Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXCIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag blir lite nedslagen när jag tänker på att jag BORDE anlita lektör, redaktör OCH korrekturläsare till min bok för att den ska bli riktigt bra. Kruxet? Tja, man kommer lätt upp i summor på 15-20000 kr. Har jag råd? Nej, verkligen inte. Kommer jag någonsin att få tillbaka satsade pengar. Nej, inte en chans. Kommer jag att ge ut en halvdålig bok även denna gång? Japp....
 
Är lite ledsen över deklarationen, precis som alla andra år. Önskar verkligen att det fanns en ELI5 sida på nätet där man fick deklarationen förklarad för sig.
Sitter och försöker förstå vad alla ord betyder och söker på definitioner - får några svävande svar i sökresultatet där det finns massa andra ord jag behöver kolla upp... där svaret på det ordet innehåller ord jag kommer att behöva kolla upp. Så håller det på.

Kommer bli som alla andra år att jag för min egen skull blundar och godkänner och hoppas att de räknat rätt. :cautious: Jag önskar verkligen att jag vuxit upp på ett bättre sätt så jag sluppit vara handikappad och känna mig så här korkad. Ja jag kan försöka lära mig nu när jag är vuxen men det är svårt när man behöver googla på "vad är avkastning" och alla resultat ger en förklaring där man förväntas redan ha förkunskaper.
 
Är lite ledsen över deklarationen, precis som alla andra år. Önskar verkligen att det fanns en ELI5 sida på nätet där man fick deklarationen förklarad för sig.
Sitter och försöker förstå vad alla ord betyder och söker på definitioner - får några svävande svar i sökresultatet där det finns massa andra ord jag behöver kolla upp... där svaret på det ordet innehåller ord jag kommer att behöva kolla upp. Så håller det på.

Kommer bli som alla andra år att jag för min egen skull blundar och godkänner och hoppas att de räknat rätt. :cautious: Jag önskar verkligen att jag vuxit upp på ett bättre sätt så jag sluppit vara handikappad och känna mig så här korkad. Ja jag kan försöka lära mig nu när jag är vuxen men det är svårt när man behöver googla på "vad är avkastning" och alla resultat ger en förklaring där man förväntas redan ha förkunskaper.
Du kan DM'a mig så kan jag förmodligen räta ut frågetecknen.
 
Sitter vid datorn, väntar på möte och googlar på vad tusan man ska ha för vårjacka i stallet.
Gjorde gröt och glömde ha i salt, fantastiskt hur menlöst och inte särskilt gott det blev då 😅
 
Du kan DM'a mig så kan jag förmodligen räta ut frågetecknen.

Ring Skatteverket? De kanske har extremt mkt nu men jag ringer alltid till dom om jag har frågor. Extremt trevliga och bra på att förklara. En gång sa jag typ "okej men då kan jag alltså vara lugn och helt enkelt ta ett glas vin"? Snubben på rådgivningen "vet du det tror jag är en mycket god idé"! :D
 
Dricker kaffe och ska snart åka iväg till en samarbetspartner för att sammanställa en enkät vi gjort tillsammans.
Ikväll kommer katterna!!!!! Hussarna skickade precis en film på att de tagit fram fraktburen och den ena har satt sig där inne och väntar :rofl:
 
Sitter och väntar i kö till Folksam. Jag har bara suttit i en timme. Ringde Telenor på morgonen och det visade sig vara någon redan makulerad räkning som poppat och det skulle stå att det var betalat redan(?)

Sedan ska jag ringa AF och FK för att få 'klarhet' i vilka regler för olika grupper av person som deltar i olika arbetsmarknadspolitiska program som gäller. Tydligen har de ändrat reglerna i december 2023 och allmän förvirring är resultatet. Så då vet jag vad jag ska göra resten av dagen.
 
Ring Skatteverket? De kanske har extremt mkt nu men jag ringer alltid till dom om jag har frågor. Extremt trevliga och bra på att förklara. En gång sa jag typ "okej men då kan jag alltså vara lugn och helt enkelt ta ett glas vin"? Snubben på rådgivningen "vet du det tror jag är en mycket god idé"! :D
Har också extremt goda erfarenheter av Skatteverkets kundservice, då över chatten.
 
Alltså absolut att det finns antisemitism inom vänsterrörelsen men detta är ju närmast skrattretande (fast skrattet fastnar i halsen).

Skärmavbild 2024-03-25 kl. 12.12.16.png
 
Har tagit en paus i det eviga rensandet som jag måste göra innan jag kan lägga ut huset till försäljning. Det går så långsamt och jag har ingen som kan hjälpa till :meh:

I går kväll bröt jag ihop en stund för alla hus på Hemnet ser så fräscha ut jämfört med mitt. Tänk om ingen vill köpa ett renoveringsobjekt?

Nu har jag påbörjat ommålning av hallen. Kände att jag är tvungen för katten har använt en vägg som klöspelare/klättervägg O_o
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
69 295
Senast: Glimra
·
Svar
2 004
· Visningar
68 202
Senast: Shaggy
·
Tjatter Jobbar som vanligt. Kisse tyckte det var roligt när jag grävde kring rosorna:
18 19 20
Svar
380
· Visningar
10 254
Senast: sthu
·
Hemmet Jag har en soffa (futon-ish) som behöver nytt överdrag. Den är ny och inte sliten, men jag fick en väldigt bra deal på den modell jag...
2
Svar
20
· Visningar
882
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp