Vad gör vi? Del CXCIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
samma här , men det tar en stund till, @Monimaker förslag blev pasta alfredo, så så får det bli.

Gött!

Jag pratade med endokrinologen idag och hen tyckte inte att jag skulle fokusera på hur MKT jag vägde utan att jag faktiskt tappat några kilon sen hen vägde mig senast. Planen är att försöka få ner kortisolvärdena och få mer balans och få igång sköldkörteln. Samtidigt måste jag leva kalorisnålt då viktnedgång kommer att vara kämpigt även om värdena stabiliserar sig. Samt att jag ska försöka tänka mer på att det är en bonus att slippa stroke, diabetes och högt blodtryck snarare än att se ut som Nicole Kidman ;)
Men det sagt så är det ju mkt lägligt att löjrom är så nyttigt och kalorisnålt! Åt nu till middag rödspätta i ugn och toppade vid servering med lite löjrom ;) Oerhört gott!
 
Ser ett jättedåligt avsnitt av SVU på 11an, IMDB håller med men jisses... Bara prat. Kom av mig med kvällsmaten/middagen så får väl bli nå toastmackor. Ätit en del godis iaf :idea: :D
 
Sovit dåligt. Drömt både konstigt och hemskt.
Vaknade med ångest.
Men har jobbat en halvmil och det hjälper mig.
Nu ska jag njuta av kaffet.
IMG_6930.jpeg
 
Sitter i soffan med en kopp te. Äldsta hunden kände sig övergiven när hon låg i andra änden av soffan, så nu ligger hon nästan på mig. Hon ser löjligt nöjd ut. Två timmar kvar tills jag ska vara hos läkare för att diskutera den nya medicin som jag testat ett tag nu. Tänker se till att sluta med den då det känns som om jag får för mycket negativa biverkningar. Sambon håller med om att jag verkar må uselt. Är mycket glad åt att precis ha kommit till ny läkare också, för den här nya är så otroligt mycket lättare att kommunicera med än den tidigare. Det var alltid stelt och konstigt och svårt med den tidigare. Nu med den nya så kändes allt hur bra som helst. Lite intressant ändå, för det var inte som att den förra på något vis betedde sig oproffsigt eller så. Vi bara inte fungerade ihop alls.
 
Funderar på vart jobbmobilen är, sist jag såg den var den i påsen jag använder till och från jobbet. Men nu ligger den inte där, hoppas den är hemma.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
68 434
Senast: Glimra
·
Svar
2 004
· Visningar
67 817
Senast: Shaggy
·
Hemmet Jag har en soffa (futon-ish) som behöver nytt överdrag. Den är ny och inte sliten, men jag fick en väldigt bra deal på den modell jag...
2
Svar
20
· Visningar
824
Senast: manda
·
  • Låst
Tjatter Vi har varit ute på sjön och fikat (en del fiskade också). Kisse fick vara hemma hos husse på sin upphöjda position ovanpå vitrinskåpet:
99 100 101
Svar
2 015
· Visningar
77 493
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp