
60 422
Hemmet Jag har en soffa (futon-ish) som behöver nytt överdrag. Den är ny och inte sliten, men jag fick en väldigt bra deal på den modell jag...
2
Svar
20
· Visningar
911
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp