Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXCIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har roat mig med att flytta runt röran i huset hela dagen. Det har inte blivit riktigt bra någonstans, bara annorlunda rörigt 😂 men någon gång kanske man blir färdig någonstans? 🤭 Så delar av några rum är i bra ordning! Sen har jag såpskurat lite trägolv, det doftar så härligt 😍
 
Jag har sovit bort i princip hela dagen, men just nu snubblade jag över en facebookgrupp som heter "Moccasins not chasing people" och den har över sexton tusen medlemmar - det gjorde mig mycket gladare och piggare så nu ska jag gå ut och se om jag kan fota mina odjur i påskliljorna. :D
 
Vi invigde vår stekhäll idag. Så himla mysigt att sitta vid elden, lyssna på den, titta på hästarna och det vilda djurlivet. Och se nytt gräs och blommor på väg upp samtidigt som fåglarna sjunger. 😍
Vi visste inte alls hur varm den skulle bli, hur mycket ved/eld och om man behöver höja upp mer etc. Så vi tog vår ”i nödfall-pytt” från frysen IOM att den borde vara svår att misslyckas med. 😂
IMG_4175.jpeg
 
Fågelkvitter deluxe med transerenader över sjön strax söderut. Det är så otroligt vackert nu. Björkarna lila.

Legat i hängmattan ett tag. Nu åter i sängen har jag lämnat altandörren öppen i förhoppning att katten ska bli sugen på att kolla läget. Än så länge exakt ingen effekt. Kolla nosen under täcket. :heart
IMG_1883.jpeg
 
Sambon kom just ner till mig och häst i stallet. Han hade med sig morötter och äpplen till lille ”Professorn”, som han blivit döpt till här.
Jag har berättat om hur hästen mosar in äpplena i sin lilla, lilla pyttemun och ser ut som en hamster. Förutom att hamstern då inte tappar ut allt den tryckt i sig till slut.
Så sambo ville ge och se om jag överdrivit.
Vi dog av skratt när minimunnen knappt kunde stängas och han fick hamsterkinder och ändå skulle ha in mer äpple. Ingen överdrift alltså. 😅
So rolig lille token! 😍
 
Jag har precis duschat efter att ha, jag vill inte kalla det sprungit, men i alla fall gå-sprungit, min favoritsträcka i skogen längs med en sjö. Har firat in påskhelgen på inte särskilt bästa sätt men nu kan jag i alla fall säga att det står 1-1 mellan Ångest vs Ynkligt Pannben.
 
Pizza i ugnen, men har inte satt igång med crepes ännu, är trööööööööööööööött. Orkar jag? Är räkstuvning gått i? eller ska jag göra kantarellstuvning? Kan man ha zucchini i, är det gott?
 
Zucchini kan du absolut ha i. Har det i väldigt mycket. Räkstuvning eller svampstuvning är väldigt gott.
Ja älskar zucchini så har det i mycket jag också, tex på pizzan. :)

Gör crepes i morgon istället, värmde middagsrester från i går. Är gräsligt trött, helt slut, som om batterierna bara tog slut nu, bara rakt av.
 
Slängt lite plast och kartong i återvinningen, tog emot lite att köpa ny sekatör, grensåg och grensax då jag troligen kommer flytta härifrån men samtidigt så skadar det ju inte om trädgården ser trevlig ut om jag ska sälja eller hyra ut. Även hönsen fick komma ut ett par timmar nu när det trots allt är påsk och fint väder. Nu har vi svullat på våfflor, glass med krossad choklad och färska jordgubbar. Hundarna fick dela på första våfflan. :d
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jobbar som vanligt. Kisse tyckte det var roligt när jag grävde kring rosorna:
100 101 102
Svar
2 024
· Visningar
59 626
Senast: Asko
·
  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 532
Kläder & Bli fin Hittar aldrig jeans som sitter bra. Har provat många olika modeller. Provat strech och de glider alltid ner. Har nu vanliga jeans men de...
2
Svar
21
· Visningar
1 628
Senast: Luff
·
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
65 582
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp