Vad gör vi? Del CXCV

Status
Stängd för vidare inlägg.
I dag kom det forsta "bar standet" upp i stan. Varje var har vi tva lokala farmer som satter upp stand och saljer direkt i stan. I dag var forsta dagen for standet fran min favorit gard.

Jag kopte "Hood" jordgubbar. De godaste jordgubbar som finns. Sma, men valdigt sota och mycket "jordgubbs smak", de ar dock den tidigaste sorten vi har, det finns ett par till tidiga sorter som ar mycket goda innan det ar slut pa jordgubbs sasongen for mig. Utav nagon underlig anledning ar alla sorter som kommer fore midsommar de allra sotaste och godaste gubbarna.
 
Legat vaken inatt och eftersom jag ska jobba kontor idag funderade jag starkt på att ställa in ett möte nu på morgonen då de hotat med snö och trafiksvårigheter. Det regnar så jag har istället slagit på motorvärmaren, kissat hundarna och gett dem och katterna mat. Ingen mening att försöka sova något mer utan ska snart åka in tidigare till kontoret så jag slipper köerna och kan sno en parkeringsplats. :meh:

Kommer åka hem vid lunch istället, efter mitt möte, och ta mötet i em på distans så slipper jag fredagsköerna.
 
Imorgon ska jag gå på löjromsjakt på lunchen. Borde ha köpt i går men kändes osmidigt att bära runt på ett par kassar löjrom på Dramaten 😅 Idag har jag varit på jobbresa och nu är det ju löning. Hoppas att folk inte hunnit shoppa upp lönen på löjrom! Dagens i-landsproblem :rofl:

Ingen fara, det är i allmänhet Systembolaget som är prioriterat då :cool: :D
 
Smider planer inför helgen då jag får besök av två kompisar från ridlägret jag brukar åka på i Sverige. Varje sommar när jag är där så är det minst 5 pers som säger att de så gärna vill komma och hälsa på mig här borta, så det känns himla roligt att några av dem faktiskt gör slag i saken nu! Inser dock att det var väldigt länge sedan jag hade besök av någon som inte varit i Skottland förut, det gör det hela både mer och mindre komplicerat ;) Tror dock att jag lyckats snickra ihop en riktigt bra itinerary nu, där vi får se både berg, sjöar, dalar, hav, öar (okej, en ö) och stad. Eftersom det till på köpet ser ut som att vädergudarna är på vår sida så känns det som att det kan bli en riktig kanonhelg det här 😍
😅Tänker att jag nog gärna skulle vilja vara kompis och hälsa på dig, jag vill se allt det där!
 
Fredagen är här och jag hoppas dagen går fort till 15:30.
Ätit god macka och druckit kaffe.
Lönen har trillat in på kontot och det är alltid lika god känsla.
Ha en bra dag!
IMG_7621.jpeg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
69 340
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 733
Skola & Jobb Jag har bytt arbetsgivare ett par gånger i livet och det har varit lite olika. En chef tycker jag var lite väl ful när hon mer eller...
2
Svar
34
· Visningar
1 926
Senast: RedQueen
·
Hemmet Finns intresse av en sån tråd? Vi kanske kan ge varandra tips, idéer och pepp? Jag har fått tips om ett hus som jag ska titta på om 2...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
6 093
Senast: bettysmatte
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp