Vad gör vi? Del CXCIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dagens ärendehandläggning har startat. Idag ska jag:
1. Delta i tre möten på skype
2. Skriva klart två påbörjade ärenden.
3. I lagom irriterande ton påminna en person om att jag vill ha rapport om hur hens projekt går framåt.
4. Dricka minst tre muggar starkt svart kaffe.

Utmaningen för dagen ligger nog i att inte reta folk på mina möten och att reta en person precis lagom mycket.
 
Uppe sedan 04.45. Släppt ut sömniga höns, tittat på soluppgången, ätit frukost, lagat matlåda till sonen, svarar på mail, slöscrollat mobilen och läser ikapp på buke. Ändå typ en timme kvar tills det är dags att åka till skola/jobb. 😅

Stör mig på att det verkar bli sol idag, bara för att jag jobbar till 16 liksom… :cautious:
 
Vad händer om en räkning inte går att betala pga dåligt med pengar på kontot? :o
Jag tror att det brukar göras ytterligare försök, om du menar autogiro?

Om du inte har tillräckligt med pengar kan det innebära att din räkning inte blir betald. Företaget du ska betala till kan då försöka dra pengar från ditt konto igen upp till tre gånger under max tre vardagar efter förfallodagen.
https://www.konsumenternas.se/lan--betalningar/betalningar/autogiro/
 
Jag tror att det brukar göras ytterligare försök, om du menar autogiro?

Om du inte har tillräckligt med pengar kan det innebära att din räkning inte blir betald. Företaget du ska betala till kan då försöka dra pengar från ditt konto igen upp till tre gånger under max tre vardagar efter förfallodagen.
https://www.konsumenternas.se/lan--betalningar/betalningar/autogiro/

Jag antar att det kommer en påminnelse. (Dock inte ett krav.) Sen inkasso.
Den ska betalas idag. Är e-faktura, så förhoppningsvis provar de att dra igen.
 
Beror nog på företag, men risken är stor att de inte provar igen och att e-fakturan bara "försvinner".
Enklast är att flytta fram förfallodatum till den dag du med säkerhet vet att pengar finns.

Jag hade ringt och bett dem dra igen när det finns tillräckligt med pengar på kontot.
Det står fortfarande idag som betaldag hos Kivra och det har funnits pengar på kontot sen klockan sju.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Hittar aldrig jeans som sitter bra. Har provat många olika modeller. Provat strech och de glider alltid ner. Har nu vanliga jeans men de...
2
Svar
20
· Visningar
1 108
Senast: cewe
·
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
76 77 78
Svar
1 559
· Visningar
46 444
Senast: Lilla
·
  • Omröstning
Samhälle Provar göra en tråd om detta viktiga ämne.
2
Svar
30
· Visningar
7 935
Senast: bollen__
·
Tjatter Oj, någon i kommunen har vunnit 173 miljoner. Inte dåligt! Undrar just vad man skulle göra med så mycket pengar.
4 5 6
Svar
112
· Visningar
5 682
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Dressyrsnack 17
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp