Vad gör vi? Del CXCV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är hungrig och äter någon panacotta från Grand dessert eller vad de heter. Ny smak för mig, och rätt god. Gissar att jag får äta något bättre innan läggdags dock.

Ringde min syster och skvallrade om påringaren och knarkvibbarna det gav. Bara just det där att han pratade om "vi" hela tiden, "vi vet att han bor här", "ursäkta att vi stör", "bara en sak till sedan går vi". Men det stod bara en vid dörren. Garanterat att de andra stod bakom dörren. Det var det första jag misstänkte första gången han sa "vi".... min syster höll med, hon har ju missbrukat och just stå bakom dörren är inte alls ovanligt, en pratar och den andra gömmer sig. Att fråga om något att tända med är också hyfsat klassiskt, de ville kolla om han faktiskt fanns i min lägenhet. Och det var nog det som fick mig så himla arg, rosenrasande faktiskt. Först prata om "vi VET att han bor här" och sedan tro att jag går på det klassiska knepet för att komma in, för fan jag är inte tappad.

Men visst, de ringde på, det var ju positivt, de sprängde i alla fall inte min lägenhet som gjorts på andra ställen och "oups, det var visst fel lägenhet" typ. Men även det gör mig arg!

Spionen skällde ovanligt mycket när jag öppnade och hoppade i halsbandet mot personen, vilket direkt fick mig att ogilla den. Gillar inte han någon person så följer jag hans råd, helt klart.

Svårt att skaka av mig obehagskänslan ändå, det är länge sedan grannen med pojkvän flyttade så varför ens påstå det ens var min lägenhet vet jag inte. Kanske får kolla hur många som står skrivna på min adress...
Duktig spion :heart

Och duktig matte också förstås! 🥰
 
Sett på en film och skulle söka på en grej. Gillar alternativen som kommer upp innan man sökt klart. Hann skriva hur ofta och så kommer det alltid upp massa förslag:
Hur ofta kan man ta Alvedon
Hur ofta kan man ta ipren
Hur ofta löper en tik
Hur ofta ska man bajsa

Är det sånt här som folk söker mest på eller varför kommer dessa förslag upp 😅?
Jag ska erkänna att jag någon gång den senaste veckan funderat på att skapa en tråd med röstning om hur ofta ni bajsar ... :o av ren nyfikenhet 😅:rofl:
 
God morgon.
Kom på att jag måste laga eksemtäcken. Lika bra att försöka få det gjort idag, blir inte roligare ju längre man väntar direkt.. Täckena har legat i tvättstugan sen förra säsongen. Dags att ta tag i det. Fast först ska jag nog försöka sova en stund till.
 
Varit ute med hunden.
Ska nog sova en stund till om kroppen tillåter.
Nu börjar även vänster sida bråka och sova på rygg är stört omöjligt
Får la stå och sova snart
 
Sitter i nya soffan. Den luktar... nytt och konstigt. Ser fram emot när den börjar lukta mer "hemma". Den är lite högre än vår gamla och trots precis samma layout (tresits med schäslong) så känns den väldigt annorlunda. Den är mycket hårdare, så jag sitter inte nedsjunken i en grop och behöver inte en miljard filtar för att hitta en bekväm ställning. Den har ett skönare tyg att sitta på, fast tyget verkar också dra åt sig betydligt mer hundhår (eller så syns de bara bättre..). Men ja. Totalt sett mycket nöjd och jag saknar inte den gamla.
 
Uppe som vanligt. På grund av hästar som måste ut. Jag tröstar mig med att jag i alla fall får 1-1,5 timmes sovmorgon på helgerna jämfört med vardagarna och att det aldrig är någon risk att jag vänder på dygnet... ;)

Ska fixa färdigt tårtan om en stund och åka till föräldrarna med den. Mamma ville gärna ha de fina tallrikarna som jag räddade igår. Inte illa när man kan ge en riktigt fin gratispresent... :D

När jag kommer hem får jag fortsätta läsa manus. Jag kom inte så långt som jag hade hoppats på igår, men jag började i alla fall. Högsta tröskeln avklarad :up: !
 
Jag drömmer så knäppt att jag får skratta åt mig själv.
Ätit frukost och väntar på att den kan sjunka så jag kan ta dagens runda. Den får bli kortare idag.
 
Lagt mig och katterna har krupit ner under täcket. Hundarna har varit med mig ut och släppt ut hönsen och fick sedan mat när de kom in. Var en lugn men lång natt, känner av min whiplash och har problem med händerna så jag måste hitta en bra kiropraktor som kan knäcka till ryggen på mig. Nu har jag dock tagit en insomningstablett och hoppas på att komma ner i djupsömn så kroppen får vila lite. Hör tuppen gala men det är bara trevligt. 🥰
 
Fick precis upp någon reklam med tillhörande karta. Satt och pillade på skärmen för att få bort det irriterande hundhåret. Njäe.... Det var ju en VÄG.... :rofl:
Dottern har satt så jag har olika bilder som på skärmen varje gång jag öppnar telefonen. En av dem har en gren längst upp i kanten av skärmen och jag tror att jag har fått en springa där varje gång bilden kommer upp 😅
 
Uppe på berget vid dammarna och gruvhålen knoppas det. Men över alla pölar och dammar ligger nattgammal is.
Våren tvekar.
20240421_094114.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
69 340
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 734
Skola & Jobb Jag har bytt arbetsgivare ett par gånger i livet och det har varit lite olika. En chef tycker jag var lite väl ful när hon mer eller...
2
Svar
34
· Visningar
1 926
Senast: RedQueen
·
Hemmet Finns intresse av en sån tråd? Vi kanske kan ge varandra tips, idéer och pepp? Jag har fått tips om ett hus som jag ska titta på om 2...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
6 093
Senast: bettysmatte
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp