Vad gör vi? Del CXCIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lång intensiv jobbvecka med lite svajigt mående. Slutade lite tidigare idag, och har fått om mig med chokladdoppade jordgubbar och renbäddad säng 😃

Imorgon ska jag hjälpa till med en loppis i kyrkan. Var ett par år sen jag var med senast, men brukar bli väldigt trevligt om än intensivt. På kvällen ska jag hänga med en kompis 😍
 
Lång intensiv jobbvecka med lite svajigt mående. Slutade lite tidigare idag, och har fått om mig med chokladdoppade jordgubbar och renbäddad säng 😃

Imorgon ska jag hjälpa till med en loppis i kyrkan. Var ett par år sen jag var med senast, men brukar bli väldigt trevligt om än intensivt. På kvällen ska jag hänga med en kompis 😍
Åh, cholkaddoppade jordgubbar var det länge sedan jag gjorde. Gillar att doppa i mörk choklad med apelsinsmak. :d
 
När man får ett sånt här meddelande av en kollega fredag kväll så blir iaf jag löjligt glad.

”Hej kompis! Ville bara säga att jag är glad att du finns nära mig på jobbet. Då känner jag mig trygg, vet inte varför men det är bara så. Önskar att vi skulle umgås mera på fritiden 🤗

Vi har verkligen en go stämning på jobbet och jag hoppas så att jag inte behöver byta jobb till hösten.
 
Jag gör dom tanten säger
Du kan med gott samvete invänta nästa vardag innan du söker vård också eftersom det inte varit något större trauma inblandat. Sånt där brukar lätta av sig självt, och skulle det mot förmodan ändå vara nån menisk eller ligament så är det inget man gör något åt i akutfasen ändå (dom är snarare svåra att undersöka om knät är svullet). Högläge, kyla, linda och vila initialt. Sen smyga in aktivitet så snart du kan (med eller utan belastning)
 
”Mannen har tidigare straffats för ett 50-tal olika trafikförseelser och fått körkortet indraget. I hans belastningsregister finns allt från rattfylleri och vårdslöshet i trafik till att han vid ett flertal tillfällen stoppats med barn i bilen som inte varit bältade. Trots det har 32-åringen gång på gång återfått körkortet.”

VARFÖR får en sån här människa behålla körkortet?!
 
Du kan med gott samvete invänta nästa vardag innan du söker vård också eftersom det inte varit något större trauma inblandat. Sånt där brukar lätta av sig självt, och skulle det mot förmodan ändå vara nån menisk eller ligament så är det inget man gör något åt i akutfasen ändå (dom är snarare svåra att undersöka om knät är svullet). Högläge, kyla, linda och vila initialt. Sen smyga in aktivitet så snart du kan (med eller utan belastning)
det är inte svullet gör bara ont och kan inte stödja på benet.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Hittar aldrig jeans som sitter bra. Har provat många olika modeller. Provat strech och de glider alltid ner. Har nu vanliga jeans men de...
2
Svar
21
· Visningar
1 297
Senast: Luff
·
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
59 574
Senast: Mia_R
·
  • Omröstning
Samhälle Provar göra en tråd om detta viktiga ämne.
2
Svar
30
· Visningar
8 018
Senast: bollen__
·
Tjatter Oj, någon i kommunen har vunnit 173 miljoner. Inte dåligt! Undrar just vad man skulle göra med så mycket pengar.
4 5 6
Svar
112
· Visningar
5 710
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp