Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXCV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Druckit lite te 🫖 ch tagit några knäckemackor efter jag och hundarna var hos hästarna och fodrade. Eller rättare sagt, de satt fast i dragkroken på min bil som sitter fast och jag släpade och drog hösilage i leran. :meh:

Nu kommer taxin så ska hämta ut hyrbilen. Kom iaf ihåg att ta inpasseringskortet när jag var hos hästarna. :up:
 
Försökt hämta ut ett nytt glas, det gamla tappade foten, men fanns såklart inte på den här affären.

Kollat på shortchaps, men avvaktar med köp tills jag vet hur sommaren ser ut.

Ska hämta ut en hatthylla nu och sen hem och ÄTA, så otroligt hungrig 😅
Pasta OCH pizzarester
 
Jösses! Nästan så jag behöver stödkrage efter den resan! En sak att han körde för fort, en annan att han gasade och bromsade hela tiden, väldigt ryckigt och oplanerat. Skrämde upp både mig och ett bilbud som stannat efter vägen. 😳
 
Hemma. Satt och grät på vägen till vet och var helt övertygad att jag skulle få åka hem själv och hämta ut hennes urna. Som vanligt var Megara PISSED när vi kom fram och väste tom innan jag fick ut henne ur buren. Vet var jättebra och tog inte till något tvång. Vi kröp båda omkring på golvet och vet lockade med någon pasta som Megara åt samtidigt som hon morrade högt. Men så fort vet närmade sig så stack hon.

Veterinären konstaterade att hon var arg inte rädd. Så fort det var en liten bit mellan dem så blinkade hon. Som vet sa, hon har mycket attitude. Ja sa jag. :meh: Till slut lyckades vet med att spruta lugnande utan att hålla henne. Innan dess hade jag diverse blessyrer. Sedan somnade hon men morrade tills hon sov. Blodprov, urinprov och genomkoll gjordes. Hon väger 3.3 vilket är precis där hon ska vara. Munnen ser jättefin ut, hjärta och klungor är felfria. Blåsan var liten eftersom hon kissat så mycket. Hon har uvi som jag trodde och har fått antibiotika, hur jag ska få i henne det två gånger om dagen är något annat. Kan inte andas ut ännu eftersom de kollar långtidssocker och glukos eftersom hon är burma och de lätt får diabetes.

Vid det här laget hade jag hunnit lugna ner mig. Jag klarar mycket i livet. När katten blir sjuk är inte en av dem. Nu mår hon helt ok och är nästan vaken. Jag sitter och skakar lite. Så många känslor. Förklarat för henne att hon ska ligga där det är mjukt och varmt.

Megara är arg och extremt kränkt. Precis som hon ska vara :love: Älskade lilla bitch.
 
Försöker lista ut vad som är galet med vår vattenpump då den inte verkar dra in tillräckligt med vatten och jobbar konstant. Perfekt dag då för sambon att inte jobba hemifrån, han får vägleda mig över telefon och jag kallar saker för "den där mojängen", "den konstiga" osv. Och kan konstatera att jag ser vatten i brunnen men jag har ingen aning om vad som är normal mängd 😂 the joys of farm life...
 
Sitter hos veterinären och väntar på provsvar. De borde vara fina, men nervöst är det ändå. Alla tre kissar uppförde sig exemplariskt (förutom Maggan som bajsade på golvet :angel:).
Veterinären bara skrattade och tyckte hon var fånig. Så glad att jag har en bra klinik!
 
Hemma. Satt och grät på vägen till vet och var helt övertygad att jag skulle få åka hem själv och hämta ut hennes urna. Som vanligt var Megara PISSED när vi kom fram och väste tom innan jag fick ut henne ur buren. Vet var jättebra och tog inte till något tvång. Vi kröp båda omkring på golvet och vet lockade med någon pasta som Megara åt samtidigt som hon morrade högt. Men så fort vet närmade sig så stack hon.

Veterinären konstaterade att hon var arg inte rädd. Så fort det var en liten bit mellan dem så blinkade hon. Som vet sa, hon har mycket attitude. Ja sa jag. :meh: Till slut lyckades vet med att spruta lugnande utan att hålla henne. Innan dess hade jag diverse blessyrer. Sedan somnade hon men morrade tills hon sov. Blodprov, urinprov och genomkoll gjordes. Hon väger 3.3 vilket är precis där hon ska vara. Munnen ser jättefin ut, hjärta och klungor är felfria. Blåsan var liten eftersom hon kissat så mycket. Hon har uvi som jag trodde och har fått antibiotika, hur jag ska få i henne det två gånger om dagen är något annat. Kan inte andas ut ännu eftersom de kollar långtidssocker och glukos eftersom hon är burma och de lätt får diabetes.

Vid det här laget hade jag hunnit lugna ner mig. Jag klarar mycket i livet. När katten blir sjuk är inte en av dem. Nu mår hon helt ok och är nästan vaken. Jag sitter och skakar lite. Så många känslor. Förklarat för henne att hon ska ligga där det är mjukt och varmt.

Megara är arg och extremt kränkt. Precis som hon ska vara :love: Älskade lilla bitch.
Vad skönt att höra. Även om det inte är riktigt klart ännu.
Det var det jag gillade med Årsta, alla vi träffade där hanterade Sparky på så vettigt och otvingande sätt (fastän hon hade ÅSIKTER om deras blotta existens)

Stor kram! Andas lugnt! :heart
 
Fast husspindlarna kommer ju inte i grupper? :confused:
Högg första bästa spindeldiskussionsknapp.
Jag ligger här i soffan med rejält ökad puls och smygande panikkänslor, vill fly ut från lägenheten - trots att spindlarna ni pratar om inte är ens i närheten av min lägenhet :cautious: . Den logiska delen av mig säger att jag är en tönt, den fobiska delen försöker dra igång en panikreaktion. Dvs perfekt nivå av exponering här på forumet just nu, eftersom logiken fortfarande kan överrösta och säga till kroppen att det inte finns någon anledning att bli hysterisk. Så nu har jag tvingat mig att läsa igenom varje litet ord ni skriver, och tackar högre makter för att det inte dykt upp nån bild (spoilerknappen tänker jag låta förbli oklickad idag).

Förutom egen spindelterapi i lightversion njuter jag av det faktum att detta är första dagen på en ledig vecka. Har promenerat med hästen (och såg då även nån liten svart spindel ute, men där är jag inte alls lika rädd för dom...), tagit bilder på hästarna i stallet med systemkameran och köpt hem jord till mina tomater. Nu är det viloläge en stund så jag förhoppningsvis kan få upp en jordsäck i lägenheten sen, alternativt så blir det en tripp till Arlanda istället - det märker vi 😅
 
Försöker lista ut vad som är galet med vår vattenpump då den inte verkar dra in tillräckligt med vatten och jobbar konstant. Perfekt dag då för sambon att inte jobba hemifrån, han får vägleda mig över telefon och jag kallar saker för "den där mojängen", "den konstiga" osv. Och kan konstatera att jag ser vatten i brunnen men jag har ingen aning om vad som är normal mängd 😂 the joys of farm life...
För dåligt med luft i blåsan?
 
Jag vet vad alla de orden betyder individuellt men inte innebörden 😅 min lösning just nu är att stänga av pumpen tills bättre vetande kommer hem.
Om det är dåligt med tryck/luft i blåsan så jobbar den hela tiden, du ser det på en liten rund "termometer" som finns på den, ser nästan ut som en luftklocka som du kollar däcktrycket med men mycket mindre, blev du klokare av det blajet...............Mvh dålig förklarare
 
Fan, tappade burken med RC torrisar och den gick i tusen bitar. Får slänga alla torrisarna. Skrek åt Megara som tog sig in i köket. Hon verkar relativt återställd. Sopar och måste dammsuga.

Pratade med Folksam och jag skickade direkt till dem och får pengarna 2-5 dagar from idag eftersom de går via swedbank.

Om Megara var en katt som Nikita hade jag sluppit sedering (1600) hennes åsikter kostar en del :meh:
 
Fan, tappade burken med RC torrisar och den gick i tusen bitar. Får slänga alla torrisarna. Skrek åt Megara som tog sig in i köket. Hon verkar relativt återställd. Sopar och måste dammsuga.

Pratade med Folksam och jag skickade direkt till dem och får pengarna 2-5 dagar from idag eftersom de går via swedbank.

Om Megara var en katt som Nikita hade jag sluppit sedering (1600) hennes åsikter kostar en del :meh:
Jag läste detta som att Folksam skulle ersätta dig för torrisarna 🙈
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
70 078
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 827
Skola & Jobb Jag har bytt arbetsgivare ett par gånger i livet och det har varit lite olika. En chef tycker jag var lite väl ful när hon mer eller...
2
Svar
34
· Visningar
2 025
Senast: RedQueen
·
Hemmet Finns intresse av en sån tråd? Vi kanske kan ge varandra tips, idéer och pepp? Jag har fått tips om ett hus som jag ska titta på om 2...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 974
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp