Vad gör vi? Del CXCV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Känner mig otroligt trött.
Ledig idag, men massor att göra.

Sörjer lite att jag snart inte ridit på 2v.

Inte velat dela hästarna då lillfia varit så stressad av boxvila/sjukhage nu efter olyckan. Och då blir kompisen stressad när jag delar och hon skriker.
Tänker att jag tar den biten när stygnen är borta och de får vara tilsammans i hagen igen.
 
Blev precis anklagad för att syssla med "disneyprinsessafasoner" :D

Första gången ena kollegan sett mig öppna fönstret och ropa "Hallå? Kompisarna?" och en sekund senare kommer ca 7 små fåglar för frukost. Jag har så många kompisar nu! :love:
Ikaros avkomma och partner, två blåmesar, en nötväcka, en gråsparv och sedan i måndags en sparv som ser ut som en gråsparv med lite gult på vingarna? Vet inte riktigt vad det är för någon.
 
Fick sluta snooza för en stund sen och ge en granne råd att trycka på sitt larm. Inte för allmänpåverkad men uppkollat nu iaf av patrull. Hade en "ylande" hund i huset kring midnatt som gjorde det lite svårt att sova (risken att det hänt någon något var låg, mer dålig på ensamhet som jag fattat det). Nu väntar jag in tvättiden för att senare fortsätta gårdagens misslyckade försök att köpa mjölk. Bara påt! :laugh:
 
Eleverna har NP idag så mina fm-lektioner utgår. Hoppas på att inte bli random inkastad som vikarie (ingår inte i mitt/vårt jobb egentligen, men de verkar ha ”glömt” det. :grin:) Behöver verkligen de timmarna för att försöka kolla ikapp på elevernas arbeten i det ämne som jag sagt ifrån att ta ansvar för - men ändå måste ta ansvar för. Just nu hänger det minst sagt i luften eftersom jag bara är en person och därför (konstigt nog :grin:) inte kan göra två jobb samtidigt. Framförallt inte när det är högst oklart vems ansvar det är och jag inte får betalt för att göra det jobbet också. :meh:
Blörk.

I övrigt önskar jag att jag kunde spola fram tiden tills pappas hus är tömt och sålt, min kollega är tillbaka från föräldraledigheten och livet lugnat ned sig lite. För som det är just nu känns det som att jag sitter i ett skenande tåg tillbaka mot utbrändhet. :(

Tillbaka? Har du varit det ska du vara försiktig ❤️
 
Blev precis anklagad för att syssla med "disneyprinsessafasoner" :D

Första gången ena kollegan sett mig öppna fönstret och ropa "Hallå? Kompisarna?" och en sekund senare kommer ca 7 små fåglar för frukost. Jag har så många kompisar nu! :love:
Ikaros avkomma och partner, två blåmesar, en nötväcka, en gråsparv och sedan i måndags en sparv som ser ut som en gråsparv med lite gult på vingarna? Vet inte riktigt vad det är för någon.
Helt klart är det bara att börja klä sig prinsessaktigt eller disneybounding (= med inspiration av disneykaraktärer som jag förstått begreppet) :D finns även många fina låtar att nynna på för fåglarna att sjunga med:up:
 
Ligger i badet efter en ridlektion, trodde ländryggen skulle ge med sig helt.
Brukar knappt få träningsvärk i den, nu känns den istället överansträngd på riktigt :crazy:

Nåja, ska inte göra långa mer knop idag utom att röra mig i närområdet för först lunch och sedan vinprovning :D

Och så hemmajobb mellan då :cautious:
 
Alarmen ringde som åskan idag. Vaknade upp lite halvt och stängde av ena. De andra har jag placerat i fåtöljen så jag inte ska kunna stänga av den. Katten vaknade och ville ha frukost. När jag inte klev upp så började hon smaska på sladdar så det hördes i hela lägenheten. Jag stönade, Megara sluta! Mer smask, smask. Somnade igen och försov mig. Kollade inte på vad hon ätit upp.

Sitter och försöker hjälpa en person med just det jag håller på med, frånvaro, den här gången är det dock att läkaren inte skickat in ett intyg till FK och hen bara meddelat AF att hen var sjuk.
 
Stallet, frukost, dusch och läkarstudiebesök avklarat. Nu är dottern i skolan och jag ska till Malmö för att fixa naglarna.
En diskmaskin är klar och tvätten är igång.
Hittills håller planen :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
69 258
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 728
Skola & Jobb Jag har bytt arbetsgivare ett par gånger i livet och det har varit lite olika. En chef tycker jag var lite väl ful när hon mer eller...
2
Svar
34
· Visningar
1 923
Senast: RedQueen
·
Hemmet Finns intresse av en sån tråd? Vi kanske kan ge varandra tips, idéer och pepp? Jag har fått tips om ett hus som jag ska titta på om 2...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
6 083
Senast: bettysmatte
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp