Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXCIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dricker kaffe och ska snart åka iväg till en samarbetspartner för att sammanställa en enkät vi gjort tillsammans.
Ikväll kommer katterna!!!!! Hussarna skickade precis en film på att de tagit fram fraktburen och den ena har satt sig där inne och väntar :rofl:
Kompisen med fötetag hade en fråga och ringde. Kvinnan i andra änden bad henne vänta medan hon kollade. Dock missade hon stt sätta på ljudlöst. Min kompis hör henne skrika "jag hatar det här. Jag fattar ingenting"
Kvinnan återkom efter en stund, vänlig och lugn.
:D
 
Kompisen med fötetag hade en fråga och ringde. Kvinnan i andra änden bad henne vänta medan hon kollade. Dock missade hon stt sätta på ljudlöst. Min kompis hör henne skrika "jag hatar det här. Jag fattar ingenting"
Kvinnan återkom efter en stund, vänlig och lugn.
:D
Jag hade dock varit lite orolig över informationen jag fick...skulle nog vilja ringa och dubbelkolla med någon annan också... :D
 
Sitter på jobbet, igen.

Åkte in tidigt i morse för att lämna ett blodprov, insåg när jag kom fram att kön var så lång att det skulle ta över en timme, så jag åkte hem och la mig igen istället. 😅 Sen ringde det att min leverans av hösilage var på väg så bara att klä på sig och när jag kommer ut kör traktorn förbi så det blev nästan en Le Mans-start med bilen.

Hästarna har nu fullt med mat och vatten i hagen så jag åkte hem igen, tog hand om hönsen som fick en massa gamla bananer från jobbet. Plockade lite ägg och gav hundarna varsitt innan jag fyllde på matarna åt småfåglarna.

Katterna fick mat igen och jag la mig och läste lite nyheter innan jag gjorde ett nytt försök med att lämna blodprovet och nu var det bara en person före mig i kön. :up: Festade loss på en take away till jobbet och väntar nu på att få åka hem igen efter lite fix här.
 

Bifogade filer

  • IMG_0856.jpeg
    IMG_0856.jpeg
    291,1 KB · Visningar: 44
Vaken och funderar pa om jag ska aka till IKEA i dag nar jag anda ska in till centrala Portland, 10 minuter fran IKEA. Vad finns det som jag kan tankas vilja ha nu nar de inte har nagot gott godis langre?

Kaviar har jag, ingen god ost pa IKEA heller, Inga stora runda hart brod kakor, inga dammsugare, kanske en dajmtarta ... eller dajm sa jag kan gora en egen? Jag ar riktigt sur pa att de lagt ner allt som jag tyckte var sa trevligt att aka dit for.

Jag stannar nog vid Costco for lite god ost och vin ... och vid Home Depot for planterings "grejor" sa jag far upp mina alskade rabarber fran marken eftersom de kommer upp i ar igen fast jag trodde de var doda forra aret.
Jag kan inte ha nagot planterat pa marken da jag har en pojk hund ... sa besvarliga individer som kissar pa allt. :cautious: 🥰
 
Jag blir lite nedslagen när jag tänker på att jag BORDE anlita lektör, redaktör OCH korrekturläsare till min bok för att den ska bli riktigt bra. Kruxet? Tja, man kommer lätt upp i summor på 15-20000 kr. Har jag råd? Nej, verkligen inte. Kommer jag någonsin att få tillbaka satsade pengar. Nej, inte en chans. Kommer jag att ge ut en halvdålig bok även denna gång? Japp....

Nix, den blir garanterat varken halvdålig eller dålig! Jag har ju läst två och om du inte anlitat lektör, redaktör och korrekturläsare för dem så var det ingenting som jag märkte av eller ens funderade på i alla fall - kör på bara! Jag ser fram emot att läsa den kommande också. :)
 
Är vi på väg in i ett sådant år som vid hungersnöden - året då det inte blev sommar?

Känns hopplöst. Runt nollan vecka efter vecka och inga soltimmar, bara moln.

Fb visar minnen med blommor och trädgård. Det retar bara upp mig. :mad:
Du tycker inte du är lite onödigt pessimistisk nu? Det är inte ens april ännu och 2023 var det varmaste året som hittills uppmäts, DET om något stör mig enormt!
 
Ja det stämmer! Nix inget räcke! Själva sängen är ganska bred (syns inte så bra på fotot). Innanför loftet (åt höger) finns ett litet förråd man kan krypa in i och där har katterna sina bäddar. Dock så spanar de ofta sådär på kanten.
Jag hade legat klistrad vid väggen.... :D Skämt åsido, jag tänker att man väl vänjer sig vid var sängen slutar på samma vis som man inte trillar ur sängen om den står på golvet (men JAG hade velat ha ett räcke ändå... :D)?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
69 743
Senast: Glimra
·
Svar
2 004
· Visningar
68 684
Senast: Shaggy
·
Tjatter Jobbar som vanligt. Kisse tyckte det var roligt när jag grävde kring rosorna:
71 72 73
Svar
1 456
· Visningar
40 888
Senast: Glimra
·
Hemmet Jag har en soffa (futon-ish) som behöver nytt överdrag. Den är ny och inte sliten, men jag fick en väldigt bra deal på den modell jag...
2
Svar
20
· Visningar
891
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Guldfasanerna
  • Optimala foderrutiner?

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Dålig eftersmak av vc-finalen i dressyr
  • Ljus prick i ögat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp