Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXCIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Försöker laga min kycklingrätt som jag peppat för i veckor men min senap hade tydligen...dött så nu är det väldigt oklart vad fan jag gör :rofl: funderar på att se lite Hudson&Rex senare, borde städa eller annat tråkigt
 
Tagit ett par cider. Första för i år. En kompis vill ha med mig till krogen men jag är för lat för att vara så spontan.
Så jag fortsätter med FBI most wanted.
IMG_7055.jpeg
 
Idag har vi varit hos mamma som bor på äldreboende i Motala. En av restaurangerna där hade påsk tallrik för 149 kr/st så vi beställde det och tog med. Barnet ville inte ha det utan vi hade beställt annat åt henne. Det blev ett missförstånd och de hade gjort en dagens rätt och henne istället. De löste det och väl på plats hos mamma så hade vi fått med både dagens rätt och schnitzel vi betalade för dagens rätt. Dagens rätt delade vi på ikväll.. :D :D :D
 
Vissa mattar låter ju sina hundar slicka på tallriken. Jag låter inte Megara slicka den rent, men ibland orkar jag inte riktigt bråka med henne. Bättre än en diskmaskin är hon! 😼
Här brukar lillmatten vara snäll och spara mjölken i tallriken med mjölk och flingor. Kissarna är lyckliga fast oftast missar de tallriken.
 
Lastat släpet med gödselsäckar som ska upp till mor och far. 30 stycken blev det så de får mycket odlingsmaterial.
Sitter nu och äter kvällsmat och funderar på hur många fb sidor om hockey det egentligen finns. Har blockerat 3-4 stycken idag igen och får göra så nästan varje dag i perioder. Snälla fb kan ni inte få er algoritm att inse att jag inte gillar den sporten
 
Katten har fått kvällsmat och jag har ätit upp mitt påskbord. Sitter och planerar lite inför morgondagen. Måste iväg med en del olika returer och sedan börja gå igenom vad jag kan använda av jord och liknande. Eftersom jag inte gjorde någonting i somras så blir det nog bara att slänga allt.
 
Har haft en riktigt härlig påskafton 😍. Var i stallet strax före 9 och satte fart och tog pållan direkt från boxen ut på en kort men härlig ridtur I skritt och liiite galopp; bara satt djupt i sadeln och njöt av stunden 😍. Var effektiv i stallet så strax efter 11 började vi rulla med hästtransporten mot Valdemarsvik för att hämta grejer sambon haft hos en vän som nu sålt sina gårdar; men vilka gamla byggnader- de har sån charm 😍. Tog ju några timmar så sen var det himla gott med grillat och cider (svag såklart då jag hade insläppet efter) till middag; årets grillpremiär- bäst att passa på när det inte ens blåste nått ju 😁.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jobbar som vanligt. Kisse tyckte det var roligt när jag grävde kring rosorna:
37 38 39
Svar
773
· Visningar
21 008
Senast: Catsu
·
  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
59 469
Kläder & Bli fin Hittar aldrig jeans som sitter bra. Har provat många olika modeller. Provat strech och de glider alltid ner. Har nu vanliga jeans men de...
2
Svar
21
· Visningar
1 554
Senast: Luff
·
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
64 062
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp