Vad gör vi? Del CXCV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså snabb fråga! Postar aldrig brev manuellt såhär 😅 jag ska posta ett A4 stort kuvert med ett enstaka papper i. Räcker det med ett frimärke? Inom Sthlm ska tilläggas?
Det väger typ inget men tänker eftersom det är lite större?

IMG_0413.jpeg
 
Alltså snabb fråga! Postar aldrig brev manuellt såhär 😅 jag ska posta ett A4 stort kuvert med ett enstaka papper i. Räcker det med ett frimärke? Inom Sthlm ska tilläggas?
Det väger typ inget men tänker eftersom det är lite större?

Visa bifogad fil 143993

Ett räcker, det går upp till 50g.

Edit: Tidigare var det 20g men det ändrades för rätt många år sedan.
 
Tack alla för snabbt svar!
Har ingen brevvåg men enligt köksvågen väger det 20 gram. Kan nog stämma.
Var formuleringen att ”stora eller tjocka brev kan kosta extra” jag fastnade på 😅 men a4 gills kanske inte som ett stort brev 😅
 
Vad har du för skor? Be om remiss för att göra ortopediska inlägg. Du blev väl utskriven från reumatologen, men kanske kan även vc skriva en remiss? Bra, skor, riktiga formgjutna inlägg och viktnedgång är de tips jag fått. Saroten tror jag tyvärr inte är lösningen på fotsmärtor. Hittar de ngt på ultraljud på fötterna kan kortisoninjektioner ev hjälpa lite på traven, men de kan inte behandla om de inte hittar ngt.
Det är ju även nervsmärtor så de vill prova
Ska kolla med vc
 
Inhandlat större mängd löjrom. Ingen exklusiv sort men kanske kan fungera som bukfylla.
När jag står och lassar vid löjromsdisken så kommer den fram en tjej och bara: ”visst är det du som är Konstgarderoben”?

:rofl:
 
Jösses, försökt vila lite, fikat lite, gjort upp eld och trodde klockan var mycket också är den bara 15:11! Ska bära in lite ved, hundmat och sedan åka till hästarna med ett par säckar kraftfoder.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
69 387
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 739
Skola & Jobb Jag har bytt arbetsgivare ett par gånger i livet och det har varit lite olika. En chef tycker jag var lite väl ful när hon mer eller...
2
Svar
34
· Visningar
1 926
Senast: RedQueen
·
Hemmet Finns intresse av en sån tråd? Vi kanske kan ge varandra tips, idéer och pepp? Jag har fått tips om ett hus som jag ska titta på om 2...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
6 100
Senast: bettysmatte
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp