Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXCIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bra drag denna dag. Tryckte precis i mig en sushi som levererades till dörren av hemjänsten... jag menar den ungdomliga grannen ;) Måste ta mig ut på en promenad då jag suttit klistrad vid datorn sen imorse. Vill helst inte behöva amputera huvudet vid axlarna.
 
Gläds åt att sonen är uppe och vaken idag för första gången på veckan, han har till och med ritat en stund. ❤️

Själv är jag klar med en virkad giraff och funderar på om jag ska ge mig på ett fjärde ballonghänge eller en skallra till nu? 🤔
Vet ju med mig att jag snart tappar intresset för virkningen igen och hoppas att det är stickningen som blir nya hyperfokuset. Har ett par tröjor som väntar på att bli klara, men just nu är stickning det TRÅKIGASTE jag kan tänka mig. 🤣🙈
 
När jag körde en all nighter för att lämna in en uppgift eller uppsats på universitetet så gick jag till ett ställe som serverade en riktig English breakfast, stekt potatis, bacon, ägg, bönor, toast, blodpudding (vilket jag hoppade) och tja allt stekt man kan tänka sig. Sedan rullade jag i säng och sov gott.
 
Sådär, en klänning och ett par leggiings lagade. Tog typ sju minuter, och jag har skjutit upp det sen i somras.
Nu funderar jag på att sy något mer. Är visserligen ganska trött, men brukar gå bra när jag väl kommer igång. Vi får väl se.
 
Är fortsatt lycklig åt att vi har en robotdammsugare. Sen vi köpte den i slutet av november så har den jobbat i totalt 1677 minuter :p Och då bor vi i en 2a på 54kvm där vi inte släpper in roboten i varken badrum eller klädkammare. Verkar som att den tar typ 40kvm när den tar "allt". Och varje gång hittar den så mycket damm och smuts. Och aldrig tidigare har jag bott någonstans där det är så rent som här. Det känns SÅ bra.

Inte så att vi har det pedantstädat, långt ifrån. Men med tanke på hundar och vädret som är en vanlig stockholmsvinter så är det för mig ovant att känna att golven är rena. Nu kan vi t.o.m. ha vita, tjocka luddiga mattor utan att de ser ofräscha ut. Såna där "typiskt dåliga hundmattor".

Med allt det sagt så borde jag verkligen dammsuga soffan. Och i nämnda badrum + klädkammare... Och andra skrymslen där roboten inte når riktigt... Eller så kanske jag kan få sambon att tänka på vilken fantastisk idé det är när han är ledig i helgen :angel:
Vilken har ni?
Skulle så gärna ha en robot
 
Det bästa som hände mig idag var att jag ÄNTLIGEN (efter 3 veckor) fick svar på mammografin och att allt var UA... :) Jag drar mig alltid för att gå för att jag väntar med sådan skräck på resultatet. Så det brukar bli några ombokningar, men går det gör jag alltid till slut :up: !
 
Jag funderar på varför min hjärna är så trött att den inte får fram rätt ord när jag försöker prata, men den verkar inte ha lika stora problem att skriva. Läsa funkar också hyfsat. 🤔
 
Asså...Utslag på rad på samma sätt under båda armarna...Kan inte komma på annat än de nya tishorna i stallet är något trånga och jag är lättsvettad...hm...
 
Det bästa som hände mig idag var att jag ÄNTLIGEN (efter 3 veckor) fick svar på mammografin och att allt var UA... :) Jag drar mig alltid för att gå för att jag väntar med sådan skräck på resultatet. Så det brukar bli några ombokningar, men går det gör jag alltid till slut :up: !
Dags att läsa på om bröstcancer?
Femårsöverlevnaden är 93 %.
Och efter fem år friskförklaras man.
Så försök att inte bli så rädd. :heart

/tanten - lever än.
 
Slog på tv:n och hamnade i " vem är smartare än en 5e klassare" med 2 x Emma som tävlande. De åkte med samma tåg som mig till Stockholm efter GBG HS - satt typ bakom mig så jag hörde diskussion om hur spända och taggade de var.
Måste nästan se hur det gick för dem.
 
Jo, men många får bröstcancer, och det är ju verkligen inte kul att behöva genomgå behandling och oro. Så det är väl klart att man är rädd för att få cancer?

Jag hade totalt struntat i mammografi under hela min (ansenliga) levnads tills jag i somras kände en knöl när jag läste om bröstcancer och samtidigt klämde lite. Trots att jag är mycket väl medveten om överlevnadssiffrorna så hickade jag ändå till. Och trots att läkaren som undersökte mig efter mammografin och gjorde en biopsi sa ca tio gånger att det är säkert ingenting så var jag ändå stressad tills jag fick hem brevet att det inte var något.

Så igenkänning på att man känner sig orolig tills man får svart på vitt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
69 006
Senast: Glimra
·
Svar
2 004
· Visningar
68 109
Senast: Shaggy
·
Hemmet Jag har en soffa (futon-ish) som behöver nytt överdrag. Den är ny och inte sliten, men jag fick en väldigt bra deal på den modell jag...
2
Svar
20
· Visningar
876
Senast: manda
·
  • Låst
Tjatter Vi har varit ute på sjön och fikat (en del fiskade också). Kisse fick vara hemma hos husse på sin upphöjda position ovanpå vitrinskåpet:
99 100 101
Svar
2 015
· Visningar
77 693
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp