Vad gör vi? Del CXCIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Joggat, cyklat, promenerat, vattnat några av mammas blommor och ätit Picadelisallad.
Funderar på en kaffe på byns fik.
IMG_7042.jpeg
 
Besviken. Mina solcellslampor är verkligen inte snygga imo, och eftersom de är av glas så är faran att jag slår sönder dem stor. Det blir att lämna tillbaka. Bleh. Varför kan jag inte hitta vad jag vill ha, en relativt smal rund/cylinderformad med lite höjd, solcellslykta?
 
Klipper ut byxdelar. Orkade lite mer än hälften, sen skrek rygg och höfter att jag var dum i huvudet som envisas med att sitta på golvet.
Så nu tar jag paus och lägger mig i sängen en stund.
 
Jösses. Här går vissa all in och folk är i festmood sen flera timmar tillbaka.
Raggen går och mitt i den går utklädda barn, tonåringar och äldre människor. ”Alla” är ute.
Det är en liten by där det sällan händer ngt men vid vissa tillfällen är det full fart.
Jag satte mig och tog kaffe och glass och tittade på.
IMG_7053.jpeg
 
Jösses. Här går vissa all in och folk är i festmood sen flera timmar tillbaka.
Raggen går och mitt i den går utklädda barn, tonåringar och äldre människor. ”Alla” är ute.
Det är en liten by där det sällan händer ngt men vid vissa tillfällen är det full fart.
Jag satte mig och tog kaffe och glass och tittade på.
Visa bifogad fil 142201
Minns när jag bodde där för typ 11 år sedan och hade en gammal Volvo 740 kombi och andra gamla volvobilar och såna vinkade åt mig när vi passerade varandra. 😅
 
Smart man är när man ska hjälpa till å släpa på tunga snökedjor till traktor och tar i på bara vänster sidan, höften blev väl inte så där lycklig på mig (den efter bilolyckan och rejäla avåkning från häst när jag var typ barn). Jaja sambon kör så jag kan leta efter min påskhare i secret easterbunny- leken 😁.
 
Bakar kanelbullar. :D
Sist jag var iväg och jobba på ett ställe så trodde en där att jag hade kanelbullar med. Väldigt specifikt.
Tyvärr kom jag bara med min disk efter att ha ätit matlåda. :rofl:
Ska dit imorgon igen så tänkte att nu kan jag ju ha den riktiga varan o buda på. :D

Första gången jag gör kanelbullar så får se hur det blir. 😅
 
Väderappen säger mulet och grått - men här är det strålande sol och klarblå himmel! Dessutom t-shirt-värme! ☀️😍😍
Varit ute och rensat i trädgårdslandet, grävt ner hönsskit i några odlingslådor och slitit bort ogräs. Kallsått fjorton godislådor med blommor, skolat om 40-talet plantor, sått tomater och även sått sallat och rädisor ute i drivbänk.🌱 Pausade med en glass i solen tillsammans med sonen.
Massor med jobb kvar ute, men nu är ryggen slut för idag så nu chillar vi i soffan istället. 😁

Önskar att jag haft sill att äta till kvällsmat sedan, men har inte köpt någon. 🙁
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
85 86 87
Svar
1 733
· Visningar
49 783
Senast: Mineur
·
Kläder & Bli fin Hittar aldrig jeans som sitter bra. Har provat många olika modeller. Provat strech och de glider alltid ner. Har nu vanliga jeans men de...
2
Svar
21
· Visningar
1 463
Senast: Luff
·
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
61 734
Senast: Mia_R
·
  • Omröstning
Samhälle Provar göra en tråd om detta viktiga ämne.
2
Svar
30
· Visningar
8 097
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Häst
  • Dressyrsnack 17
  • Överproduktion av hud?

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp