Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXCIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Barnet har åkt till skolan och jag myser med katten. Dock ska jag nog gå upp nu och sen åka först till Ica för att hämta två paket och sen till Willys för matinköp.
Ska nog passa på att åka förbi återvinningen också. Har en del kartong och plast att slänga.
 
Har så ont i ryggen att jag vill lägga mig ner och grina. Så den är kul.

Funderar på att köpa en släpkärra, frågan är om man ska köpa en begagnad eller en ny? 🤔 Vi lär behöva en tills pappas hus ska tömmas det blir inte riktigt hållbart att hålla på att hyra varje gång.
 
Tackar tråden och @Red_Chili , idag verkar det bli lite spontanköp av robotdammsugare :D

Var väl något vi tänkt köpa ”nån gång”, men vad tusan, den där verkar ju bra, vi kör!
Känns som en helt galen lyx 🤩
Bra plan! Vår har ju t.o.m. så att man kan se i appen vilken väg den tar/tagit (jo, man kan se i realtid var den befinner sig), så att man ser om den kommit åt överallt eller inte.

Minns så väl hur man med min mors gamla robot var tvungen att ställa ut någon slags medföljande pluppar på golvet för att markera för den roboten var den inte fick åka, och behövde man fler så fick man köpa till. Och den var dålig på att hitta laddstationen och hade en borste som allt(!) fastnade i. Med den jag har nu sköts allt via appen, roboten åker runt första gången och skapar en karta över hemmet och så delar man in den i olika rum osv, kan skapa zoner för var den inte får städa eller sätta upp virtuella väggar. Och det fungerar klockrent. Och den hittar lätt sin laddare, så vi har ställt den under sängen i sovrummet för att slippa se den. Och borsten är bra :p
 
Har så ont i ryggen att jag vill lägga mig ner och grina. Så den är kul.

Funderar på att köpa en släpkärra, frågan är om man ska köpa en begagnad eller en ny? 🤔 Vi lär behöva en tills pappas hus ska tömmas det blir inte riktigt hållbart att hålla på att hyra varje gång.
Ni har inga freetrailer släp? Här kostar det typ en hundring oavsett tid inklusive försäkring.
 
Meh. Magont, huvudvärk, nackvärk och rejält frusen. Dessutom fått jaga massa folk som inte gjort vad de ska på jobbet.
Fredagen kunde börjat bättre, men nu ska jag försöka se till att jag får lite fysiskt arbete klart så kanske det känns lättare snart.
 
Har så ont i ryggen att jag vill lägga mig ner och grina. Så den är kul.

Funderar på att köpa en släpkärra, frågan är om man ska köpa en begagnad eller en ny? 🤔 Vi lär behöva en tills pappas hus ska tömmas det blir inte riktigt hållbart att hålla på att hyra varje gång.
Har du testat Freetrailer? De har skåp och öppna släp att hyra för bara 69 kr i försäkring utan förbokning. Jag brukar kolla om de har inne det jag behöver och åker sedan dit utan förbokning, då slipper jag reservationsavgiften på 149 kr. Finns lite överallt i landet, på byggmarknader, hyrlager, IKEA, Blomsterlandet mm. :up:

Jag hyr boogie när jag kör foder och lastar då 1,2 ton, skåp när jag kör till ÅVC med sånt som ska slängas eller återvinnas. :) Du kan även hyra för flera dagar i rad om du behöver och väldigt mycket billigare än mackarna.
 
"Åh, det är så skönt ute! Vi kan ta en långpromenad innan jobbet!" tänkte jag, och vips var det bara en timme kvar tills jag skulle börja jobba, jag var inte hemma och hade inte ätit lunch 😅 Jag hann precis, och tackar gudarna för att vi har ica mitt emot jobbet och att man kan köpa färdig sallad där. Men det var lite stressigt ett tag.
 
Tappar humöret på en leverantör av en it-lösning. Efter en hel månad av denna loop:

Jag: Hej, jag har X problem.
support: Du kan testa A B och C för att lösa.
Jag: Hej jag testade A B och C. Det funkar inte.
*Radiotystnad*, *Påminner i ärendet om att jag fortfarande behöver hjälp*, *fortsatt tystnad*, *Jag skapar ett nytt ärende för att tala om för support att jag inte får återkoppling*
Support: Testa att göra A B och C.
Jag: Jag har redan testat A B och C, nu gjorde jag det igen och det löser fortfarande inte problemet
*tystnad från support, påminnelser från mig, nytt ärende om ärendet för att jag inte får svar...*

Så jag skrev ett rätt vasst mail om ärendet igen. Gissa vad jag fick för svar? "Testa med A B och C!" :cautious::arghh::banghead:
Jag vill att det ska funka, som det är nu samlas arbetsuppgifter i stora högar för att detta inte funkar. Blir tokig.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
69 787
Senast: Glimra
·
Svar
2 004
· Visningar
68 706
Senast: Shaggy
·
Tjatter Jobbar som vanligt. Kisse tyckte det var roligt när jag grävde kring rosorna:
76 77 78
Svar
1 552
· Visningar
43 862
Senast: sthu
·
Hemmet Jag har en soffa (futon-ish) som behöver nytt överdrag. Den är ny och inte sliten, men jag fick en väldigt bra deal på den modell jag...
2
Svar
20
· Visningar
894
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp