Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXCIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag när jag gick till jobbet bestämde jag mig för att jag vill göra skillnad. I min yrkesroll på samhällsnivå men också på min arbetsplats där vi måste bli snällare mot varandra. Det kommer bli tufft, så önska mig lycka till! Jag har någon form av önskan att lämna sammanhang lite bättre än när jag gick in i dem.
 
Idag när jag gick till jobbet bestämde jag mig för att jag vill göra skillnad. I min yrkesroll på samhällsnivå men också på min arbetsplats där vi måste bli snällare mot varandra. Det kommer bli tufft, så önska mig lycka till! Jag har någon form av önskan att lämna sammanhang lite bättre än när jag gick in i dem.
Lycka till! Jag önskar att det fanns fler som tänkte så.
 
Lycka till! Jag önskar att det fanns fler som tänkte så.

Jag hoppas på att kanske inspirera någon som gått i samma tankar.

Kom på att mitt inlägg kanske blev lite sammanhangslöst eftersom jag inte sagt något om utgångspunkten. Men det är en del problem och min ursprungliga tanke var att bara försöka gå under radarn för att inte bli indragen i konflikter. Men nu har jag alltså bestämt mig för att försöka göra skillnad. Jag vill stå upp för mig själv och dessutom påverka kulturen i rätt riktning. Kanske blir någon mer glad över det.
 
Sitter inne i stan och jobbar för omväxlings skull. Jag kände inte riktigt för att åka hem efter den eminenta frukostbuffén i morse, så jag gjorde lite research och insåg att den kedja av kontorshotell som mitt företag använder har ett stort ställe bara något kvarter från hotellet, så nu sitter jag i loungen där och jobbar bland andra människor och laptops :D Väldigt trevligt, jag som så sent som igår förmiddag sa till mig själv att jag nog skulle behöva lite miljöombyte för att komma igång med en lång, komplicerad artikel som jag prokrastinerat mer än lovligt den här veckan :angel: Nu har jag kommit igång riktigt bra och tar en liten lunchpaus innan jag dyker ner i ämnet glukorafanin & broccoliforskning igen. Glamouröst värre! 🥦
 
Är fortsatt lycklig åt att vi har en robotdammsugare. Sen vi köpte den i slutet av november så har den jobbat i totalt 1677 minuter :p Och då bor vi i en 2a på 54kvm där vi inte släpper in roboten i varken badrum eller klädkammare. Verkar som att den tar typ 40kvm när den tar "allt". Och varje gång hittar den så mycket damm och smuts. Och aldrig tidigare har jag bott någonstans där det är så rent som här. Det känns SÅ bra.

Inte så att vi har det pedantstädat, långt ifrån. Men med tanke på hundar och vädret som är en vanlig stockholmsvinter så är det för mig ovant att känna att golven är rena. Nu kan vi t.o.m. ha vita, tjocka luddiga mattor utan att de ser ofräscha ut. Såna där "typiskt dåliga hundmattor".

Med allt det sagt så borde jag verkligen dammsuga soffan. Och i nämnda badrum + klädkammare... Och andra skrymslen där roboten inte når riktigt... Eller så kanske jag kan få sambon att tänka på vilken fantastisk idé det är när han är ledig i helgen :angel:
 
Trött efter blåsig ridtur. Ligger på soffan och kollar på en ny serie med Alan Tudyk, en brilliant skådespelare! Ska snart hämta A på skolan och sen åka en sväng till affärer om vi orkar.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
68 998
Senast: Glimra
·
Svar
2 004
· Visningar
68 108
Senast: Shaggy
·
Hemmet Jag har en soffa (futon-ish) som behöver nytt överdrag. Den är ny och inte sliten, men jag fick en väldigt bra deal på den modell jag...
2
Svar
20
· Visningar
876
Senast: manda
·
  • Låst
Tjatter Vi har varit ute på sjön och fikat (en del fiskade också). Kisse fick vara hemma hos husse på sin upphöjda position ovanpå vitrinskåpet:
99 100 101
Svar
2 015
· Visningar
77 692
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Akvarietråden IV
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp