Vad gör vi? Del CXCIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
köpte två toppar
1712510831536.png
 
Varför kan jag inte vara lite normal och göra saker lagom? 🤷‍♀️😅
Kört stenhårda pass på robothästen med sitsövningar i 45 min två dagar i rad. Har nu ont i min överrörliga höft och linkar och får sendrag i andra vaden hela tiden. Idiot-jag! 🙄
Såg nog kul ut när jag handlade och haltade och sen spattade till med ena benet ibland. 😅
 
Haha, kärt barn har många namn ;)
När vi går ut med hundarna med samma definition som din gubbpromenad, så kallar vi det för att gå på en "nosenad" - dvs i stanna och nosa-strövande tempo för hundarna, medans vi gör det ni gör på gubbpromenaden :D
Verkligen! Jag gillar mina gubbpromenader. Noll fokus på att gå fort, ibland jogga, vara "duktig" som är ute och motionerar. Nada. Bara vara ute och vara.
 
Dottern kom förbi med gulasch. De hade ätit gulasch i 3 dagar nu så hon var trött på det och ville ge mig lite. Klart, jag blev jätteglad. Hemlagad mat är extremt sällsynt i mitt hem.

Gulaschen var extremt god. Hon kan laga mat.

Här i Tyskland går man till slaktaren "som man har förtroende för" och handlar. Vilket jag tycker känns så galet. Har man inget förtroende för slaktaren så handlar man väl inte där?
 
Slutförde en bra jobbhelg; längre pass idag så var inte alls dumt med god picadelisallad med bla varmrökt lax till lunch i lastbilen 😁. Var ju (i onödan, som vanligt 🙄) nervös för att hitta mellan djurgårdsstaden och till ny butik i malmslätt men det var ju inte värre än att cirkulera ett extra varv i ena rondellen och att jägarvallsvägen kom hastigt ur en annan rondell 😂 och plättlätt att backa intill lastkajen ute vid butik för första gången 😁. Och hur härligt var det inte med solsken ?!? 😍.
 
Lite livat i stallet ikväll; hagkompisen lyckades smita ur hagen och till en början gick det lätt med pållan men när han sen drog en repa och fyrade av ett bocksprång brevid henne började hon såklart att dansa ännu värre och småreste sig för att fyra av ett rejält bocksprång men tacksamt att jag inte tappade henne (som så många gånger förr med min gamla häst 🙃) och att hon är i ponnyhöjd för jag kände mig inte så stor just då 😂. Mys att motionera fröken häst i vårkvällen och fågelkvitter 😍.
Nehej sovtajm inför ny vecka; om jag kan lyckas somna före sambon snarkar 🤪😝😅.
 
Inte redo för måndag. Men det blir bra när jag kommer igång.
Ska lämna in friskvårdskvitto från spinningen. Är dålig på att utnyttja det eftersom jag mest springer.

I eftermiddag ska jag slå på värmen i mamma och pappas hus så det hinner bli varmt och gott tills de kommer hem i morgon.

Det har kommit nya avsnitt av Harry Wild så när jag kommer hem vet jag vad jag ska göra.😊
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Hittar aldrig jeans som sitter bra. Har provat många olika modeller. Provat strech och de glider alltid ner. Har nu vanliga jeans men de...
2
Svar
21
· Visningar
1 282
Senast: Luff
·
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
59 458
Senast: Mia_R
·
  • Omröstning
Samhälle Provar göra en tråd om detta viktiga ämne.
2
Svar
30
· Visningar
8 011
Senast: bollen__
·
Tjatter Oj, någon i kommunen har vunnit 173 miljoner. Inte dåligt! Undrar just vad man skulle göra med så mycket pengar.
4 5 6
Svar
112
· Visningar
5 710
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp