Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXCV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Barnkalas med massa presenter och himmelsk jordgubbstårta 😍 för fasters prinsessa som nu fyllt 1 år 🥰 och storebrorsan "snodde" lillasysters ena present och lekte med min sambo, älsklingskillar 🥰
 
Måste erkänna att det var fasen roligt att köpa lite fina kläder till brorsdotterns födelsedag; så himla söta ju 😄😍. På vägen till kalaset åkte vi förbi stallet för att beundra connemarafölet som föddes i natt 😍 och "bakvägen" längs grensholmsvägen till blacka har jag nog aldrig sett så mycket vatten utanför Roxen! Såg en trana och ett antal svanar med 😊.

Det var galenpannor ikväll att ta in från hagen; fröken fjorda och hagkompisen. Inte minst min for runt och fyrade av bocksprång på löpande band och de for i galopp genom lösdriften mellan grindarna och medan jag väntade på att de skulle lugna sig blev ju pållan som givetvis andades hetsigt, frustrerad och skrapade med ena framhoven, ja men ge er då 😆😅. Fick bli lite longering; efter uppvärmning där hon först sprang med mulen I gruset då hon kände att nya fölisen sprungit där, fick hon rulla över I trav varvat med galopp på det lilla cavalettikrysset och jobba på lite; gjorde hon finfint 😍 utom en miss på slutet; antingen blev det lite tungt eller så var hon nonchalant för de var ju fjantlätt haha 😄.
Nä nu blir det efter soffhäng, varma mackor och te runda av en härlig helg och krypa ner nyduschad I renbäddad säng 😍.
 
Jag har haft en lang dag med mycket att gora. Jag borjade med att besoka grannstadens lydnads klubb som hade en klubb tavling. Det var verkligen intressant, och SA vansinnigt annorlunda an pa Ostkusten.

Har var dommarna givmilda och overseende. De fortsatte satta poang efter att nagon redan blivit diskvalificerad sa alla korde bara pa ... vilket ju ger bra traning. Pa ostkusten skulle dommarna svimmat om de sett det. Mina clienter fick i alla fall blodad tand sa nu ska har tranas. :p

Sedan kom sonen med barnbarnen, vi har lekt, lagt pussel och jag har klippt ner en skrapbuske som gomde mina pioner sa nu ser det sa mycket finare ut pa framsidan.

Jag funderar pa att ta ett glas vin ... eller kanske en kopp tea.🤔 Vi far helt enkelt se vad det blir.
 
Vred till min dåliga armbåge igår, som nu gör svinont
Vet inte om jag behöver ringa Vc
Tappade en bit lagning på en framtand så måste ringa tandläkaren isag
 
Ville inte gå upp.
Och när termometern visar -4.3 grader blir inte känslan annorlunda.
Ska med en av mina elever till gymnasiet. Hen ska skugga på förmiddagen.
Nu kaffe! Och macka.
 
Vob/vab idag. Sonen är hängig och klagar på ont i magen. 😔
Har en hel del planering som behöver göras så därav vob, vi får se hur det går.

I övrigt förundras jag över att män är så otroligt otrevliga hela tiden och tycks lida av åsiktstorrets. :cautious:
Lagt ut annonser på pappas fordon och får alla möjliga idiotiska pm och kommentarer. Bläääää! :wtf:
 
Konstaterar att gräs inte verkar bry sig om temperaturer. Det är fortfarande runt nollgradigt här, men gräset blir ändå grönare och grönare. Ser lite lustigt ut när folk och hundar är vinterklädda samtidigt som gräset är grönt och det är blommor längs vissa husväggar. Det borde vara varmt, men är svinkallt. Framförallt vindarna är kalla.

Unghunden använder just nu vardagsrumsbordet som huvudkudde. Själv funderar jag på att gå och väcka sambon. Han fyller år idag och vill garanterat ha en kram när han vaknar.
 
Riktigt ont i huvudet i dag, snudd på illamående. Gav upp och tog en värktablett nu ändå, även om de aldrig någonsin hjälpt så kanske jag kan få någon form av placeboeffekt om jag tror extra hårt på att det funkar? :angel:
 
Efter massa plugg sista dagarna bestämde jag mig för en ledig dag och sovmorgon, var såååå skönt i sängen 😍 tills honkatten för andra gången sa till om att hon ville ut, då fick jag gå upp 😄. Lika bra det; kyligt inne så behöver elda när det är så pass kallt ute 🙃.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
70 147
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 835
Skola & Jobb Jag har bytt arbetsgivare ett par gånger i livet och det har varit lite olika. En chef tycker jag var lite väl ful när hon mer eller...
2
Svar
34
· Visningar
2 035
Senast: RedQueen
·
Hemmet Finns intresse av en sån tråd? Vi kanske kan ge varandra tips, idéer och pepp? Jag har fått tips om ett hus som jag ska titta på om 2...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
7 001
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp