Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXCV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Pust, veterinär ringde, fruktosen är helt normal. Glukosen var lite förhöjd men det beror antagligen på att hon var förbannad som veterinären uttryckte det 🥰

Nu har hon fått mat med antibiotikan blandad i den, då gick det ner galant. Jag är helt matt.

Precis, kan ju vara så hon uppvisar stress, det skulle inte jag oroa mig för ❤️
 
Vad jag skriver om är mitt liv och vad jag gör. I mitt liv är min katt en central del. Det handlade inte bara om att hon var hos veterinär utan mina känslor runt det och hennes hälsa., Sin hälsa och mående är det många som skriver om.

För att tillägga. Hon mår bra, jag är helt slut.

För mig stör det inte ett dugg- djuren är lixom som för dig, min vardag och liv 🥰
 
Hmm funderar på att måla om den här
IMG20240415170922.jpg

Den är ju inte vacker direkt.. Har nog lite grå färg kvar från köksrenoveringen. Fram med slipmus och slippapper!
Imorgon. Nu vill jag nog bara vila lite.
 
För mig stör det inte ett dugg- djuren är lixom som för dig, min vardag och liv 🥰

Det är de för de flesta, men om alla skulle börja uppdatera i den här tråden allt de gör med sina hästar, hundar, gerbiler etc etc, så vad är poängen med att ha underforum för djur?

Att man i ett inlägg också nämner något man gör med sitt djur (var på stan, gjorde xx, gick ut med hunden/matade katten, nu iväg till yy) är en sak, men om det man skriver i inlägg efter inlägg handlar enbart om djuret, så passar det faktiskt bättre i underforat för djurslaget. Det är liksom därför de finns..
 
Vad jag skriver om är mitt liv och vad jag gör. I mitt liv är min katt en central del. Det handlade inte bara om att hon var hos veterinär utan mina känslor runt det och hennes hälsa., Sin hälsa och mående är det många som skriver om.

För att tillägga. Hon mår bra, jag är helt slut.
Jag för min del håller med dig helt. Våra katter var våra familjemedlemmar.
Jag skriver att jag har tränat flera dagar i veckan. För det är viktigt för mig.
Katter, hästar, barn och träning mm mm mm hör ju till våra vardagar.
 
Senast ändrad:
Den här veckan på jobbet kommer vara intensiv. Började med att inte få till rast så jag gick hem när eleverna gick hem och säger check på dag 1/5.
Har längtat hem till boken som jag fastnade i i går. Men tog mig ut i solen och joggade 6.3 km först. För mig är det lika viktigt för skallen som för resten av kroppen.
Duschat, ätit en äggmacka och druckit kaffe.
IMG_7484.jpeg
 
Fortsättning i min resa till att bli vvs:are. Det kan nog ligga något i att hydroforen saknar luft. Trycket är ganska lågt och den verkar megafylld med vatten då jag inte ens kan se någon vattennivå i sidoröret som egentligen ska ligga 2/3. Vi får försöka tömma vatten/fylla luft då. Hur gjorde folk innan internet och buke 😅💪
Part 3 i VVS-resan. Vi körde lite gemensam felsökning och brainstorming och efter mycket om och men så verkar det som att vårt filter är det som ballat ur och spolat ut allt vatten då den fastnat i någon slags backspolning. Relativt nytt så det blir att ringa installatören och be dem fixa det imorgon. the end?
 
Det är de för de flesta, men om alla skulle börja uppdatera i den här tråden allt de gör med sina hästar, hundar, gerbiler etc etc, så vad är poängen med att ha underforum för djur?

Att man i ett inlägg också nämner något man gör med sitt djur (var på stan, gjorde xx, gick ut med hunden/matade katten, nu iväg till yy) är en sak, men om det man skriver i inlägg efter inlägg handlar enbart om djuret, så passar det faktiskt bättre i underforat för djurslaget. Det är liksom därför de finns..

Jodå kommer på mig själv att inte ha detaljerat om ett tex ridpass; det lämpar sig ju mer på hästsidan 😅
 
Jag för min del håller med dig helt. Våra katter var våra familjemedlemmar.
Jag skriver att jag har tränat flera dagar i veckan. För det är viktigt för mig.
Katter, hästar, barn och träning mm mm mm hör ju till våra vardagar.
Det här forumet ska ju inte vara hästrelaterat. Och därmed väl inte heller om andra av våra husdjur?

OK att nämna djuret i samband med annat, men men djureet ska väl ändå inte vara huvudämnet i inlägget.

Som @Gnist säger, vi har andra forum exakt för det ändamålet.
 
Det här forumet ska ju inte vara hästrelaterat. Och därmed väl inte heller om andra av våra husdjur?

OK att nämna djuret i samband med annat, men men djureet ska väl ändå inte vara huvudämnet i inlägget.

Som @Gnist säger, vi har andra forum exakt för det ändamålet.
Men var ska vi dra gränsen? Ngn har en katt, en hund, ngt ett barn, ngn tränar, någon lagar mat. Allt det finns det trådar för.
Det blir ju jättesvårt om man inte får nämna ngt som har en egen tråd.
Det är väl bara att skrolla!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
69 756
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 813
Skola & Jobb Jag har bytt arbetsgivare ett par gånger i livet och det har varit lite olika. En chef tycker jag var lite väl ful när hon mer eller...
2
Svar
34
· Visningar
2 014
Senast: RedQueen
·
Hemmet Finns intresse av en sån tråd? Vi kanske kan ge varandra tips, idéer och pepp? Jag har fått tips om ett hus som jag ska titta på om 2...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 861

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp