Vad gör vi? Del CXCV

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.
Katter 😄. IgĂ„r kvĂ€ll kom honkatten aldrig in; det sista jag sĂ„g av henne dĂ„ var hon vĂ€ldigt fokuserad pĂ„ nĂ„got djur nĂ€r hon traskade med sĂ€nkt rygg och högt huvud över gruset framför huset. I morse vĂ€ntade hon pĂ„ att komma in och ligger nu och sover đŸ˜…đŸ„°. Ungkatten var rĂ€tt gullig som petade mig med framtassen i ansiktet ungefĂ€r som "du ska ju inte somna om" skulle jag kunna tro đŸ˜…đŸ„°.

Nehej, brasan sprakar och precis Àtit frulle och druckit kaffe- dags att ta tag i dagen och börjar med plugg :)
 
Sitter med morgonkaffe. Inte orkat göra gröt Àn.

Varit nere och startat upp i tvÀttstugan, skönt. VÀldigt trött idag, Àven om jag sovit som en stock :sleep:

Men tydligen somnar man gott nĂ€r man försöker rida igenom LB:1 i huvudet, Ă€ven om man fĂ„r hjĂ€rtklappning samtidigt 😅
IkvĂ€ll Ă€r det dags 😁
 
Jag vet inte, tycker inte det borde vara det, flyttade ju de sista dagarna i januari förra Äret sÄ det Àr ju mer Àn ett Är sedan och detta började runt november/december. Jag har sÄ dÄligt samvete och jag kÀnner ju vad chef och kolleger tÀnker om mig pÄ jobbet. SÀger "krya pÄ dig" och tÀnker andra hemskare saker Àn sÄ. Det syns i deras ögon nu, deras ansikte, deras sÀtt att prata med mig, ordval, till och med hur de ignorerar mig ibland och "missar" att informerar mig i saker som om jag inte vore en kollega lÀngre. Och jag kÀnner mig inte som en sÄdan lÀngre, bara en belastning. Lönesamtal i gÄr men dÄ var jag ju hemma. Men hur motiverar jag högre lön nÀr det Àr som det Àr? Jag kan inte. SjÀlvklart anser jag mig vara vÀrd högre lön, jag jobbar bra och sköter mitt jobb bra, men jag har för mycket frÄnvaro pga sjukdom och jag har inte blivit upplÀrd som sig borde pga att de andra inte haft tid, men det gÄr ju ut över mig, det Àr nu en belastning pÄ mig att det Àr sÄ. Att sÀga det Àr som att skylla ifrÄn mig. Det enda jag kan sÀga Àr att jag tycker mig vara vÀrd högre lön men jag vet att jag inte fÄr det sÄ jag har ingen lust med lönesamtal, det Àr lönlöst helt. Jag Àr sÄ besviken pÄ hela situationen.

i kvÀll Àr en skitkvÀll kÀnner jag.

Tack :heart Hoppas lite sömn botar, vÀrktabletter har inte gjort tyvÀrr. :(
Men shit vad tiden gÄr. FörlÄt min kassa tidsuppfattning. SÄ trÄkigt att inte kunna bidra och vara duktig som en vill. Men du, mÀnniskovÀrdet sitter INTE i vad vi presterar, hur mycket vi Àn lÀrt oss det. Att inte kunna prestera och delta som vanligt ger tillfÀlle att skrota den gamla vanförestÀllningen, Àven om det Àr svÄrt. :heart
 
Borde sova men snubblade över den hĂ€r killen pĂ„ YT, vilken otrolig röst! 😍


Gör ju inte ont att titta pÄ honom heller. :angel:

Du mÄste lyssna pÄ Andreas Scholl! Fantastiskt mezzosopran! Han har samma rÀckvidd som HÀndels "favorit-kastrater" men ocksÄ en fantastiskt fyllig barockröst!

Tex (sÄngen börjar typ 1.15 in):



Denna Àr en rivig barock-hit ocksÄ (Àven om den inte riktigt visar hans omfÄng).

 
Jag har fĂ„tt ett rejĂ€lt bidrag för min ungdomsgrupp! Detta innebĂ€r att jag nu kan arvodera en handledare som kan stötta upp! Startar morgonen med en jĂ€ttebra ansökan. Har sökt en ung person (pga jag Ă€r ju "boomer" 😅 ) och blir förvĂ„nad över hur mogna 20-Ă„ringarna som sökt verkar!

NÀr jag berÀttade för gruppen att vi fÄtt en större summa i bidrag sÄ drog jag btw lögnen "nej men jag har redan shoppat upp alla pengar pÄ Gucci". SÄg att nÄgra blev lite chockade medan en tjej bara : "vafaaaaaan Törnis du driiiiiiver" :rofl:
 
Senast Àndrad av en moderator:
Jag har fĂ„tt ett rejĂ€lt bidrag för min ungdomsgrupp! Detta innebĂ€r att jag nu kan arvodera en handledare som kan stötta upp! Startar morgonen med en jĂ€ttebra ansökan. Har sökt en ung person (pga jag Ă€r ju "boomer" 😅 ) och blir förvĂ„nad över hur mogna 20-Ă„ringarna som sökt verkar!

NÀr jag berÀttade för gruppen att vi fÄtt en större summa i bidrag sÄ drog jag btw lögnen "nej men jag har redan shoppat upp alla pengar pÄ Gucci". SÄg att nÄgra blev lite chockade medan en tjej bara : "vafaaaaaan Törnis du driiiiiiver" :rofl:
Jag gillar dina ungdomar, de verkar störtsköna! :heart
 
InvÀntar dagens första möte och passar under tiden pÄ att mumsa pÄ en mandelcroissant frÄn det italienska bageriet runt hörnet. Var inte pÄ överdrivet gott humör nÀr jag vaknade men lyckades vÀnda det rÀtt fort med en lÄng promenad i morgonsolen i parken följt av besök pÄ nÀmnda bageri. Dessutom fick jag notis om att lönen betalats in och att den av oklara skÀl var ett par hundralappar större denna mÄnaden. Jag har ingen aning om varför men tÀnker att det Àr synd att ifrÄgasÀtta :angel:
 
PÄ jobb idag men knappt nÀrvarande. Tur det Àr vÀldigt lugnt. Egentligen vill jag bara gÄ hem och lÀgga mig men fördelen med att jobba Àr att tiden gÄr snabbare Àn nÀr jag ligger hemma och tycker synd om mig sjÀlv.
 
Sitter pĂ„ pendeln pĂ„ vĂ€g hem. Äntligen. Det var kul pĂ„ sjĂ€lva eventet vi var pĂ„, men resan till och frĂ„n stan... herrejösses. Och tĂ„g frĂ„n sthlm city mĂ„ste vara bland det vĂ€rsta som finns. Nu hoppas jag att det dröjer innan nĂ€sta gĂ„ng :p
 
Status
StÀngd för vidare inlÀgg.

Liknande trÄdar

  • LĂ„st
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. IgÄr somnade jag pÄ soffan och katten somnade pÄ mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
69 351
Skola & Jobb Som en uppdatering pÄ gamla trÄden, sÄ blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanstÀllning...
Svar
19
· Visningar
2 734
Skola & Jobb Jag har bytt arbetsgivare ett par gÄnger i livet och det har varit lite olika. En chef tycker jag var lite vÀl ful nÀr hon mer eller...
2
Svar
34
· Visningar
1 926
Senast: RedQueen
·
Hemmet Finns intresse av en sÄn trÄd? Vi kanske kan ge varandra tips, idéer och pepp? Jag har fÄtt tips om ett hus som jag ska titta pÄ om 2...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
6 097
Senast: bettysmatte
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghĂ€stbete
Tillbaka
Upp