Vad gör vi? Del CXCV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag anvander fortfarande vinterjackan pa mornarna nar det ar mellan 0*C och +5*C ... Den aker dock av nar solen kommer upp en liten bit. Vid 9 tiden ar det runt 10-12*C och vid 12 tiden har vi natt fram till 18-20*C .... och slutar dagen (savida det inte blir nagra moln) mellan 20-25*C.
Jag tanker dock inte klaga pa alla klader jag tar pa och sliter av eller hur manga ganger jag byter om ... det ar helt klart battre an hur ni har det!



Jag har sadan tur att sonerna ar duktiga pa sadant, sa jag betalar bara batteriet, vilket ligger runt 1000 kronor har. Min 9 ar gamla Macbook pro tuggar och gar aldeles utmarkt och fungerar forhoppningsvis ett par ar till.
Pappa vill byta på min, han är oerhört tekniskt lagd, men jag vågar inte låta honom göra det. Är sjukligt rädd om den.😅
 
Pappa vill byta på min, han är oerhört tekniskt lagd, men jag vågar inte låta honom göra det. Är sjukligt rädd om den.😅

Jag satt bredvid sonen som bytte mitt batteri och jag kan konstatera att jag skulle latt ha kunnat gora det sjalv ... men liksom du ar jag mycket "attached" till min "lappy", den innehaller ju hela mitt liv och alla mina vanner. :p

Lat din pappa byta, det blir mycket billigare da. :)
 
Jag satt bredvid sonen som bytte mitt batteri och jag kan konstatera att jag skulle latt ha kunnat gora det sjalv ... men liksom du ar jag mycket "attached" till min "lappy", den innehaller ju hela mitt liv och alla mina vanner. :p

Lat din pappa byta, det blir mycket billigare da. :)
Tack för orden, har pratat med honom nu och han skulle kolla upp hur man gör med någon kollega.
 
Idag ska det tvättas.
Hatar verkligen att städa tvättstugan varje gång för att kunna tvätta
Är det folk som använder för mycket tvättmedel så det blir skum m.m. kvar? Det problemet finns inte i mitt hus, som tur är men förra gången luktade kläderna parfym trots att jag använder parfymfritt, så var väl sköljmedelsrester kvar.

Jag tänkte moppa golvet senast jag tvättade men det fanns ingen mopp på skaftet eller lös så jag slapp.
 
Det var minus hela förra veckan på morgonen. Detsamma idag. Vi har suttit i skogen under lördagarna och det är kallt att sitta där i flera timmar.

Jag har runt -10° när jag kliver upp 🤷‍♀️

Skulle jag sitta still i timmar (vilket extremt sällan sker) skulle jag dra på mig rejälare byxor, en ylletröja och mössa men för mitt normala vardagsliv den här tiden på året räcker det gott och väl med tunn flecejacka.
 
Då är badet avklarat och lite tvätt vikt. Ska sitta ned en liten stund, sen blir det till att fixa med något mer, har bara inte bestämt mig för vad än...
 
Är det folk som använder för mycket tvättmedel så det blir skum m.m. kvar? Det problemet finns inte i mitt hus, som tur är men förra gången luktade kläderna parfym trots att jag använder parfymfritt, så var väl sköljmedelsrester kvar.

Jag tänkte moppa golvet senast jag tvättade men det fanns ingen mopp på skaftet eller lös så jag slapp.
Näe men massor med pulver,torktumlaren är inte rengjord osv.
Ibland har de kört med jättestarkt parfymerat tvätt eller sköljmedel, då för jag köra maskinerna tomma en gång.
 
Jag har runt -10° när jag kliver upp 🤷‍♀️

Skulle jag sitta still i timmar (vilket extremt sällan sker) skulle jag dra på mig rejälare byxor, en ylletröja och mössa men för mitt normala vardagsliv den här tiden på året räcker det gott och väl med tunn flecejacka.
För mig räcker det att gå ut till bilen för att ha vinterjacka på. Igår stod vi och frös ihjäl i väntan på att ridhuset skulle öppnas. Det blåste satan och snöade. De tre senaste lördagarna har tillbringats som publik på orienterings tävling.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
69 295
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 728
Skola & Jobb Jag har bytt arbetsgivare ett par gånger i livet och det har varit lite olika. En chef tycker jag var lite väl ful när hon mer eller...
2
Svar
34
· Visningar
1 923
Senast: RedQueen
·
Hemmet Finns intresse av en sån tråd? Vi kanske kan ge varandra tips, idéer och pepp? Jag har fått tips om ett hus som jag ska titta på om 2...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
6 084
Senast: bettysmatte
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp