Vad gör vi? Del CXCIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Trotsade den rejäla blåsten och fick sällskap ut en kort skrittsväng, härligt 😍. Pållan blev ju ännu mer pigg och nyfiken av den lille busen som fyrade av ett rejält glädjesprång 😅. Takterna sitter i; tog lite,lite trav på grusvägen och fick henne i form 😍. Himla härlig em/kväll I stallet och på hästryggen 😍.
Hemma igen råkade honkatten riva mig -aj- när hon var på riktigt bushumör efter en av pinnarna de fått😆, sen chicken fajitas till middag och så god tzatzikin 😋 blev av att stå och gotta till sig medan jag fixade stallet 😊. En bra lördag 😊🥰.
 
Håller med. Blev tyvärr inte bättre allteftersom utan tvärtom, i mina ögon. För mig är storyns huvudkaraktärer alltid Ronja, Birk och skogen. Jag behövde verkligen inte alls att skogen blir en kuliss istället för en av de viktigaste karaktärerna och att sagan om den animerade världen görs om till ännu en story om arga och giriga människor. Dessutom väldigt fult uppbyggt helvetesgap och borgen där omkring.
Oj! Jag har precis börjat se den och blev positivt överraskad. Tycker bättre om denna Ronja än den andra. Hon känns mer som den som jag tänker mig att en Ronja är :)
Och vildvittrorna är också bättre i denna versionen. De förra var ju inte läskiga öht.
 
Haft en toppenkväll! Skrattat mer än på väldigt länge.
Dock blir folk lite väl fulla för min smak framåt stängning.
Nu är det dags att gå hem.
IMG_7447.jpeg
 
Läste precis på Aftonbladet att 9 av 10 tåg gått i tid under mars månad, och att "i tid" är att de når sin slutstation inom 5 minuter efter tidtabell. Jag har bestämt för mig att det var inom 3 minuter förut. Har jag eller Aftonbladet fel eller har det nu ändrats från 3 till 5 minuter? Hur mycket blir det i så fall senare? 6, 7 eller kanske 10 minuter? :cautious: Jag fortsätter uppskatta bilresor, tyvärr.
 
Läste precis på Aftonbladet att 9 av 10 tåg gått i tid under mars månad, och att "i tid" är att de når sin slutstation inom 5 minuter efter tidtabell. Jag har bestämt för mig att det var inom 3 minuter förut. Har jag eller Aftonbladet fel eller har det nu ändrats från 3 till 5 minuter? Hur mycket blir det i så fall senare? 6, 7 eller kanske 10 minuter? :cautious: Jag fortsätter uppskatta bilresor, tyvärr.
Jag har för mig att det varit/är 5 min.
 
Läste precis på Aftonbladet att 9 av 10 tåg gått i tid under mars månad, och att "i tid" är att de når sin slutstation inom 5 minuter efter tidtabell. Jag har bestämt för mig att det var inom 3 minuter förut. Har jag eller Aftonbladet fel eller har det nu ändrats från 3 till 5 minuter? Hur mycket blir det i så fall senare? 6, 7 eller kanske 10 minuter? :cautious: Jag fortsätter uppskatta bilresor, tyvärr.
När jag för jättelänge sen bodde i Uppsala och pendlade till stlm raporterade lokalradion.
Upptäckte ganska snart att det lovande beskedet "minutförseningar var just minuter. Nästa steg var timme...
 
Sicket jäkla skitväder; vaknade av skitblåsten tidigare I morse och värre storm ska det bli påstås det....Rätt sjukt med så här mycket stormbyar flera dagar samma vecka i april...Det är ju inte höst!
Nehej bäst att göra frukost och kaffe innan strömmen riskerar att försvinna och så får det bli vilodag åt pållan och pyssla och greja inne ☺️.
 
Sicket jäkla skitväder; vaknade av skitblåsten tidigare I morse och värre storm ska det bli påstås det....Rätt sjukt med så här mycket stormbyar flera dagar samma vecka i april...Det är ju inte höst!
Nehej bäst att göra frukost och kaffe innan strömmen riskerar att försvinna och så får det bli vilodag åt pållan och pyssla och greja inne ☺️.
På våren blåser det väl alltid?
 
Kanske det gör...Tycker det var mer vanligt på hösten förr...Hursomhelst behöver det inte hålla på flera dagar i veckan 😖. Bor ju så öppet så vi får ju värre än många andra 😝.
Det blåser på hösten också... :p För några år sedan blev Valborgsfirandet inställt här pga att det blåste för mycket.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Hittar aldrig jeans som sitter bra. Har provat många olika modeller. Provat strech och de glider alltid ner. Har nu vanliga jeans men de...
2
Svar
21
· Visningar
1 387
Senast: Luff
·
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
60 830
Senast: Mia_R
·
  • Omröstning
Samhälle Provar göra en tråd om detta viktiga ämne.
2
Svar
30
· Visningar
8 048
Senast: bollen__
·
Tjatter Oj, någon i kommunen har vunnit 173 miljoner. Inte dåligt! Undrar just vad man skulle göra med så mycket pengar.
4 5 6
Svar
112
· Visningar
5 721
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp